Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Beogradski centar za ljudska prava, u saradnji s Američkim udruženjem pravnika/Pravnom inicijativom za Centralnu Evropu i Evroaziju (ABA/CEELI), organizuje Trening o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja 7. decembra u Vranjskoj Banji, u hotelu "Železničar"...
Beogradski centar za ljudska prava, u saradnji s Američkim udruženjem pravnika/Pravnom inicijativom za Centralnu Evropu i Evroaziju (ABA/CEELI), organizuje Trening o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja 30. novembra u Novom Pazaru, u Hotelu „Tadž“...
"Budućnost internih komunikacija i uloga profesionalaca iz oblasti komunikacija" Agencija ATTACHE osnovala je PR WEEK kao događaj čija je misija unapređenje struke odnosa sa javnošću. Preuzmite Program
. |
Zaključci Beogradske konferencije država žrtava kasetne municije
Beogradska konferencija država pogođenih kasetnom municijom završena je danas u hotelu „Hajat“. Predstavnici 40 država i deset međunarodnih organizacija razmatrali su osnovne principe međunarodnog sporazuma o zabrani kasetne municije koji bi do kraja 2008. godine trebalo da bude spreman za potpisivanje.
Na konferenciji za novinare koja je usledila, prisutnima se obratio Stiv Gus, kopredsedavajući Koalicije protiv kasetne municije, ističući da je u Beogradu učinjen još jedan korak ka potpunoj zabrani proizvodnje, skladištenja, upotrebi kasetne municije u svetu.
„U središtu pažnje novog sporazuma biće ugrožene države, koje su nam prioritet, i to je zaista radikalan koncept. Ovaj sporazum je pre svega humanitarne prirode, u prvi plan stavlja zaštitu civila, a ne samo oružje. Posle Konferencije u Beogradu izvesno je da ćemo do 2008. godine dobiti sporazum i da će on biti pravnoobavezujući i sveobuhvatan“, rekao je Gus, objasnivši da će dokument sadržati striktne zabrane, jasne rokove, kao i odredbe o pomoći ugoženima i edukaciji o riziku koji preti od zaostale kasetne municije.
Na pitanje kakva će biti budućnost sporazuma, kada se uzme u obzir da mu SAD, Rusija, Kina i neke druge zemlje nisu pristupile, Gus je odgovorio da je siguran da će se već do sastanka u Dablinu, u maju sledeće godine, procesu pridružiti još država.
Tomas Neš, koordinator iz Koalicije za zabranu kasetne municije, rekao je da je u protekla tri dana obavljen važan posao, ali i da ne smemo zaboraviti realnost na terenu.
„Dok smo prekjuče dolazili na konferenciju, šestogodišnji Ali iz južnog Libana je išao u školu. Nije stigao do škole, jer ga je na putu ubila kasetna bomba. Nadamo se da ova konferencija znači korak napred i da će ovakve smrti postati prošlost“, rekao je Neš, napominjući da je bitno ojačati odgovornost država prema građanima, kako bi oni mogli da ostvare svoja građanska prava.
„Suštinski deo novog sporazuma biće čišćenje kontaminiranog područja, ali i princip odgovornosti korisnika kasetne municije koji će morati da pomognu u čišćenju“, naglasio je Neš, ističući da bi, ako bi se iskoristile postojeće zalihe submunicije koje se broje milijardama, moglo doći do ogromne krize.
Prisutnima se obratila i Margaret Arač Oreč iz Koalicije protiv kasetne municije u Ugandi, koja je i sama bila žrtva ovog oružja. Ona je napomenula da u Ugandi „znaju da ima onih koji neće da se odreknu proizvodnje i upotrebe kasetne municije“ i pozvala ih da shvate da se tu ipak radi o ljudskom životu, a ne o zgradama ili životinjama.
„Imamo mogućnost da Oslo proces postane realnost. Sada treba da učinimo praktične aktivnosti koje vode ka tom cilju“, apelovala je Arač Oreč.
Br 01/08/07, U Novom Sadu, 29.08.2007.
Saopštenje za javnost
Asocijacija potrošača Srbije obaveštava javnost da se podaci o igračkama koje su povučene sa tržišta zemalja Evropske unije zbog neadekvatnog hemijskog sastava mogu preuzeti sa sajta APOS-a www.apos.org.yu. Podaci su preuzeti sa sistema RAPEX ustanovljenog pri Evropskoj komisiji u okviru Generalnog direktorata za zdravlje i zaštitu potrošača, a odnose se na period od јаnuara do avgusta 2007. godine.
