Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Početna > MC za medije > Obaveštenja > Arhiva obaveštenja > Obaveštenja 2006.

Arhiva obaveštenja 2006

Novi lek za osteoporozu koji pomaže da se spreči prelom kuka i kičmenih pršljenova, sa obezbeđenom nedeljnom dozom vitamina D, dostupan i u Srbiji

Beograd, 3. oktobar 2006.

Žene sa osteoporozom dobile su novi lek koji se, po prvi put, sastoji od dve najvažnije terapije koje zajedno dovode do neprevaziđene prevencije preloma kuka i kičmenih pršljenova. U Srbiji je sada dostupan Fosavans- FOSAVANCE (alendronat/holekalciferol), prvi i jedini lek koji se istovremeno sastoji od dve nedeljne terapije: Fosamaksa- FOSAMAX (alendronate, 70 mg), vodećeg leka za osteoporozu,i vitamina D (holekalciferol, 2800 IJ) - u jednoj tableti, koja se uzima samo jednom nedeljno.
Nedostatak vitamina D je široko rasprostranjen kod žena posle menopauze sa osteoporozom bez obzira u kom delu sveta žive. Epidemiološke studije koje su nedavno sprovedene, pokazuju da više od polovine žena posle menopauze sa osteoporozom nemaju potreban nivo vitamina D. Jedna skorašnja studija utvrdila je da je 97 procenata pacijenata koji su smešteni u bolnicu zbog preloma koji nije izazvan jakim udarcem, poput preloma zbog spoticanja i manjih padova, nemaju dovoljno vitamina D.
`Vitamin D ima glavnu ulogu za zdravlje kostiju. Bez vitamina D telo ne može da apsorbuje kalcijum, a on je ključan za normalan razvoj i očuvanje jakih, zdravih kostiju kod ljudi sa osteoporozom,` kaže prof. dr Nada Pilipović sa Instituta za reumatologiju u Beogradu. `FOSAVANCE predstavlja važan napredak za pacijente sa osteoporozom, jer im obezbeđuje dokazani uspeh FOSAMAX-a u prevenciji preloma kuka i kičmenih pršljenova, sa obezbeđenom nedeljnom dozom vitamina D.`

Vitamin D, ključna komponenta terapije osteoporoze
Vitamin D se preporučuje svim pacijentima koji se leče zbog osteoporoze. Nedostatak vitamina D je široko rasprostranjen kod žena sa osteoporozom, i većini pacijenta je teško da obezbede dovoljno ovog vitamina.
`Pacijentima je uglavnom poznat značaj kalcijuma, ali mnogi ne shvataju da je vitamin D ključan za njegovu apsorpciju i stvaranje zdravih, jakih kostiju koje mogu da odole prelomima. Iako mnogi lekari rutinski preporučuju vitamin D kao deo terapije osteoporoze, pacijenti se često na to ne obaziru. Potrebno je objasniti pacijentima značaj uloge vitamina D u održavanju najboljeg zdravlja kostiju, koje sprečava prelome,` kaže prof. dr Aleksandar Dimić, iz Instituta Niška Banja. `Ovo je dobra vest i za lekare i za pacijente, jer obezbeđuje da pacijenti kroz novi lek svakako uzimaju vitamin D i pomažu sebi tako što se na najbolji način štite od preloma koji su posledica osteoporoze.`

FOSAVANCE objedinjuje pogodnosti i FOSAMAX-a i vitamina D
FOSAVANCE je građen na dokazanoj snazi FOSAMAX-a. FOSAMAX stalno, u brojnim studijama, pokazuje da značajno utiče na smanjenje preloma kuka i kičmenih pršljenova, da dovode do povećanja mineralne gustine kostiju, kao i da usporava metabolizam kostiju (proces u kome se kost stalno resorbuje i menja).
Na sve to, dugoročna efikasnost i bezbednosni profil FOSAMAX-a potvrđen je u ključnoj studiji koja je sprovođena tokom 10 godina terapije - što je najduže kliničko ispitivanje terapije osteoporoze. Treba još dodati da je FOSAMAX prepisivan milionima žena sa osteoporozom.
FOSAVANCE je indikovan za terapiju postmenopauzalne osteoporoze kod pacijenata kod kojih postoji rizik od nedostatka vitamina D, da bi smanjio rizik od preloma kičmenih pršljenova i kuka.

