Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
. |
Pristalice SNS-a slave pobedu Tomislava Nikolića na Terazijama, ispod prozora Gradskog odbora DS-a, u Beogradu, gde je Boris Tadić posle predsedničkih izbora 2008. objavio pobedu...
Nevažeći listići očigledno nisu pomogli, predsednik je svejedno izabran. Nekome se rezultat za mesto šefa države i vrhovnog komadanta njene vojske sviđa, dok su drugi u apatiji. Prva zvanična stranačka potvrda bila je na twitter nalogu Srpske Napredne Stranke dok je Demokratska Stranka očigledno u šoku i već pola sata nema reakciju.
Poslednji kredibilni podatak o izlaznosti stigao nam je pre 30 minuta: "u 19.00 - 41.6%..." @rastco94
Da je izlaznost neuobičajeno mala potvrđuju nam i brojni korisnici društvenih mreža, pre svega Tvitera:
"Ozbiljno malo glasackih listica u kutiji na mom glasackom mestu." @KvapilMaki
"Nema guzve na glasanju #izbori" @ana_mandic
Kao što dobro pozicionirani i još bolje informisani članovi Demokratke stranke i Ujedinjenih Regiona Srbije @milosdjajic i @rastco94 javljaju, izlaznost je mala. Dok CESID i dalje proverava ova dvojica dokazano kredibilnih izvora privlače svu diskusiju na Tviteru u ovom trenutku.
Kako javlja @milosdjajic izlaznost u drugom krugu predsedničkih izbora u 17h iznosi...pa...malo: "Izlaznost u 17h je 33.1% Pokazimo lepo lice Srbije i izadjimo masovno na biralista #izbori2012". Ni jedna novinska agencija nije prenela svežiji podatak, poslednji CESID-ov bio je u 14 časova. Dakle ostanite uz društvene mreže, klasični mediji su jednostavno prespori.
Kao što se može videti na fotografiji ovog, očigledno nevažećeg, listića očekujemo i danas maštovite manifestacije izborne nevolje. Aktivnost na mrežama u periodu od 13 do 15 časova beleži blagi rast u odnosu na naš predhodni izveštaj. Počinju da pristižu prvi provereni izveštaji manjih...
Čini se da su se u ovo rano nedeljno popodne građani ipak razbudili i krenuli na glasanje u nešto većem broju nego jutros. Ipak, ono što je u ovom trenutku zabrinjavajuće jeste da je većina građana, bar po onome što govore na mrežama, i dalje - neodlučno...
U prvom krugu izbora, mreže su 6. maja od ranog jutra, još pre otvaranja glasačkih mesta bile preplavljenje komentarima o glasanju, pa i podrškom stranaka, i na osnovu toga smo mogli da predvidimo veliku izlaznost u prepodnevnim časovima. Jutrošnja slika na Internetu je potpuno drugačija...
U prvom krugu izbora, mreže su 6. maja od ranog jutra, još pre otvaranja glasačkih mesta bile preplavljenje komentarima o glasanju, pa i podrškom stranaka, i na osnovu toga smo mogli da predvidimo veliku izlaznost u prepodnevnim časovima. Jutrošnja slika na Internetu je potpuno drugačija...
U smiraj poslednjeg dana pred sutrašnji drugi krug predsedničkih izbora društvenim mrežama dominiraju statusi edukacije ili izborna filosofija. Koliko su izbori ozbiljni, koliko ih neko smatra neozbiljnima i koliko su izbori OBAVEZA, kao što je jedan korisnik i caps-lockom naglasio...
Čini se da je na društvene mreže stiglo zatišje pred buru. Dok je prethodnih dana nekoliko stotina korisnika govorilo o izborima javno na mrežama, kako je stigao vikend taj broj je spao tek na nekoliko desetina. Kao što smo sinoć konstatovali, sve vreme smo svesni da ono što građani...
...tako vas zovemo jer tako i vi sebe zovete. Nemamo dileme oko toga da društvene mreže neće imati presudni uticaj ni na drugi krug ali znamo da će praćenje vaših komentara za svaki sledeći izborni proces biti ključno...
Dan posle debate, kako društvene mreže javljaju, rezervisan je za "profesionalne" analitičare. Analitičari amateri od jutros su u velikom broju šerovali linkove novinskih komentara, mišljenja zvaničnih tumača politike o tome ko je bio pobednik sinoćne predstave...
Posle sinoćnjeg televizijskog duela dvojice predsedničkih kandidata, aktivnost korisnika na društvenim mrežama, blogovima i online medijima postaje sve veća ali i negativnija. Čini se da ima sve više onih koji pominju protiv koga će glasati, umesto kojeg kandidata podržavaju...
Još četiri sata preostalo je do direktnog sučeljavanja predsedničkih kandidata na platformi koju niko ne gleda ali svi komentarišu na društvenim mrežama. #izbori2012 tako dobijaju svoju medijsku kulminaciju i sve oči će biti uprte na jednog tviteraša koji će pokušati da obuzda druga dva koji ne vode svoje lične naloge...
Da je jasno ko će biti šampion posle one bitnije utakmice u subotu, možda i jeste, ali ono što i nije jasno je da li će kandidati preživeti sličan sarkazam koji nalazimo na raznim društvenim mrežama...
Dan do dva posle izbora 6. maja ova tema se na društvenim mrežama tek malo pritajila sve do ponedeljka, odnosno dok kandidati nisu počeli ponovo intenzivnije da se pojavljuju u medijima...
Nakon više od dvanaest sati aktivnog praćenja društvenih mreža javljamo se sa poslednjim presekom ovog najuzbudljivijeg dana srpske politike...
Mreže nemaju milosti i ne čekaju zvanične državne niti novinske agencije. Podaci o izlasnosti izlaze u trenutku kada ih politički profesionalci i aktivni tviteraši dobiju u svojim izbornim štabovima...
Kako klasični mediji, celo jutro i rano podne, javljaju izlaznost je velika, ali ste detalje o tome najpre ipak prvo mogli da saznate isključivo preko društvenih mreža, Tvitera pogotovo...
Prethodnih sat vremena je bilo rezervisano za nepravilnosti. Da li namerne uz pomoć raznih kreativnih metoda precrtavanja ili dopisivanja glasačkih listića ili konkretnih kršenja pravila glasanja...
Dobijamo prve tvitove članova izbornih komisija sa biračkih mesta. Tviter se još jednom pokazuje kao odlična platforma za očitavanje atmosfere koju sada prenose i odgovorni za regularnost glasanja...
Pored glasanja građani Srbije danas će svoj glas ostaviti i na internetu, mi ćemo o njemu izveštavati mnogo brže od bilo kog klasičnog medija, zato ostanite uz nas...
Glavne reči na društvenim mrežama od jutros su – „glasanje“ i „glasam“. Mada su neki analitičari najavili veću izlaznost glasača nego u prošlim izborima, drugi su, ipak, bili skeptični...
Digitalni glas Srbije se realizuje zahvaljujući podršci građana SAD preko Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), u okviru programa podrške medijima, koji se sprovodi u saradnji sa IREX-om. Izneti stavovi pripadaju isključivo govornicima i ne predstavljaju nužno zvaničan stav USAID-a ili Vlade SAD