Takođe obaveštavamo potrošače da sa sajta APOS-a mogu direktno otići na sajt RAPEX-a i proveriti koji su sve proizvodi (osim igračaka) povučeni sa tržišta EU. Sa tržišta EU od početka 2007. godine povučena su 795 proizvoda zbog toga što predstavljaju opasnost za bezbednost i zdravlje potrošača.
Na tržištu Srbije postoje proizvodi koji nalikuju na one povučene sa tržišta EU, ali zbog neadekvatne dekleracije na njima potrošači nisu u stanju sa sigurnošću utvrde i provere da li se radi o opasnim proizvodima ili im samo sliče.
Nadamo se da će Tržišna inspekcija pojačati mere kontrole vezane za pravilno deklarisanje, a nadležno Ministarstvo trgovine i usluga uskoro formirati posebno Odeljenje za zaštitu potrošača, što će doprineti boljoj zaštiti potrošača u Srbiji.
KUBA
HAVANA I VARADERO
14 dana, polazak 11 - 24.10.2007.
Utonite u čari Kube gde se muzika diše kao vazduh. U jednoj špansko-afričkoj mešavini, obogaćenoj kosmopolitizmom, zbog geografskog položaja nastala je izuzetna mešavina tako specifična za Kubu.
KUBA je najveća karipska država, nalazi se na ostrvu dužine oko 1.200 km i najveće širine 210 km, ima preko 12 miliona stanovnika. Klima je suptropska, sa 330 sunčanih dana godišnje i prosečnom temperaturom vazduha 26 stepeni celzijusa. Temperatura vode je cele godine 25-28 stepeni. Zvanični jezik je španski. Razlika u vremenu je 5 sati. Valuta je konvertibilni pesos (1 EUR = 1,1 CUC). Sve valute se menjaju u menjačnicama, bankama i hotelima. Za menjanje američkih dolara naplaćuje se provizija od 10% koja se ne naplaćuje za ostale valute, pa je bolje na Kubu nositi EUR ili druge evropske valute. Za državljane SCG viza za Kubu nije potrebna. Obe naše mreže mobilne telefonije (063 i 064) imaju roming sa Kubom.
HAVANA, glavni grad Kube, ima oko 3 miliona stanovnika i predstavlja politički, administrativni, komercijalni i kulturni centar Kube. Bogat srednjovekovnim spomenicima koji govore o mešavinama raznih kultura i uticaja, predstavlja modernu metropolu sa bulevarima, savremenom arhitekturom, brojnim ekskluzivnim hotelima, egzotičnim klubovima i barovima.
V A R A D E R O, turistički grad na 130 km od Havane, predstavlja remek delo prirode. Sa svojim 20 km dugom biserno-belom peščnom plažom koja spada medju deset najlepših na svetu, toplom i providnom vodom okeana, bogatom tropskom vegetacijom i velikim brojem hotela visoke kategorije, Varadero je jedno od najpoznatijih i najlepših letovališta na Karibima.
Program putovanja i ostale informacije pogledajte ovde
I S T A N B U L
B I J E N A L E
5 dana avionom od 28.09. - 03.10.2007.
1.DAN...28.09.....BEOGRAD - ISTANBUL
... Sastanak putnika na aerodromu Nikola Tesla u Beogradu, u holu za međunarodne polaske, 2 sata pre poletanja aviona. Poletanje aviona za Istanbul letom TK1442 u 13:40. Dolazak Istanbul u 16:20 po lokalnom vremenu, transfer do hotela i smeštaj. Noćenje
2.DAN...29.09....ISTANBUL...
...doručak. Slobodno vreme. Mogućnost fakultativnog celodnevnog razgledanja grada uz pratnju lokalnog vodiča na srpskom jeziku: Aksaraj, Valenskov akvadukt, Zlatni rog, most Galata, Taksim, Bosfor, Dolma Bahče, Kapali čaršija, poseta antičkog Hipodroma, Plave džamije, Aja Sofije, Topkapi palate i riznice; prelazak preko mosta u azijski deo i poseta vidikovca Čamlidža, poznato sastajalište za zaljubljene parove. Tokom razgledanja pauza za ručak. Povratak u hotel. Noćenje...
