Direktni prenosi i arhiva snimaka konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Početna > MC press centar > Izbori > Izbori 2012 > Digitalni glas Srbije > Digitalni glas Srbije - Analiza javnog mnjenja 1

Prijava nepravilnosti - putem mapiranja na izbori2012.crowdmap.com, e-adrese izbori@digitalniglas.rs ili SMS na 063 465526

Dešavanja tokom predizborne tišine

Dnevni izveštaj za petak, 4. maj

Prvi dan predizborne tišine na društvenim mrežama Srbije nikako nije opravdao svoj naziv. Iako su se, pre svih korisnici Tvitera, sinoć ponadali da će hashtag #izbori utihnuti – to se nije dogodilo, mada su korisnici Tviter pokazali na početku dana smanjenu aktivnost u razgovorima o izborima.

Javne pretrage Tvitera, Fejsbuka, blogova i foruma od ranog jutra dale su prave bujice zahvalnica i molbi posvećene instituciji zabrane reklamiranja stranaka pred izborni dan.

Pitanje da li je Internet dozvoljeni alat za kršenje tišine takođe je nekoliko puta bilo postavljeno na društvenim mrežama.

Posle početnog pada u razgovorima o izborima, na Tviteru su od 14h počele da izlaze i konkretne prijave o kršenju predizborne tišine na nekoliko načina i lokacija. Vozači su, tako, na jednoj od prometnijih rasksnica u centru Beograda prilikom čekanja na semaforu bili opsedani aktivistima jedne stranke koji su im tom prlikom delili propagandni materijal. Jedan od tviteraša je to slikao i objavio na ovoj društvenoj mreži oko 11 časova, dok je drugi tviteraš svojim mobilnim telefonom fotografisao istu scenu četiri sata kasnije iz drugog ugla. Zvanični nalog stranke-krivca na Tviteru je nekoliko puta bio pomenut sa ovom temom.

Mnogi su simbolično tvitovali fotografije letaka koji su se danas delili po trgovima i sandučićima.

Internet profesionalci ali i obični korisnici takođe su primetili da se oglasne kampanje stranaka na internetu ne gase i mnogi od njih su se pitali da li je i to u stvari kršenje predizborne tišine?

Ne bi bili izbori i ne bi bila Srbija da Tito i Bata Živojinović takođe nisu bili pominjani u duhovitom kontekstu.

Tokom četvrtog maja, u diskusiji o izborima i predizbornoj tišini, na mreži Tviter su se najviše koristili hushtagovi: #Izbori2012, #Srbija, #Izbori, #predizborna_tisina, #politikasr, #kampanja, #tišina...

Ispod 10% tvitova je u sebi sadržalo pozitivan stav, a 19% njih su bila pitanja

Odakle su dolazile priče o izborima u Srbiji u noći 4. maja

Pad broja Tvitova u prvom danu izborne tišine