O osteoporozi
Osteoporoza je hronično stanje koje izaziva propadanje kostiju i njihovu podložnost prelomima. Osteoporoza napada, kako se procenjuje, jednu trećinu žena od 60 do 70 godina, a čak dve trećine onih od 80 godina i više. Procenjuje se da oko 200 miliona žena širom sveta pati od osteoporoze. Povrh toga, i mnogi stariji muškarci pogođeni su osteoporozom.
Žene mogu da očekuju da će u prvih pet godina života posle menopauze izgubiti trećinu koštane mase koju su izgubile za života. Gubitak koštane mase koji se može javiti posle menopauze povećava rizik da će se kod žena razviti osteoporoza i posledični prelomi. Osteoporotski prelomi mogu izazvati invaliditet i nepokretnost, što može da spreči žene da normalno žive i rade i što ih može učiniti zavisnima od drugih. Istraživanje je takođe pokazalo da će jedna od pet žena koje su slomile kuk umreti u roku od godinu dana.


O Merk & Komp. (Merck & Co., Inc., Whitehouse Station, N.J., USA)
Merk & Komp, Inc, koji u mnogim zemljama radi kao Merk, Šarp i Dom (Merck Sharp & Dohme -MSD), globalna je farmaceutska kuća koja se bavi istaživanjem i razvojem i koja stavlja pacijenta na prvo mesto. Osnovana 1891. godine, kompanija trenutno otkriva, razvija, proizvodi i iznosi na tržište vakcine i medikamente koji su vezani za zdravstvene potrebe kojima se do sada nije izlazilo u susret. Kompanija takođe objavljuje nepristrasne zdravstvene informacije u okviru neprofitnih usluga. Za više informacija, posetite www.merck.com.


Kontakt u Beogradu:
Olivera Aleksić, Medical Manager, olivera_aleksic@merck.com, tel: 3110152

NOVI KONCEPTI U VISOKOM OBRAZOVANJU

Studije budućnosti su studije “bez zidova”, lako pokretljive,
iznikle iz potreba tržišta, prilagodjene „milenijumcima”.
One insistiraju na efikasnom postizanju znanja i
trodimenzionalnoj slici procesa učenja: znati, moći i spoznati.

KONFERENCIJA ZA ŠTAMPU

NOVI KONCEPTI U VISOKOM OBRAZOVANJU

Beogradska akademija računarskih nauka
sreda 06. septembar 2006. godine
u 12:00h u sali 1 Medija Centra – Beograd

Aktuelno stanje na tržištu rada u Srbiji nam ukazuje na dva ključna problema: nezaposleni smatraju da nemaju znanje koje je konkurentno, a poslodavci smatraju da je
veoma teško doci do kvalitetnih zaposlenih. Novi koncepti obrazovanja uvažavaju i zadovoljavaju potrebe poslodavaca sa jedne i potrebe studenata sa druge strane.

Škole budućnosti usklađuju potrebe svih ucesnika u društvu i nude drugačiju viziju obrazovanja.

Dodjite i proverite koji su to novi koncepti obrazovanja koji nude trodimenzionalnu sliku učenja: znati, moci i spoznati.

Na konferenciji za štampu bice predstavljen novi koncept obrazovanja:

Nastava koja se prilagodjava razlicitim stilovima učenja - Garnerova tipologija inteligencije, nastava se prilagodjava različitim stilovima učenja, fokus je na individualnizaciji nastave, koriste se različite metode rada,...
Student je na prvom mestu – Beogradska akademija postoji zbog studenata i izrasla je iz potreba privrede za obrazovanjem kadra u oblasti informacionih tehnologija. Kroz rad na projektima i u praksi, još za vreme studija stiču se preporuke, i olakšava se kasniji proces zaposlenja. Najboljim studentima je zagarantovan posao.
Uči se u okruženju koje prija studentu u odgovara njegovim potrebama -moderno opremljene sale, projektor i video bim kao standardna oprema, stolovi koji se lako razmeštaju za radioničarski rad, laptop racunari, wireless Internet konekcija, biblioteka, dvorište, bazen, učionica na otvorenom. Kako izgleda učionica potpuno drugacija od drugih: savremeno opremljenja, prilagodljiva potrebama, učionica na otvorenom, pored bazena, sportski teren kao učionica,...
Nastavni planovi i programi zadovoljavaju potrebe tržišta – stalno uskladjivanje nastavnih planova i programa sa potrebama i zahtevima tržišta, trenutno reagovanje na zahteve poslodavaca i njihove potrebe za odredjenim profilom zaposlenih.
Step by step – sistem koji nagradjuje svako steceno znanje i svaki korak unapred. Posle prve godine se dobijaju medjunarodno priznati certifikati: ECDL, Xpert, TOEIC. Posle druge godine: TOEFL, Microsoft certifikati i Cambridge International Diplomas. Po završetku treće godine stičete diplomu visokoškolske ustanove.
Softerski podržano ucenje - informacioni sistem škole, sistem za testiranje i učenje, platforma za e-learning, studentski servis na Internetu, online biblioteka, online materijali sa predavanja, online vežbanja,...
e-learning -učenje koje ne zavisi od vremena i prostora - birate kada cete da učite, gde cete da učite, koliko cete da učite i kojim tempom. Izmeštanje procesa učenja iz koordinatnog sistema koji je omedjen sa dve ose: vreme i prostor. Zahtevi modernog čoveka se svode na smeštanje procesa učenja u trodimenzionalni sistem: znati, moći i spoznati. Link Distance Learning System je prva srpska interaktivna i multimedijalna platforma za e-learning, proces studija se odvija online, testovi, projekti, seminarski radovi, forumu, chat-ovi sa profesorima, sistem praćenja rada studenata i njihovog ocenjivanja.

Savremene tendencije na tržištu radne snage upućuju na zakljucak da samo oni koji shvataju potrebu kvalitetnog učenja i usavršavanja mogu očekivati uspešnu karijeru. Pomozite svojim čitaocima da razumeju prednosti novih koncepata i pronadju adekvatno obrazovanje za sebe.

osoba za kontakt: Olga Mirković, 011 31 68 223, olga@link.co.yu, www.barn.edu.yu

Konkurs za projekte iz oblasti jačanja demokratije, ljudskih prava i vladavine prava



Delegacija Evropske Komisije u Republici Srbiji objavljuje konkurs za projekte iz oblasti jačanja demokratije, ljudskih prava i vladavine prava u Republici Srbiji i Republici Crnoj Gori uz finansijsku pomoć programa Evropske Unije `Evropska Inicijativa za Demokratiju i Ljudska Prava (EIDHR) mikro-projekti`.

Kompletna dokumentacija za prijavu projekata moze se dobiti na sledećoj adresi:
Delegacija Evropske Komisije u Republici Srbiji, Sektor Finansija, Krunska 73, 11000 Beograd, Republika Srbija
ili
na web stranici: : www.delscg.cec.eu.int


Rok za podnošenje projekata je 31. avgust 2006, do 16h00 lokalno vreme.

Letnji kursevi u Kosovskoj Mitrovici

U periodu od 17 to 28 jula 2006.godine Academic Training Association (ATA - Amsterdam, kancelarija u Kosovskoj Mitrovici), Društvo dobre akcije (DDA - K. Mitrovica) i Studentski savez (SS - K. Mitrovica), organizovaće Letnje kurseve u Mitrovici (LKM).

Ovi kursevi u trajanju od dve nedelje spojiće na jednom mestu međunarodne profesore i studente i studente/profesore sa ovih prostora. ATA i DDA obezbediće 5 intenzivnih kurseva iz oblasti društvenih nauka, prava i ekonomije: civilno društvo i politički aktivizam; mediji i demokratija; evropske kulture, multikulturalizam i multikulturalnost; međunarodno zakon o ljudskim pravima; evropske ekonomske integracije. U toku LKM Studentski Savez Mitrovice organizovaće rekreativne i zabavne programe (žurke, ekskurzije).