3.DAN...30.09....ISTANBUL...
...doručak. Slobodno vreme. Mogućnost fakultativnog celodnevnog izleta brodom po Bosforu. Plovidba brodom od drevne luke Eminonu do pristaništa na severu Bosfora, ručak u ribljem restoranu na obali Bosfora, poseta tržnog centra i fabričke prodavnice kože. Uveče fakultativno odlazak u nacionalni restoran gde možete da uživate uz specijalitete turske kuhinje, internacionalni muzički program i trbušne plesačice. Noćenje...
4.DAN...01.10.....ISTANBUL...
... doručak. Slobodno vreme. Noćenje...
5.DAN...02.10.....ISTANBUL...
... doručak. Slobodno vreme. Noćenje...
6.DAN...03.10.....ISTANBUL - BEOGRAD
... doručak, napuštanje soba i transfer na aerodrom. Let TK1441 u 12:00. Dolazak u Beograd na aerodrom Nikola Tesla u 12:40 po lokalnom vremenu. Kraj usluga
CENA po osobi: 344 EUR
Plaćanje u dinarskoj protivvrednosti po prodajnom kursu SGYB na dan plaćanja
Program putovanja i ostale informacije pogledajte ovde
Pogledajte elektronska izdanja lista Asocijacije potrošača Srbije
Prvi broj (pdf)
Drugi broj (pdf)
Treći broj (pdf)
Četvrti broj (pdf)
Peti broj (pdf)
Šesti broj (pdf)
Sedmi broj (pdf)
Osmi broj "Opasne igračke" (pdf)
Deveti broj (pdf)
Četvrtak, 7. jun 2007. godine
SAOPŠTENJE ZA MEDIJE
NOVA ANALIZA ZAKONA O SLOBODNOM PRISTUPU INFORMACIJAMA OD JAVNOG ZNAČAJA REPUBLIKE SRBIJE
BEOGRAD, Medija centar, 7. jun 2007. godine, 10.00h – Američko udruženje pravnika, Incijativa za vladavinu prava – ABA/CEELI predstavlja „Analizu Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja sa istraživanjem o primeni zakona u praksi”. Osim predstavnika ABA/CEELI, o publikaciji će govoriti g. Rodoljub Šabić, Poverenik za informacije od javnog značaja Republike Srbije, g. Dejan Milenković iz Komiteta pravnika za ljudska prava, i g. Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbija.
Publikacija sadrži analizu Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja s aspekta usvojenih međunarodnih standarda u ovoj oblasti, teorijskih pretpostavki o pristupu informacijama od javnog značaja i uporednih iskustava zemalja u regionu. U njoj su takođe predstavljeni i rezultati istraživanja o primeni Zakona koje je sprovedeno na uzorku od 26 državnih organa, pretežno organa pravosuđa, iz Beograda, Novog Sada, Kragujevca i Niša. Analiza je ukazala na potrebu da se ojačaju pojedina zakonska rešenja, kao i da se uvedu dodatne garancije u cilju poboljšanja ostvarivanja Ustavom zagarantovanog prava na obaveštenost.
Nadamo se da će ova publikacija doprineti jačanju zakonske regulative i unapređenju pristupa informacijama od javnog značaja u Srbiji. ABA/CEELI naglašava da je uvid javnosti u dokumente i informacije presudan za uspostavljanje kulture otvorenijeg i transparentnijeg delovanja organa javne vlasti u demokratskom društvu.
Autori Analize su Nataša Pirc-Musar, slovenački ekspert iz oblasti pristupa informacijama od javnog značaja i tim njenih saradnika.
PRETPOSTAVKE ZA UNAPREĐIVANJE PROCEDURA IZDAVANJA GRAĐEVINSKIH DOZVOLA
29. maja 2007. godine u beogradskom Medija Centru
(
10:30-14:00h
Od sredine prošle godine, NALED je uspostavio praksu održavanja Foruma – okruglih stolova koji okupljaju predstavnike privrede, republickih i lokalnih vlasti kao i predstavnike civilnog sektora radi razmatranja pitanja koja su od prevashodnog interesa za privredni razvoj.
