Ponovo je na snazi predizborna tišina koja, kako smo obavešteni još u prošlom krugu, na osnovu postojećih zakona Republike Srbje, ne važi za Internet. U ovom krugu, bar za sada, korisnici se na društvenim mrežama mnogo manje žale na oglašavanje stranaka putem Interneta i SMSa nego prošli put. Ono o čemu se još uvek priča na društvenim mrežama i to sve aktivnije kako se približava sam dan glasanja jeste - za koga ćete glasati. U toku su
ankete na nekoliko sajtova i blogova, a na mrežama uglavnom vlada neodlučnost i komentari protiv koga će se glasati.
"
Da prođu i ovi izbori, pa da ponovo budete ljudi." - @eniac
Kako su se prethodne procene Digitalnog glasa na osnovu onoga što glasači pričaju javno na društvenim mrežama pokazale kao tačne, možemo i sada slobodnom procenom predvideti da će ponovo biti "belih", odnosno nevažećih listića u velikom broju. Na uzorku od skoro 1000 poruka na Twitteru i Facebooku tokom poslednja dva dana, značajan procenat govori o tome da će građani ipak izaći na glasanje, ali i da smatraju da nemaju za koga da glasaju.
"
srce i razum su protiv tadica, ali je savest protiv tome. bice, opet, belo :/" - @philharmonisch
"
Inace, kada sumiram sve: najbolje bi nam bilo da ode Tadic a da ne dodje Toma..." - @MilanDinic1
"
Za mene su uticajnije #NadaMacura i #MilkaCanic nego Toma i Tadic!" - @nidjeveze322
"
#onokad te boli uvo za Tomu i Tadica." - @acka_95
"
(Necu da) glasam za Tomu, al cu glasati protiv Tadica." @stdragojevic
"
Resio sam za kog cu da glasam tako sto sam bacio novcic, I ? Stao je uspravno :)" - M.S. na Facebooku
"
2 utiska: na ovim izborima samo ludak moze da glasa. zasto nijedan objekat namenjen deci nema prilaz za kolica? da li su ove dve stvari povezane? ja glasam za kolica i prilaze. ima l neko da to nudi? da pitam borisa ili tomu, a? kad ce kolica i prilazi, je li bre, a?" - S.M. na Facebooku
U našim analizama više puta dnevno merimo i raspoloženje građana na mrežama, na osnovu pozitivnih i negativnih stavova povodom izbora, te smo do sada više puta izveštavali koliko je pozitivno raspoloženje građana u odnosu na izbore. Taj procenat je do sada uglavnom bio ispod 11% ali je najzanimljivija činjenica da ostatak građana nisu negativno raspoloženi - već spadaju u "neutralnu" kategoriju. Pod neutralnim se smatraju oni koji su još neopredeljeni ili otvoreno kazuju da neće glasati ili će poništiti svoj glas na izborima. Taj procenat danas broji preko 90% građana koji govore na društvenim mrežama o izborima, dok je tek 4.43% poruka na Twitteru pozitivnog raspoloženja i nešto manje onih javno dostupnih na Facebooku.
I posle gotovo neprestanog pojavljivanja na televiziji, u dnevnoj i nedeljnoj štampi, oglašavanja u tradicionalnim medijima, na društvenim mrežama i slanja SMS poruka potencijalnim glasačima, mnogi građani ostaju neodlučni i zvučno objašnjavaju da smatraju da nemaju kome da povere vođenje države u ovim predsedničkim izborima.