Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Autor: Dejan R. Popović. Telegrafija je najjednostavniji i istorijski prvi po redu pronađeni oblik digitalne telekomunikacije, odnosno elektronske komunikacije u kom su prenošene infotmacije predviđene da budu registrovane u dolasku kao grafički...
Autor: Dejan R. Popović. Proizvodnja i distribucija novina, radio i/ili televizijskih programa predstavlja u „starom“ komunikacionom društvu jednu celinu, dok u novom informacionom društvu - dve celine (sektora). U ovom novom društvu delatnost informacionih usluga...
Autor: Dejan R. Popović. U obrazloženju Predloga zakona o elektronskim komunikacijama, odnosno u iznetim razlozima za njegovo donošenje, Vlada je napisala da osnovni evropski regulatorni okvir za elektronske komunikacije čini i Direktiva o obradi ličnih podataka...
Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu od 30. septembra do 2. oktobra 2011. godine organizuje međunarodnu konferenciju na kojoj će izlagati priznati stručnjaci iz Evrope i Amerike...
Stranica koja sadrži autorske tekstove na temu novih medija. Dosadašnji autori su Milan Kovačević, Relja Jović, Tamara Vučenović, Vitomir Ognjanović, Miroslav Lazić, Dejan Restak, Dejan R. Popović, Dragan Varagić...
Autor: Dejan R. Popović. Pocetkom 90-tih godina prošlog veka razgradili smo potpuno socijalističko društvo i u značajnoj meri industrijsko društvo, a početkom ovog veka počeli smo da gradimo novo kapitalističko društvo i informaciono...
Jedini internet domen na svetu u kojem se internet adrese pišu onako kako se i izgovaraju. Ostvarenje ustavnog prava građana Srbije da mogu da koriste internet domene na svom zvaničnom pismu...
Vikimedija Srbije je pokrenula projekat „Gde je Srbija u društvu znanja?“, podstaknuta praksom nepravilnog ograničavanja zakonski slobodnih ili otvorenih sadržaja, kojom se protivpravno sputava širenje znanja...
Srbija je, posle Rusije, druga zemlja kojoj je ICANN odobrila upotrebu ćiriličkog domena na Internetu, izjavio je direktor Registra nacionalnog Internet domena Srbije (RNIDS) Nenad Marinković...
Još uvek svoj opstanak zasniva na mladalačkom entuzijazmu uz unapređena znanja o savremenim tehnologijama. Nastavlja svoju misiju da uči, obrazuje i drži se pravila doslednosti, čuvajući se pomodnih trendova koji kratko traju...
Autor: Dejan R. Popović. Poslove državne uprave u oblasti informacija i komunikacija obavljaju od marta ove godine Ministarstvo kulture, informisanja i informacionog...
Kategorije unutar kojih su birani pobednici su: Vesti i informacije, Kultura i nauka, Društvo, Tehnologija, Servisi, E-market, Korporativni sajtovi, Porodica i život, Sport i (avan)turizam i Zabava...
Krstarica, najposećeniji sajt u Srbiji (izvor: Google), donosi pregled najtraženijih pojmova na internetu u 2010. godini, na uzorku od 1,8 miliona svojih posetilaca. Listovi Blic, Press, Politika i Večernje novosti se više čitaju preko interneta...
Tamara Vučenović osvojila „IT Globus“ za najboljeg novinara u protekloj godini. Podeljene su i druge nagrade u preko 20 kategorija...
Pored Stiva Hermana, direktora BBC Online News, koji je bio ključni predavač, prezentacije na teme vezane za pokretanje i funkcionisanje informativnih portala, je održalo još sedam renomiranih delatnika srpske web scene...
Autor: Dejan R. Popović - „Novi” mediji u smislu člana 11. stav 1. Zakona o javnom informisanju su naročito internet izdanja novina, radio programa i TV programa koja pomoću reči, slike ili zvuka...
Virtuelni život postaje kategorija koja dobija na značaju gotovo kao i ono što zovemo realnošću. Ne samo zbog toga što postoji konsenzus oko sistema vrijednosti i ponašanja koje je na internetu neophodno, već i zbog činjenice da veliki dio interpersonalne komunikacije...
Izdavači dnevnih i nedeljnih novina i magazina u svetu nastaviće i ove godine borbu za goli opstanak, ne samo zbog globalne ekonomske krize, nego i zbog konkurencije informativnih sadržaja na internetu. I dok jedni smatraju...
Autor: Dejan R. Popović - Stiv Herman, urednik uglednog veb sajta „Vesti BBC-a“, govoreći u emisiji „Oko magazin“ (RTS 1, 25.9.2010) o tome kako zadržati publiku, kazao je, između ostalog, da je povratna sprega čitalaca važna jer doprinosi objašnjenju priče...
Istraživanje je deo šireg projekta Transparentnost rada državnih institucija, koji ima za cilj ujednačavanje prakse objavljivanja informacija na Internet stranicama javnih institucija Srbije...