Procedura izdavanja odobrenja za izgradnju i postupak koji se sprovodi prilikom izgradnje i prijema objekata jedna je od zakonskih procedura koja bitno utice na lokalni ekonomski razvoj, a samo je u delimicnoj ingerenciji lokalne samouprave. Baveci se ovom problematikom, Tim za unapredenje kapaciteta opština MEGA programa uradio je analizu ovog procesa konsultujuci i intervjuišuci predstavnike opština (javni sektor) kao i predstavnike privatnih kompanija, gradevinskih firmi, arhitektonskih biroa i advokatskih kancelaraija (privatni sektor) koji se pojavljuju u ovom procesu kao korisnici usluga i klijenti javnog sektora. Na osnovu analize uraden je Dijagram procesa izdavanja odobrenja za izgradnju, procesa gradenja i izdavanja upotrebne dozvole na objektima. Dobijena analiza bi trebalo da posluži kao solidna osnova za upoznavanje sa primerima dobre prakse u opštinama koje su vec radile na unapredenju u ovoj oblasti.
Na predstojecem Forumu se ocekuje ucešce predstavnika resornih ministarstava, vladinih agencija, komunalnih preduzeca, lokalnih samouprava, stranih investitora i njihovih asocijacija, kao i Stalne konferencije gradova i opština.
Molimo Vas da svoje ucešce potvrdite na tel: 011 2071 906, 063 656 158, ili na e-mail:
naled@naled-serbia.org. Kontakt osoba: Maja Murišic.
Maja Murisic
NALED Assistant
Municipal Economic Growth Activity (MEGA)
Osmana Ðikica 3
11000
Tel: 381 11 2071 900 / ext. 906
Mob1: 381 63 656 158
E-mail: boris_scekic@ui-serbia.org
Anketa o životnom standardu
Republički zavod za statistiku Srbije će, tokom maja i juna 2007. godine, na teritoriji Republike Srbije sprovesti Anketu o životnom standardu.
Cilj sprovođenja Ankete u 2007. godini je obezbeđivanje podataka koji će se koristiti za praćenje i merenje životnog standarda stanovništva, a koji treba, takođe, da pomognu i donosiocima odluka u procesu revizije postojećih i definisanju novih programa, mera i aktivnosti u narednom periodu, a posebno onih koji su usmereni na najsiromašnije i socijalno ugrožene grupe (decu, stare, osobe sa invaliditetom, izbeglice i interno raseljena lica, Rome, ruralno siromašno stanovništvo i neobrazovane).
Ovi podaci će se porediti s podacima iz istraživanja koja su obavljena 2002. i 2003. godine čime će biti omogućeno da se sagledaju društvena i ekonomska kretanja u Republici Srbiji u poslednje četiri godine i oceni efikasnost pomenutih programa i mera preduzetih u tom periodu.
Pouzdani podaci o životnom standardu čine neophodnu osnovu i za međunarodna poređenja, kao i za koordinaciju u planiranju i sprovođenju aktivnosti na smanjenju siromaštva, naročito među stanovništvom pomenutih ugroženih grupa, kao preduslov za realizaciju jednog od vodećih Milenijumskih ciljeva razvoja.
Da bi reprezentativnost podataka bila obezbeđena,kao i da bi bili zadovoljeni specifični zahtevi za praćenje životnih uslova posebno ugroženih grupa, Anketa o životnom standardu će biti sprovedena na nacionalnom uzorku od preko 7000 domaćinstava, kao i na uzorku od oko 2000 domaćinstava interno raseljenih lica, i 300 domaćinstava raseljenih Roma.
Izbor uzorka i jedinice anketiranjaUzorak popisnih krugova za osnovni („nacionalni kontingent“) biraće se iz popisne baze stanovništva, a uzorak domaćinstava interno raseljenih lica iz baze UNHCR-a. Kako bi se postigli što bolji rezultati istraživanja, pre finalnog izbora domaćinstava iz uzorka, izvršeno je ažuriranje baza. Tom prilikom izvršeno je ažuriranje popisnih krugova, a pripremljeni su i ažurni podaci sa adresama raseljenih lica po naseljima. Popunjavanjem posebnog upitnika, prikupljeni su i osnovni podaci za popisne krugove. Taj upitnik je po prvi put korišćen i omogućiće uvid u karakteristike i infrastrukturu na teritoriji svakog pojedinog popisnig kruga, institucijama, objektima itd.