Cilj Letnjih kurseva u Mitrovici je da upozna omladinu Mitrovice (prvenstveno studente) sa skorašnjim razvojem u oblasti evropskih integracija u oblasti visokog obrazovanja.

Učestvovanje na LKM nudi jedinstvenu priliku da se prošire akademska saznanja i veštine u različitim poljima obrazovanja kao i mogućnost da se učestvuje u internacionalnom događanju.

Svaki kurs je osmišljen kao rezultat saradnje međunarodnih i lokalnih profesora. Medjunarodni predavači su uvažena imena u svojim akademskim oblastima: Vanessa Ruget, Jeff Ritter, Ana Dević, Curtis Doebller i Erik Dirksen; a lokalni: Jovan Živković, Zoran Jovanović, Dragoljub Đorđević, Obrad Savić, Milorad Božić i Goran Basić. Studenti koji uspešno završe ovaj kurs biće nagrađeni ECTS sertifikatom.

Dvadeset studenata može pohadjati jedan kurs. Učestvovaće oko 60 studenata iz Mitrovice, 20 studenata iz zemalja članica Pakta za Stabilnost i 20 internacionalnih studenata iz Zapadne Evrope i ostatka sveta. Kursevi će biti besplatni. Učesnici iz zemalja Jugoistočne Evrope dobiće stipendiju da bi pokrili troškove putovanja, smeštaja i hrane. Za lokalne studente biće obezbeđen smeštaj u toku LKM. Literatura za kurseve biće besplatno obezbeđena.

U toku Letnjh Kurseva biće organizovani javni forumi i debate u skladu sa trenutnim temama da bi se pospešila diskusiju medju učesnicima. Rekreacioni program uključujući i ceremonijalno otvaranje večere, ekskurzije, putovanja, turnira i žurke, omogučiće učesnicima mogućnost da se upoznaju i u neformalnom okruženju.

Za vise informacija mediji se mogu obratiti kancelariji ATA Mitrovica na tel. 028 42 42 00 ili kontakt osobi za medije Oliveri Marković na tel. 063 877 69 46

Međunarodni Letnji Univerzitet u Prištini

Poštovani,

Između 10. i 28. jula 2006. godine održaće se 6. po redu Međunarodni Letnji Univerzitet u Prištini, u organizaciji Academic Training Association (ATA) iz Holandije. MLUP je najveći letnji univerzitet u Jugoistočnoj Evropi i stimuliše proces tranzicije i rekonstrukcije u regionu. Takođe podržava međunarodnu i inter-regionalnu akademsku saradnju.

Cilj MLUP je da transferuje skorašnja akademska znanja i sposobnosti, da upozna ljude sa interaktivnim metodama učenja, i da se uveri da učesnici provode dobro vreme zajedno. Takođe, organizatori se nadaju novim ličnim kontaktima koji će se javiti iz projekta. Ovi kontakti su veze koje stimulišu inicijative i akademsku kooperaciju među državama, koje mogu poboljšati odeljenja na univerzitetima.

15 intenzivnih tronedeljnih kurseva su u ponudi. Sve drže profesori sa međunarodnih univerziteta uz pomoć lokalnih profesora. Kursevi se održavaju uz pomoć novih, interaktivnih metodologija učenja. Program posebno cilja da intenzivno trenira lokalno i regionalno akademsko osoblje i studente. Dodatno, kroz javne forume debatuju se teme koje su od značaja za region. Takođe, organizuju se rekreacione aktivnosti, žurke i izleti.

Ove godine, više od 200 internacionalnih profesora se prijavilo da predaje (pro-bono) na MLUP, i preko 2000 studenata je apliciralo iz svih krajeva sveta. 400 studenata iz preko 30 zemalja je izabrano da učestvuje na univerzitetu, među kojima i 20 studenata iz Srbije i 6 iz Crne Gore. Ukupno 75 studenata iz regiona Jugoistočne Evrope će primiti stipendiju koja pokriva troškove puta, smeštaja i hrane. 25 internacionalnih studenata iz Evrope ce učestvovati na letnjem univerzitetu o svom trošku. Učesnici koji prođu tronedeljni trening dobiće sertifikate koji u proseku nose 4 ECTS poena.

