Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...

Izdavaštvo Medija centra

Knjižara Krug

Medija centar se oglasio kao izdavač 1995. godine kapitalnim delom Marka Tompsona Proizvodnja rata: mediji u Srbiji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini” i time započeo produkciju koja sada beleži devetnaest naslova monografija i dve serijske publikacije koje su preteče današnjeg elektronskog MEDIA MONITORINGA - MC FILE i NEWS ON MEDIA.
Čak i letimican pogled na objavljene naslove ukazuje na nekoliko osnovnih tematskih blokova u kojima se iskazuje izdavačka politika; edukacija novinara je primarno opredeljenje (PISANJE VESTI I IZVEŠTAVANJE ZA DANAŠNJE MEDIJE, JAVNOST U SUDU, SRPSKA ŠTAMPA, MEDIJSKE SLOBODE - PRAVA I OGRANIČENJA); položaj, uloga i (zlo)upotreba medija (PROIZVODNJA RATA, RAT JE POCEO NA MAKSIMIRU: govor mržnje u medijima, PIŠTALJKE I JAJA: mediji u Srbiji 1996, MEDIJI POSLE 5. OKTOBRA, SUNOVRAT SRPSKOG NOVINARSTVA); dramaticna društvena i politicka dogacanja i pokreti (DESET GODINA PROTIV, AJMO, AJDE SVI U ŠETNJU!: gradjanski i studentski protest 96/97, IZBORNA KRAĐA, 5. OKTOBAR). Sadašnji izdavački planovi vezani su uglavnom uz pojedine projekte Medija centra.

Dosadašnja izdanja:

Bezbednosna pitanja

Priručnik sa pojmovnikom za novinare
Autori: Miroslav Hadžić & Filip Švarm

Poslednju deceniju XX veka obeležile su radikalne i raznoznačne izmene globalnog bezbednosnog ambijenta. Tokom nje su začete dubinske promene koje već sad presudno određuju ekonomsku, socijalnu, političku i bezbednosnu konfiguraciju svetske zajednice. Uveli-ko su počele da pristižu i prve posledice ovih promena. Uz ostalo, izmenjena je i proširena lista bezbednosnih izazova, rizika i pretnji. Uporedo se menjaju njihova priroda, sadržaj, pojavni oblici i dometi. Na scenu su stupili i novi nosioci ugrožavanja jedinačne, regionalne i globalne bezbednosti. Izrastaju, isto tako, i novi - jedinačni, zajednički i/ili kolektivni - akteri dostizanja i očuvanja bezbednosti...

.

Ekonomika tranzicije

Priručnik sa pojmovnikom za novinare

Ovaj priručnik je proistekao iz dvogodišnjeg kursa o ekonomici tranzicije i sačinjen je na osnovu predavanja i literature koja je bila preporučena polaznicima. Tematski, kurs je bio podeljen na šest celina (naznačene u nastavku) u okviru kojih su predavači nastojali da pojasne suštinu i osnove tranzicije, iskustva zemalja koje su prošle kroz nju te analiziraju tranziciju u Srbiji.

Autori kursa i priređivači priručnika su: prof. Danica Popović, Ekonomski fakultet u Beogradu i Đorđe Vlajić, novinar, BBC Dopisništvo Beograd
.

Odnosi s medijima

Dejan Verčić, Franci Zavrl, Petja Rijavec, Galjina Ognjanov, Andrea Brbaklić

Izdavači: Medija centar i Pristop
(Latinica, 150 strana, Beograd, 2004)

Jednostavan ali ozbiljan praktikum, koji na jednom mestu objedinjuje precizne i korisne podatke, uputstva i kodekse, i obrađuje brojne teme, od osnovnih – šta su odnosi sa medijima, koja su osnovna pravila odnosa sa javnostima i osnovne zakonske i etičke norme ponašanja – do planiranja i načina ostvarivanja odnosa sa medijima.

Po recenzijama stručne javnosti, „najpraktičniji deo ove publikacije .... jeste deo sa uputstvima kako se mora institucionalno opremiti svaka ozbiljna organizacija koja svoje odnose s medijima ne želi da prepusti stihiji i slučaju“, a knjiga je već okarakterisana i kao „jedna od onih svakodnevno neophodnih, i to kako u privatnom životu ljudi, tako i u poslovnom životu organizacija“.