Instrumenti za sprovođenje AnketeOsnovni instrument za sprovođenje Ankete o životnom standardu je upitnik AŽS-1, koji je delimično preuzet iz prethodnih istraživanja i prilagođen sadašnjim zahtevima i uslovima.
Upitnik AŽS se sastoji od 10 modula, i to:
1.1. Demografija,
1.2. Migracije,
2. Stanovanje i trajna dobra,
3. Socijalni programi,
4. Zdravlje i zdravstvena zaštita,
5.1. Dnevna potrošnja hrane, pića i duvana (Dnevnik),
5.2. Potrošnja neprehrambenih proizvoda i usluga,
6. Obrazovanje,
7. Radni status i
8. Poljoprivreda.
Tokom rada na Anketi o životnom standardu potrebnoje angažovanje većeg broja saradnika na različitim zadacima i dužnostima. Predviđeno je da, tokom rada na Anketi o životnom standardu, bude angažovano 300 anketara, 50 rezervnih anketara, kao i veliki broj statističara. Takođe, Grupa za implementaciju projekta planira, organizuje i prati sve aktivnosti vezane za ovaj projekat.
Predviđeno je da se terenski rad izvede tokom maja i juna a, ukoliko bude bilo potrebno, akcija može da se produži i u prvoj polovini jula. Treba napomenuti da u ovom istraživanju nisu dozvoljeni dopunski spiskovi domaćinstava ili zamene, što je pravilo koje se po prvi put koristi u anketama RZS-a. Izuzetak, zbog specifičnosti grupacija, čine dva kontingenta raseljenih lica.
Tokom jula i avgusta meseca radiće se na prijemu, vizuelnoj kontroli, kontroli obuhvata, unosu i logičkoj kontroli materijala.
Do kraja 2007. godine i početkom 2008. neophodno je obezbediti dokumenta i preliminarne podatke, kao i osnovne tabele s rezultatima istraživanja (`Tehnički izveštaj`) na internet prezentaciji Republičkog zavoda za statistiku Srbije.
ADACOM i i-docsTM sponzori na Konferenciji i Izlozbi Technobank 2007
Nova poslovna rešenja za banke, osiguravajuće kompanije kao i druge finansijske organizacije.
Atina, GRCKA — Apr. 03, 2007— IDEAL najavljuje ADACOM’s & i-docsTM zajedničko učestvovanje kao sponzora na TECHNOBANK 2007, SEDMOJ Međunarodnoj Konferenciji i izložbi u organizaciji ASIT-a - Asocijacija za računarstvo, infomatiku, telekomunikacije i nove medije Srbije, zajedno sa Narodnom Bankom Srbije, Ministarstvom finansija Republike Srbije i Privrednom komorom Srbije, u saradnji sa vodećim komercijalnim bankama. Duž Konferencije i Izložbe specijalizovanog regionalnog događaja (SEE CARD FORUM & EXPO 2007) koja će biti posvećena transakcijama koje se obavljaju platnim karticama i drugim pratećim IT tehnologijama, kako iz Evrope, tako i širom sveta.
TECHNOBANK 2007 je eminentno okupljanje vodećih IT kompanija koje nude napredna poslovna rešenja za banke, osiguravajuća društva i druge finansijske organizacije.. Konferencija i Izložba se održavaju Maja 09 i 10, 2007 u Beogradu, Srbija.
Ideal izlaže Adacom digital security solution kao i i-docs enterprise software.
ADACOM
ADACOM, je regionalni lideru PKI (Public Key Infrastructure) servisima i IT bezbednosti.
Kao VeriSign Certified Affiliate, ADACOM implementira Certification Services na Balkanskom tržištu, idealan je partner za ugrađivanje bilo kog tipa Public Key Infrastructure lokalno.
Metodologija Adacom kompanije kao end-to-end solution provider kompletirana je preko ponude proizvoda i servisa na polju Mrežne sigurnosti, Content Security i Smart Card aplikacija u saradnji sa vodećim svetskim vendorima kao sto su Check Point, Symantec i STMicroelectronics.
ADACOM prati Grčke, Evropske i Međunarodne standarde kao i zakonske odredbe, takođe je ISO 9001:200 sertifikovan.
