Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Kratak SEO kurs ili „Kako da moj sajt prvi iskoči na Guglu“

25. septembar 2010.

Evo ovde, potpuno besplatno, jednog mini vodiča koji će biti od velike pomoći svim vlasnicima malih i start-up biznisa. Ako ste još mali i nemate sredstava da angažujete eksperta za optimizaciju sajta za Google pretragu, ne brinite – mnoge osnovne stvari možete uraditi i sami. Sve ove informacije, besplatno, u jednom tekstu i na srpskom jeziku verovatno nećete nigde naći. Pa, da počnemo.

SEO (Search Engine Optimization) je oblast Internet marketinga koja se bavi rešavanjem čuvenog narodskog pitanja: „Kako da moj sajt iskoči prvi kad neko na Guglu kuca ovo ili ono“. Za razliku od drugih disciplina marketinga, SEO je obavijen velom tajne, skoro kao srednjovekovna alhemija. Ukoliko probate da proguglate na domaćem Internetu, pronaći ćete mnoge firme koje se predstavljaju kao eksperti za SEO, i koji na pitanje „a šta vi tačno radite“ daju odgovor poput „gospodine, to je jedna vrlo komplikovana i zatvorena nauka, ne smemo da otkrivamo tajne zanata, ali ako nam platite, sigurno možemo da vas doteramo na prvo mesto Gugla za bilo koji termin“.

Pravi eksperti za SEO zaista postoje, i na kraju ću navesti adrese nekoliko proverenih profesionalaca koje lično poznajem, ali u velikom broju slučajeva, to su ljudi koji će vam uraditi neke najosnovnije stvari iz ovog teksta, a koje će pritom probati da vam naplate četvorocifrenom sumom eura. Po sistemu APP - ako prođe, prođe. Zato, pazite.

Dakle – još jednom – ovi saveti ovde pomoći će vam donekle za početak, ali za maksimalne rezultate treba ipak uraditi neke kompleksnije stvari koje prevazilaze nivo ovog teksta.

Nastavak teksta, koji se nalazi na blogu Istoka Pavlovića, sadrži konkretne i opširne informacije u okviru sledećih podnaslova:

  • Zašto je SEO važan?
  • Primer sa kojim ćemo raditi: Veterinarska ordinacija
  • Google Keyword Tool – koliko ljudi me traži?
  • Analiza konkurencije
  • Izbor glavne fraze
  • Adresa sajta
  • Title tag
  • Povećanje vidljivosti vašeg sajta među rezultatima pretrage
  • Meta tagovi
  • Formatiranje teksta na stranici
  • Kako pisati sam tekst?
  • Zaboravite na gramatiku svog jezika ako želite uspeh
  • Izgled URL-ova
  • Napravite pojedinačne stranice za ostale bitne ključne reči
  • Long tail fraze ili „kobasice“– tehničko objašnjenje zašto treba blogovati
  • Flash sajtovi i leteći tanjiri
  • Eksterni (off-site) SEO
  • Kako ući u elitni VIP noćni klub ako smo ružni i obučeni kao klošari?
  • Bitno: pravilno pisanje dolaznih linkova
  • Kako da znamo koji sajt je „Zdravko Čolić“ na Internetu?
  • Slaba vajda od NoFollow
  • Black Hat SEO i Tri praseta
  • Velika SEO tajna
  • Kako da vam sadržaj bude kvalitetan
  • Bolje Vukajlija nego Vujaklija
  • Ko su SEO eksperti u Srbiji?
  • „Istoče, ti si lud. Napisao si sve ovo za džabe i još si izreklamirao druge“

 
USAID/IREX
Ova sekcija sajta realizovana je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Izneti stavovi pripadaju isključivo autoru i ne predstavljaju zvaničan stav USAID-a i IREX-a.