Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
. |
Slika sa Tvitera
19. maj 2012.
Čini se da je na društvene mreže stiglo zatišje pred buru. Dok je prethodnih dana nekoliko stotina korisnika govorilo o izborima javno na mrežama, kako je stigao vikend taj broj je spao tek na nekoliko desetina. Kao što smo sinoć konstatovali, sve vreme smo svesni da ono što građani govore na Internetu u ovim izborima neće biti od presudnog značaja, ali je svakako jasno da se vremena menjaju i da je Internet kanal za komunikaciju koji se od sada mora ubrajati u svake sledeće izbore pa i u politiku u zemlji uopšteno. Raspoloženje i mnjenje javnosti na mrežama se u poslednjih nekoliko nedelja pokazalo kao verodostojan pokazatelj opšteg raspoloženja i mnjenja u zemlji.
"'Da su danas izbori pobedli bi xxx jer imaju najviše fanova..' je potpuno ista budalaština kao i 'Aha! Ovi što su bili najjači na internetu nisu se proslavili na izborima'" - www.milojesekulic.rs
Oni korisnici društvenih mreža, foruma, čitaoci blogova i online medijskih sajtova koji i danas govore o izborima nastavljaju da iskazuju svoje jasno negodovanje manjkom izbora i promena u zemlji, najviše ističući nezadovoljstvo nastupom stranaka i predsedničkih kandidata na Internetu, pa i u tradicionalnim medijima. Dok se na mrežama o tome manje priča, neki iskusni blogeri su rešili da sumiraju svoje utiske pa je veliki deo tog razgovora prešao na komentare na blogovima.
Tako je jedan bloger i savetnik iz oblasti komunikacija na Internetu opisao, po njegovom mišljenju, "Zašto su političke stranke 'pukle' na društvenim mrežama?": "Za menjanje mišljenja o organizaciji putem društvenih medija potrebna je realna suštinska (proverljiva) pozitivna promena organizacije tokom vremena!" - www.draganvaragic.com
Na Tviteru, društvenoj mreži koja je do sada nudila najbrže i najtačnije informacije, verovatno jer je skoro sav sadržaj na joj javno dostupan, ljudi posebno govore, ogorčenim tonom, o negativnim kampanjama svih stranaka.
"Novinari se dele na one koji su radili u "Studentu" i one što ga čitali. Predsednici na one što su ga prodavali u kafani i one bez studija." - @StaletovicS
"Izbori su možda slava demokratije ali sutra je na meniju samo ruska salata." - @rstkpet
Ono što postaje sve češća pojava jesu fotografije i video materijal koji korisnici kreiraju i postavljaju na društvene mreže namenjene vizuelnim materijalima. Tako ova fotografija koju je nepoznati korisnik "prepravio" i postavio kruži i Tviterom i Fejsbukom i kao i svaka slika, izmenjena ili ne, govori 1000 reči. Na Jutjubu se prostom pretragom koristeći ključne reči vezane za ove izbore dolazi do nepreglednog mnoštva materijala koje su korisnici postavili ali i samostalno kreirali, pa smo tako naišli i na ovaj video koji, još jednom, pokazuje da građani osećaju da nemaju izbora u ovim izborima: www.youtube.com/watch?v=-umoxXf7iF8
Izbori su već počeli u nekim gradovima u dijaspori, a interesovanje na mrežama za ovu temu je sve manja dok neraspoloženje raste. Po slobodnoj proceni, a na osnovu onoga što nam pristiže od građana na mrežama, da se glasanje sutra održava na Internetu i da je moguće dati glas onakvom impulsivnošću i lakoćom kakvom se na mrežama daju kometari i mišljenja, čini se da bi izlaznost bila nedovoljna i da bi se izbori morali ponoviti. Ne verujemo da će tako biti sutra na glasačkim mestima jer, kako vreme odmiče, reklo bi se da građani najviše žele samo - da se izbori završe.
"nisu valjda sutra #izbori?" - @ance_banance
Pozitivno raspoloženje građana na mrežama je u toku noći i danas prepodne tek na 3.52% kada je tema izbora u pitanju i, za razliku od prvog kruga izbora u kojem su žene bile mnogo aktivnije od muškaraca u ovim razgovorima, muškarci i dalje preovlađuju u razgovorima o izborima na Tviteru sa preko 66% učešća. Teško je proceniti koji se od predsedničkih kandidata više pominje i u kom svetlu, ne samo jer su korisnici često sarkastični u svojim izjavama, već i zbog toga što najčešće koriste nadimke za kandidate umesto njihovih imena i prezimena ("BoTa" i "Toma-Diploma" su poslednjih dana najpopularniji, pored standardnog korišćenja prezimena kandidata).
Digitalni glas Srbije se realizuje zahvaljujući podršci građana SAD preko Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), u okviru programa podrške medijima, koji se sprovodi u saradnji sa IREX-om. Izneti stavovi pripadaju isključivo govornicima i ne predstavljaju nužno zvaničan stav USAID-a ili Vlade SAD