Preko autorizovane mreže strateških partnera ADACOM je implementirao rešenja za vodeće organizacije kako u Grčkoj tako i u Rumuniji, šireći se rapidno na Balkanskom i Kiparskom tržištu.
Za više informacija o ADACOM kompaniji posetite www.adacom.com ili pozovite 30 210 5193740 ili putem emaila info@adacom.com
i-docsTM
i-docsTM, je enterprise software za organizacije koje generišu velike količine klijentske dokumentacije koje su u osnovi transakcijski podaci.
Sai-docsTM,Telecom računi, bankovni izveštaji, utility bills i ostale klijentske i unutrašnje komunikacije su postale dinamično oruđe za efikasnu komunikaciju i cross selling mogućnosti.
i-docs new layouts i sa novim servisima može biti upoznat brzo. Output može biti u digitalnoj i printovanoj formi, može biti personalizovan za svakog korisnika takođe. Arhivirani dokumenti čuvaju oba transakciona dokumenta kao i image attributes. i-docs može koristiti sve osnovne printere.
Softver je baziran na otvorenim standardima (XML, XSLT, Java itd.) takođe je kompatibilan sa više ERP (Enterprise Resource Planning), CRM i sa računskim sistemima.
Za više informacija o i-docs posetite http://www.i-docs.com, ili pozovite 30 210 5193900 ili putem emaila idocs@ideal.gr.
ADACOM, i-docs i 'Every Customer Counts’ jesu registrovani zaštitni trgovački znakovi od IDEAL S.A. Svi ostali brandovi i proizvodi jesu vlasništvo od njihovih uvaženih vlasnika.
Inicijativa mladih za ljudska prava 1. i 2. maja organizuje mini festival Dani Sarajeva u Beogradu, u znak obeležavanja 15 godina od početka opsade Sarajeva i podsticaj razvoju komunikacija između mladih iz Beograda i Sarajeva.
Festival će na simboličan način biti otvoren akcijom obnavljanja Sebilj česme na dnu Skadarlije, poklon Sarajeva gradu Beogradu. Tom prilikom nastupiće i angažovani beogradski hor i orkestar Horkestar.
Učešće u programu uzeće glumica Mirjana Karanović, talentovani pisci iz Bosne i Hercegovine Muharem Bazdulj, Namik Kabil, predsednik Mladih liberala BiH Edin Čolić, disk džokeji Ahmaad i Jasmina, a festival će zatvoriti predstava Pozorišta malih stvari iz Trebinja „Sarajevske priče“ u režiji Filipa Gajića.
Takođe imamo čast da najavimo pretpremijerno prikazivanje filma „Vodič za prežvljavanje“ u produkciji FAMA koji govori o tome kako je izgledao život u opkoljenom Sarajevu.
Aktivisti/kinje Moje inicijative će 27. i 28. aprila deliti flajere koji će građane podsetiti na dešavanja u Sarajevu i pozvati ih da razviju drugačiji odnos prema neposrednoj prošlosti. Tokom akcija, građani će biti u prilici da pošalju poruke Sarajlijama koje će, po završetku festivala, biti izložene u Sarajevu.
Punktovi Moje incijative nalaziće se 27 . aprila od 17 do 19 h u Knez Mihajlovoj ulici i kod hotela Jugoslavija, a 28. aprila od 11 do 13 h na Adi Ciganliji i Kalemegdnu.
Za sve dodatne informacije kao i zahteve za pojedinačne intervjue sa učesnicima festivala možete se obratiti naSreda 2. maj
14:00 - 17:00 Projekcije filmova @CZKD
Sarajevo ljubavi moja - RENDE produkcija
Otisci - XY Produkcija
17:00 - 19:00 Tribina @CZKD
- predstavljanje sarajevskih pisaca: Muharem Bazdulj, Saša Ilić, Željko Obrenović, Namik Kabil, Vahid Piralić, Vule Žurić
20:30 Sarajevske priče - Pozorište malih stvari, Trebinje, režija Filip Gajić @Kalemegdan
Prezentacija na temu kriterijuma za odabir i ocenjivanje projekata za razvoj infrastrukture lokalne samouprave, koji imaju potencijala da ih finansijski podrži EU.