Tokom trajanja letnjeg univerziteta biće organizovano nekoliko društvenih i rekreacionih događaja za učesnike, predavače, novinare i zainteresovane.


CEREMONIJA OTVARANJA

Datum: 10.7.2006.
Vreme: 18:00-19:00
Mesto : Crvena sala, Filološki Fakultet

Program
18:00 Pozdravni govor - Prof.dr Enver Hasani, Rektor
18:05 Govor Ministra Agim Veliua,
18:10 Jo Ritzen, bivši ministar obrazovanja Holandije, trenutno rektor Univerziteta u Mastrihtu (treba da potvrdi)
18:15 Margriet Struijf, šef holandske kancelarije u Pristini
18:20 Marijana Granditz, Direktor Pakta za Stabilnost , Radni sto 1
18:25 Jan -Philip Heymann, Pro-credit Bank
18:30 Yannick du Pont, Predsednik ATA
Moderator: Bardha Qirezi, Prištinski Univerzitet

Ceremonija zatvanja
Date: 28.7.2006.
Time: 18:00-20:00
Place: Crvena sala, Filološki Fakultet

Program:
Video prezentacija Pristinskog letnjeg univerziteta 2006
Iskustva osoblja PLU
Iskustva studenata -Studenti Prištinskog Univerziteta, Privatnih univerziteta, Jugoistočne Evrope i Evrope
Iskustva profesora - profesori
Fund raising govor za moguće donatore

Javni forumi:

Kako bi se poboljšala saradnja između odeljenja univerziteta odvijaće se diskusije između studenata, profesora i javnosti, i u tu svrhu biće održano nekoliko javnih foruma. Forumi će biti na engleskom jeziku, sa simultanim prevodom na albanski. Profesori Prištinskog Letnjeg Univerziteta kao i lokalni profesori, javne ličnosti iz lokalnog i međunarodnog života će učestvovati na ovim forumima. Forumi će biti otvoreni i za javnost da na njima učestvuje. Program foruma će biti objavljivan u dnevnoj štampi. Forumi ce biti održavani u Crvenoj sali Filološkog Fakulteta.

Svaka rasprava se sastoji od 3 do 4 eksperta/predstavnika iz različitih sredina. Nezavnisna osoba će voditi diskusiju. Forum počinje tako što svaki učesnik daje kratak uvodni govor na temu koja je zadata. Ovo treba da prati diskusija, prvo među učesnicima a zatim i medju publikom, koja može da usmeri svoja pitanja na jednog ili više učesnika diskusije. Sva pitanja bi trebalo da budu prosleđena kroz moderatora koji ce takođe moći da postavlja pitanja.



J a v n i f o r u m i


11/07/2006 18:00-20:00 Filološki fakultet

Tema: Razgovori o statusu Kosova
Učestvuju: Albert Rohan, Fatmir Sejdiu, Predsednik, Agim Ceku, Premier, Steven Shuk, DSRSG, Moderator: Nebih Qena


14/07/2006 18:00-20:00 Filološki fakultet

Tema: Kako mladi iz različitih zemlja vide granice
Učestvuju: Performans i debata nakon toga
Moderator: Jeton Neziraj


17/07/2006 18:00-20:00 Filološki fakultet

Tema: Izazovi i prilike Bolonjske deklaracije na Kosovu i u Jugoistočnoj Evropi
Učestvuju: David Crossier, Andris Barblan, Prof.dr Enver Hasani, Rektor Prištinskog Univerziteta
Moderator: Bardha Qirezi

20/07/2006 18:00-20:00 Filološki fakultet

Tema: Strategije za smanjenje siromaštva na Kosovu
Učetvuju: Shpend Ahmeti, Muhamet Sadiku, UNDP, PISG
Moderator će biti naknadno određen