Knjiga se može nabaviti u svim većim knjižarama u Srbiji, Crnoj Gori i u Banja Luci.

Sadržaj (doc)

.

Kako pisati za novine

Autor: Sandra Šare

Medija centar, u saradnji sa IREX ProMedia, izdao je knjigu Kako pisati za novine, namenjenu novinarima koji počinju da pišu za štampane medije informativnog tipa. Кnjigа pruža informacije o javnom jeziku, koje se ne mogu dobiti tokom redovnog obrazovanja, i time nas upoznaje sa društvenim značajem jezika javne komunikacije.

.

ETIKA U MEDIJIMA-primeri i kontroverze

Luis Alvin Dej

Knjiga Luisa Alvina Deja "Etika u medijima - primeri i kontraverze" predstavlja ne samo obavezan udžbenik za studente novinarstva, već i odličan podsetnik za profesionalne novinare koji se neretko nađu u dilemi "senazacija ili etika". Etičke dileme su obrađene na mnogobrojnim primerima iz prakse. Sam autor je već 30 godina predavač na američkim univerzitetima.
.

Vlasništva medija

Ova knjiga je samo deo celokupnog pokušaja da se mapiraju vlasnički šabloni i njihovi efekti na medijski pluralizam i nezavisnost medija u zemljama jugoistočne Evrope i članica Evropske unije iz Centralne i Istočne Evrope. Izveštaj iz 18 zemalja i regionalni pregled predstavljaju rezultat projekta koji je organizovala Mreža za profesionalizaciju medija Jugoistočne Evrope.
(Beograd, jun 2004.)
.

Pridruživanje Evropskoj uniji

priredili dr Duško Lopandić i Dragan Bisenić

Kako se 2004. godine ponovo crta politička i ekonomska mapa Evrope, među zemljama Zapadnog Balkana raste strah da će biti ostavljene na marginama nove i integrisane Evrope. To je rizik da će, umesto sustizanja ostatka kontinenta, zemlje Zapadnog Balkana dodatno zaostajati, a cilj integracije - i obećanje regionalne stabilnosti koju nosi - biće još dalje.
(Beograd, april 2004.)

.

Vodič kroz praktičnu primenu Arhuske konvencije

i mali ekološki rečnik

„Arhuska konvencija je najambiciozniji poduhvat u smislu demokratizacije na polju životne sredine, pokrenut pod pokroviteljstvom Ujedinjenih Nacija. Njeno usvajanje je bilo ogroman korak napred u razvoju međunarodnog prava… `
Kofi Anan
Generalni sekretar Ujedinjenih Nacija

.

Javnost u sudnici

Novinarski vodic kroz sudske postupke, priredio: Vladan Simeunovic

Brošura je namenjena isključivo novinarima bez pravničkog obrazovanja, za koje postoji verovanje da razlikuju povladjivanje lošem ukusu svetine od objektivnog (i kritičkog) informisanja javnosti....

Kao dodatak brošuri izdat je i rečnik pravnih termina.

.

Etika i novinarstvo

Istraživanje "Profesija novinar 2003."

U anketi Medija centra u kojoj je 43 novinara dalo 2640 odgovora stanje novinarske profesije ocenjeno je kao amatersko, derogirano, loše, poltronsko, siromašno, tužno... Generalno gledano, istraživači dele uverljiv utisak o snažnom nezadovoljstvu novinara vlastitom profesijom, stanjem u medijima, njihovim položajem, uslovima u kojima rade, vlastitim standardom, političarima i pre svega biznismenima, a da pokazuju relativno malo lične samokritičnosti. Oni složno upozoravaju da je profesija u haosu....

(Beograd, januar 2004.)
.

Pisanje vesti i izveštavanje za današnje medije

Autori: Brus D. Itjul i Daglas A. Anderson

Prevod petog izdanja istoimene knjige dvojice istaknutih autora u oblasti novinarstva. Knjiga je istovremeno i udžbenik, namenjen studentima i ostalim zainteresovanim, u kojem se na pregledan način i uz mnoštvo konkretnih primera obradjuje način pisanja vesti prevashodno za štampane, ali i elektronske medije, i govori o upotrebi novih tehnologija u savremenom novinarstvu.
(Latinica, XVI 429 strana, Beograd, 2001)
.