Smatramo da mediji imaju jednu od ključnih uloga u formiranju stavova u društvu, te je cilj seminara da kroz razmenu iskustava ostvarimo što bolje razumevanje i izveštavanje javnosti o položaju marginalizovanih grupa, kao i uspostavljanje dugoročne saradnje.
Naročiti podstrek nam je činjenica da su upravo mediji ti koji su uticali da republički zakon o javnom informisanju bude prvi koji, između ostalog, eksplicitno sankcioniše i diskriminaciju istopolno orijentisanih osoba.
Predavačice i predavači na seminaru su stručnjakinje/ci iz oblasti zakonske regulative, lingvistike, ljudskih prava i medija. Predviđeno je da seminaru koji će biti održan u Beogradu prisustvuje 12 novinarki i novinara iz 12 medija za koje će biti obezbeđeni obroci. Učesnicama i učesnicima iz drugih gradova Srbije biće pokriveni putni troškovi i smeštaj.
Seminar Marginalizovane grupe i odgovorno novinarstvo je nastavak seminara realizovanih tokom 2004., 2005. i 2006. godine u saradnji medija, Nezavisnog društva novinara Srbije, Medija centra NIŠ, CHRIS Mreže odbora za ljudska prava, Zavoda za ravnopravnost polova, Novi Sad, Ženskih studija iz Novoga Sada i Labrisa. Kao rezultat ovih seminara, štampani su Priručnici za novinarke i novinare, koji uključuju i tekstove učesnica i učesnika seminara.
Ukoliko imate pitanja, predloge ili sugestije molimo Vas da nam pišete na e-mail: edukacija@labris.org.yu
Nadamo se da ćete Vašim prisustvom doprineti uspešnoj realizaciji seminara i radujemo se budućoj saradnji.
S poštovanjem,
Za Labris – organizaciju za lezbejska ljudska prava,
Ksenija Forca i Dragana Vučković
Teme koje će se obrađivati na seminaru:
Rok za prijavljivanje za seminar je 20. februar 2007. godine
U prilogu se nalazi poziv i formular za prijavu.
Prijavu za seminar nam možete poslati i faksom na: 011/3225-065
mejlom na edukacija@labris.org.yu ili se javiti telefonom na: 011/334-1855 i 011/3225-065, svakim radnim danom od 09 do 17 časova.
Kontakt osobe:
Ksenija Forca i Dragana Vučković,
Labris – organizacija za lezbejska ljudska prava
_________________________________
Labris - organizacija za lezbejska ljudska prava
(Lesbian Human Rights Organization)
Beograd
e-mail: edukacija@labris.org.yu
Tel: 381 11 3341 855
Tel/fax: 381 11 3225 065
Mob: 381 63 8 513 170
labris@labris.org.yu
Web: www.labris.org.yu
Republika Srbija, zahvaljujući povoljnim klimatsko-zemljišnih uslovima i značaju koji se pridaje vinu na ovim prostorima, ima dugu tradiciju vinogradarenja i proizvodnje vina karakterističnih za ove prostore. Ipak u posledenje vreme za vinogradarsko-vinarski sektor Republike Srbije je karakterističan drastični pad površine koja je namenjena gajenju grožđa za proizvodnju vina. U poslednjih deset godina zabeležen je pad za više od 50 %, prema zvaničnim podacima, sa
Velike količine vina uvezenog iz susednih zemalja, kao i nedovoljna informisanost domaćih potrošača o domaćim vinima jesu faktori koje treba imati na umu da bi se situacija okarakterisala na pravi način.
Između Evropske unije i Republike Srbije postoji prilično velika neravnoteža u obimu razmene, ali se ne beleži velika ekonomska razlika u vrednosti (u 2005. godini 27.000 hl uvezenih i 4.500 hl izvezenih, u protivrednosti od 1.335.000 €, odnosno 1.224.000€).
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije, shvatajući potrebe vinogradarsko-vinarskog sektora i uz adekvatnu podršku, vrlo jasno se usmerilo ka kreiranju neophodnih mera kako bi vinogradarsko-vinarski sektor razvio veliki skriveni potencijal kojim raspolaže i kako bi se povratio kvalitet i priznanje koji mu po zaslugama pripadaju.