25/07/2006 18:00-20:00 Filološki fakultet

Tema: Prava manjina na Kosovu
Učestvuju: Studenti kursa broj 7(Prava manjina) će predstaviti njihova rešenja
Mark Veller, European Centar za pitanja manjina
Veton Surroi, Ora predsednik, pregovarački tim
Arben Qirezi, savetnik premijera Kosova , AAK
Naim Jerliu, LDK
Enver Hoxhaj, PDK
Moderator: Sahadete Limani

27/07/2006 18:00-20:00 Filološki fakultet

Tema: Studentski performansi
Ansambl igre i plesa Prištinkog Univerziteta
Gitarski kvartet: Studenti muzičkog odseka fakulteta umetnosti
Rock grupa: Jericho , Asgje sikur Dielli
Moderator: Heroina Telaku


I n t e r v j u i:

Za sve dalje informacije, kontakirajte sledeće osobe:
Prištinski univerzitet, kancelarija za međunarodne odnose:
Bardha Qirezi, 377 44-14 88 88

Kancelarija Prištinskog Letnjeg Univerziteta :
Florian Qehaja: 377 44-182 569

Beogradska kancelarija Academic Training Association-a:
Uroš Kosanović 381 64 44 82 436

Za sve zaintresovane novinare, koji bi hteli da prate neki deo PLU, moguće je obezbediti smeštaj, dnevnice i putne troškove.

Tranziciona pravda: Regionalne inicijative i saradnja

Međunarodna konferencija

Beograd, maj 2006.

Beogradska kancelarija UNDP-a (Ujedinjene nacije – Program za razvoj) organizuje sa svojim partnerima iz BIH, Hrvatske, Crne Gore i Kosova i Metohije trodnevnu konferenciju �Tranziciona pravda: Regionalne inicijative i saradnja� u Centru �Sava� od 13-15. juna ove godine.

Konferencija predstavlja jednu od aktivnosti okviru UNDP projekta �Tranziciona pravda� koji je usmeren ka Vladinim zvaničnicima, predstavnicima pravosuđa, civilnog sektora i šire javnosti. Na konferenciji će učestvovati visoki zvaničnici iz regiona, predstavnici međunarodnih organizacija koji se bave pitanjima tranzicione pravde i predstavnici UN sistema.

Ciljevi predstojeće konferencije su stvaranje uslova za bolje razumevanje mehanizama tranzicione pravde, pronalaženje najboljih načina za njihovu implementaciju u regionu koji je prošao kroz ratni konflikt, bolje povezivanje svih aktera u procesu stvaranja regionalne mreže za saradnju između predstavnika Vlada, pravosuđa, civilnog sektora i međunarodnih organizacija. Sprovođenje mehanizama tranzicione pravde bi trebalo da omogući uspešniji i brži razvoj zemalja u regionu. Učesnici konferencije će imati priliku da razmene iskustva sa akterima procesa tranzicione pravde koji su se odigrali u drugim delovima sveta i da se upoznaju sa mehanizmima sprovođenja tih procesa. Tokom konferencije rasprava će se voditi na osnovu četiri centralne teme iz oblasti tranzicione pravde: suđenja za ratne zločine, reparacija, reforme institucija i procesa dolaženje do istine.

Predstojeći događaj u Centru �Sava� biće najveće regionalno okupljanje eksperata u oblasti Tranzicione pravde i poslužiće za prezentaciju opsežnog istraživanja �Ocena stanja u oblasti Tranzicione pravde� koje je za UNDP sproveo međunarodni tim eksperata. Na konferenciji će biti predstavljena strategija daljeg delovanja u ovoj oblasti i biće najavljene buduće aktivnosti u okviru projekta.

Pozivamo Vas da učestvujete u praćenju konferencije. Za detaljnije informacije u vezi sa događajem i akreditacijama mozete se javiti: Olgi Belosavic, saradniku za informisanje odeljenja za reformu pravosudja i tima za institucionalni razvoj UNDP, tel: 063 /351-291, mail: olga.belosavic@undp.org

IZLOŽBA I PROMOCIJA KNJIGE „BRAND GAP“ U GALERIJI SUPERSPACE

Beograd, 1. jun 2006.