Republički zavod za statistiku Srbije je objavio podatke istraživanja o upotrebi IKT u Srbiji. Bez obzira koji je prosek korišćenja Interneta u Srbiji, oni koji po domaćinstvu imaju preko 600 EUR zastupljeni su online sa skoro 84 odsto...
U hotelu „Vidikovac“ u Nišu, u periodu od 27 – 29. oktobra, održaće se peta IT konferencija „biZbuZZ“. Ovaj IT događaj je posvećen Internet poslovanju, e-marketingu, kao i svim poslovnim modelima, beneficijama na Internetu....
Istraživanja aktuelnog korišćenja mobilnih telefona i pristupa Internetu preko telefona pokazuju da smo već sada i u ovim krajevima zakasnili u primeni upotrebne vrednosti koje daju mobilne tehnologije u poslovanju. U nastavku su prikazani rezultati različitih istraživanja...
Ovogodišnji BlogOpen ima uvod "Internet i autorska prava", a nastavlja se programom dvodnevnog radno-prijateljskog susreta pod nazivom SocialOpen, koji je namenjen blogerima, tviterašima, poslovnim i privatnim korisnicima društvenih mreža. 9-10. oktobar 2010...
Lista je klasifikovana po kategorijama, a kategorije su: društveni mediji, vesti, Music&Video, sport, finansije, zdravlje, igrice, deca&porodica, putovanja i obrazovanje. Na listi najboljih 5 sajtova za vesti našli su se Guardian, The Daily Beast, National Geographic...
Iako možda ne izgleda tako, budućnost novinarstva se određuje upravo sada. Uspesi se polako nižu jedan za drugim. Svaka nova ideja ili biznis sa sobom nose nešto novo, a svaki propali biznis pruža vrednu lekciju. Veoma je važno da pratimo sve te male uspehe i poraze...
Ovogodišnje izdanje Blogopedije otvoreno je za sve autore blogova i vlasnike naloga (privatnih i poslovnih) na Twitteru i Facebooku. U obzir će biti uzeti postovi, tvitovi i FB statusi...
Autor: Dejan R. Popović - Nova Direktiva Evropskog parlamenta i Saveta EU od 10. marta 2010. godine, bila je kamen temeljac za izradu „Medijske studije“, i biće osnov za pripremanje nove medijske strategije i novog zakona...
Poseban deo ovog istraživanja posvećen je navikama i načinima na koji mladi koriste nove medije. Istraživanje je obavila agencija Ipsos Strategic Marketing, uz podršku USAID i IREX Serbia...
Cilj ove besplatne e-knjige je da se na pristupačan način objasni fenomen bloga i pojava koje okružuju ovaj fenomen, kao i da se kroz upotrebu bloga na kvalitetan način prikaže praktična primena Interneta u poslovne i promotivne svrhe...
Autor: Dejan R. Popović - Zašto se za obavljanje radiodifuzne delatnosti izdaju dve dozvole - dozvola za emitovanje programa i dozvola za radiodifuznu stanicu - pitanje je na koje do današnjeg dana još nije odgovoreno...
HubSpot je kreirao prezentaciju sastavljenu od slajdova na kojima su prikazane statistički podaci, kao i još neke informacije o marketingu na sajtovima društvenih mreža. Prezentacija je na engleskom jeziku i može se preuzeti u pps ili pdf formatu...
Sa jedne strane, predstavnici medija (menadžment) muku muči sa problemom kako da na neki način naplati to što besplatno puštaju sadržaje iz klasičnih medija na svoje Web sajtove, dok sa druge strane novinari u ovim krajevima imaju status veoma jeftine radne snage...
Autor: Dejan R. Popović - Povodom predviđanja britanskog novinara Roberta Makrama da nas u vrlo skoroj budućnosti čeka novi svetski jezik, tzv. globis (globalni engleski), g. Branko Despotović u članku „Zašto ne esperanto”...
Druga konferencija iFront, tradicionalno posvećena najrazličitijim oblicima poslovanja preko interneta, ove godine posebnu pažnju posvetila je startup projektima na internetu, povezivanju interneta i mobilne telefonije, digitalnom marketingu i online komunikacijama...
U organizaciji ABC Srbija 28. januara 2010. u beogradskom hotelu Zira održan je seminar “Oglašavanje na Internetu”. Lista od devet predavača uključuje direktore najposećenijh sajtova i najuspešnijih agencija i sistema za zakup online medijskog prostora u Srbiji...
Istraživački tim Krstarice je objavio spisak od 25 najtraženijih pojmova na internetu. Objavljeni su i podaci o posećenosti pojedinih sajtova. Od štampanih medija su najpopularniji "Blic", koji nosi primat zbog jasnih vesti, kao i "Press", "Svet" i "Politika". Uočava se i veće interesovanje za traženje posla, oglase i igre na sreću...
Ova sekcija sajta realizovana je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Izneti stavovi pripadaju isključivo autoru i ne predstavljaju zvaničan stav USAID-a i IREX-a. |