Mediji posle 5. oktobra

Autor:Velimir Ćurguz Kazimir

Česta tema u javnom životu Srbije posle 5. oktobra tiče se brzine i dubine društvenih, ekonomskih i političkih promena u zemlji. Veliki broj gradjana otvoreno pokazuje razočarenje i nezadovoljstvo. Tome su se aktivno priključili i pojedini mediji....
.

5. OKTOBAR - Dvadeset četiri sata prevrata

autori: Dragan Bujošević i Ivan Radovanović, izdavač: Medija centar

Knjiga o ta dva popodnevna sata 5. oktobra, tokom kojih je srusena čitava, trinaest godina gradjena tvrdjava Slobodana Miloševica i njegovog režima, nastala je na osnovu razgovora sa šezdeset ljudi - političara, policajaca, vojnika i gradjana, koji su se, svako sa svoje strane, u različitim ulogama, zatekli u Beogradu bač tog dana i ucčnili, neko i time sto nije činio ništa, da ovaj datum postane jedan od najpoznatijih u dugoj i teškoj istoriji Srbije.
.

Politicki vodic kroz Srbiju

„Politički vodič kroz Srbiju” je knjiga o deset poslednjih godina političkih borbi i političkih saveza, demonstracija i izbora – knjiga o partijama, koalicijama, organizacijama i ličnostima, koje su obelezile jedno razdoblje i knjiga o tome zašto se sve uvek završavalo kako se završavalo. Posebno izdanje uz knjigu čini „Adresar SRJ” – adresar daje relevatne podatke o najvažnijim državnim, republičkim i lokalnim institucijama, političkim strankama, verskim zajednicama, nevladinim organizacijama, medijima, kancelarijama medjunarodnih organizacija, itd.
.

Deset godina protiv

Grupa autora Priredio: Velimir Curgus Kazimir Fotografije: Goranka Matic i Vesna Pavlovic

Gradjani Srbije u borbi za demokratiju i otvoreno drustvo (1991-2001)

Knjiga "Deset godina protiv" predstavlja svojevrsno dokumentarno i umetničko svedočanstvo o otporu i borbi gradjana Srbije protiv rata, mržnje i tragične vladavine režima Slobodana Miloševica u periodu od 1991. do 2001. godine. To nije istorija političkog i državnog propadanja - stranačkog nadmetanja i državotvornih planova i programa, vec jednostavna priča o sudbinama hiljada ljudi koji su se uporno i hrabro protivili takvoj politici. Ova knjiga je, na neki način, podsetnik na sudbine ljudi i dogadjaje koji su obeležili proteklu deceniju. (Latinica, 420 strana, Beograd, 2001)
.

PROIZVODNJA RATA - Mediji u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini

Autor: Mark Tompson

Drugo, kompletno revidirano i dopunjeno izdanje (Latinica, 394 strane, Beograd, 2000)
.

EUROTRANZICIJA

Knjiga o izazovima i mogućnostima zemalja jugoistočne Evrope u tranziciji i Jugoslavije posle rata.

Ekonomski institut
.

Statisticki vodic

Statistički vodič je Medija centar namenio najširoj publici, posebno novinarima, analitičarima i ušesnicima izbora. Savezni i republicki zavodi za statistiku su izvor primarnih podataka, a njihovu kompilaciju po novoformiranim izbornim jedinicama, kao i sve procene koje su date u publikaciji su, na osnovu zvaničnih podataka, radili eksperti istrazivačke agencije Strateski marketing (SMMRI).
PDF izdanje.
.

‘AJMO,’AJDE SVI U ŠETNJU ! - Gradjanski i studentski protest 96/97

Grupa autora

Četrnaest naučnih saradnika Instituta za sociološka istraživanja Filozofskog fakulteta u Beogradu u saradnji sa Medija centrom odgovara na pitanja ko je učestvovao u protestu, šta su ljudi tražili, šta su očekivali....(Latinica, 165 strana, Beograd, 1997.)

...