Širokoj lepezi predviđenih mera (pomoć za podizanje vinograda, povoljni krediti, tehnička pomoć, obrazovanje, propaganda, itd.) pridružuje se i pokretanje projekta koji je usmeren na reorganizaciju administrativnih rukovodećih struktura i regulaciju normativa u vinogradarsko-vinarskom sektoru i koji je finansiran iz evropskih fondova koji pripadaju tvining programu/CARDS.
Pokrenut u maju 1998., tvining program je jedan od osnovnih pomoćnih alata za Jačanje institucija koji je ustanovila Evropska unija. Ciljevi tviniga su da zemljama korisnicama pruže pomoć pri razvoju moderne i efikasne administracije, u strukturi, ljudskim resursima i veštinama rukovođenja koje su neophodne da bi se uvelo “komunitarno pravo” acquis communautaire po istim standardima kao i u Evropskoj uniji. Tvining obezbeđuje okvir kako bi predstavnici administracije i polu-javnih organizacija sarađivali sa partnerima iz država članica Evropske unije. Zajedno bi razvili i implementirali projekat koji za cilj ima preuređenje, primenu i realizaciju određenog dela “komunitarnog prava” (acquis communautaire). U 2000. godini, pomoć za Zapadni Balkan je plasirana preko novog programa zvanog CARDS (Community Assistance for Reconstruction, Development and Stabilisation; Podrška u procesu rekonstrukcije, razvoja i stabilizacije)
Tvining projekat 05SER01/06/005 – Jačanje kapaciteta za regulaciju vinskog sektora u Srbiji – se pojavljuje sa ciljem da revitalizuje vinogradarsko-vinarski sektor u Srbiji putem intervencija u različitom interesnim sferama računajući na budžet od 1.414.472,69 € oslanjajući se na program CARDS.
Sporazum je potpisan između Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije i Saveta za poljoprivredu i ekonomski razvoj vlade španske Autonomne oblasti
Izbor
Uz to važno je napomenuti da se tokom projekta računa i na važan doprinos stručnjaka koje je preporučila vlada španske Autonomne oblasti Navara i Autonomne oblasti Kastilja i Leon. Reč je o stručnjacima koji imaju dugogodišnje iskustvo na projektima uvođenja evropskih standarda u vinogradarsko-vinarski sektor.
U cilju efikasnijeg ostvarivanja ciljeva projekta ustanovljene su četiri komponente:
Vinogradarsk-vinarski registar: Putem različitih aktivnosti, među kojima se izdvaja uspostavljanje jedne pilot zone, teži se razvijanju mehanizama neophodnih za uspostavljanje vinogradarskog-vinskog registra u skladu sa evropskim zahtevima.
Usaglašavanje zakonske regulative vinogradarsko-vinarskog sektora: Svaku reorganizaciju sektora treba da podrži zakonski osnov koja pravno reguliše svaku intervenciju u sektoru. Radiće se na uspostavljanju pravne podrške primerene novim ciljevima, u saradnji sa Evropskom unijom i specifičnom situacijom u Republici Srbiji.
Inspekcija i kontrola u vinogradarsko-vinarskom sektoru: Kako bi finalni proizvod imao neophodne garancije i kako bi krajnji potrošač bio siguran da je pred njim proizvod čiji kvalitet ispunjava ranije utvrđene zahteve, radiće se intenzivno na razvoju inspekcije i kontrole koji su neophodni za realizaciju ove komponente.
Mreža enoloških laboratorija: U skladu sa izloženim u prethodnom paragrafu, kao jedan od ključnih ciljeva ovog projekta postavlja se uvođenje sistema analiza proizvoda kojim bi se sprečio promet proizvoda koji nisu u skladu sa standardima kvaliteta.
Dinamika projekta podrazumeva realizaciju niza aktivnosti tokom kojih se uspostavlja neposredna saradnja između španskih i srpskih eksperata na različitim poljima delovanja, kako privatnog tako i javnog sektora. Takođe, u cilju što uspešnije realizacije reformi, od fundamentalne važnosti je saradnja različitih predstavnika sektora (proizvođača, vinarija, zadruga, laboratorija, itd).
U skladu sa prethodno izloženim, očekuje se da će po završetku projekta, vinogradarsko-vinarski sektor u Srbiji biti u poziciji da srpskim potrošačima ponudi proizvod uz maksimalne garancije po pitanju porekla i izrade, insistirajući na privrednoj razmeni sa Evropskom unijom i drugim mogućim partnerima.
Program