„Mnogi pričaju o njemu. Ipak samo ga nekolicina razume. A još manji broj zna kako njime da upravlja. Ali svi ga žele. Šta je to?“

U četvrtak, 1. juna, u 20.00 časova, u galeriji Superspace – Beton Hala, Pristanište Beograd, Karađorđeva 2, biće otvorena prva beogradska izložba posvećena konceptu brenda �BrandUp�. Istoveremeno biće promovisano i izdanje knjige �The Brand Gap – Rascep Brenda� Marti Nojmajera (Marty Neumier) na srpskom jeziku.

Marti Nojmajer (Marty Neumier) je osnivač i predsednik kompanije Neutron LLC iz San Franciska koja se bavi konsaltingom u oblasti brendinga.

Prevod knjige na srpski jezik i izložbu je priredila agencija za strateški brending i dizajn BrandMama (www.brandmama.com).

Izložba i knjiga na jednostavan način otkrivaju suštinu brendinga „nesumnjivo najmoćnijeg poslovnog oruđa današnjice“, kako to Nojmajer kaže.

Građenje brenda je poput građenja katedrale, dugoročan proces u kome učestvuje veliki broj međusobno usklađenih individua. Tim agencije BrandMama je izdvojio 100 misli iz knjige „The Brand Gap – Rascpet Brenda“ i štampajući ih na kartonskim blokovima, simbolično izgradio prvu beogradsku brend građevinu.

Knjiga je objavljena u okviru projekta Dizajn Srbija (www.designserbia.org), koji se sprovodi pod pokroviteljstvom Projekta za razvoj preduzetnistva u Srbiji Američke agencije za međunarodni razvoj (SEDP/USAID), i uz podršku odeljenja za odnose s javnošću ambasade SAD u Beogradu.

Svoju podršku realizaciju izložbe pružili su i Citro�n-Vitro group, Galerija Superspace, Studio Berar i Štamparija Grafix.

Svoje pohvale o knjizi su već izneli Suzan Roksrajs (Susan Rocksrise) , kreativni direktor kompanije Intel, Piter van Nerden (Peter Van Naarden), globalni brend direktor kompanije Hewlett-Packard i Klement Mok (Clement Mok), predsednik Američkog Instituta za vizuelnu umetnost - AIGA.

Dođite u četvrtak 1. juna u 20.00 časova u galeriju Superspace – Beton Hala, Pristanište Beograd, Karađorđeva 2, na prvu beogradsku izložbu posvećenu konceptu brenda „BrandUp“ i promociju knjige „the Brand Gap“ i saznajete kako premostiti distancu između poslovne strategije i dizajna.

Kontakt:

Senka Pajić
011 292 00 34,
063 71 38 468,
office@brandmama.com

Svečana dodela sertifikata

25. maj 2006.

Pravni fakultet u Beogradu i Kompanija Paragraf Vas pozivaju da 25.5. 2006. godine u konferencijskoj sali Pravnog fakulteta sa početkom u 13:00 prisustvujete svečanoj dodeli sertifikata o obučenosti za rad sa elektronskom pravnom bazom Paragraf Net studentima Pravnog fakulteta.

Obuka za rad sa elektronskom pravnom bazom Paragraf Net v.4.0 počela je 7.11.2005. godine i do sada ju je prošlo 270 studenata.

Obuka je održana u okviru nastave iz predmeta Pravna informatika profesora Stevana Lilića i, po rečima dekana Mirka Vasiljevića, predstavlja pravi primer implementacije Bolonjske deklaracije jer će sertifikat o osposobljenosti za rad sa pravnom bazom Paragraf Net biti evidentiran u Diploma suplement kao jedno od posebnih veština i znanja koje je student stekao za vreme studija.

Nadamo se ćete medijski propratiti ovu svečanost i na taj način ne samo promovisati nastojanja Pravnog fakulteta i Kompanije Paragraf da obrazovni program prilagode Bolonjskoj deklaraciji i studentima pored teorijskih pruže i praktična znanja, već i nagraditi opredeljenje studenata koji su izabrali da na fakultetu steknu znanja koja će biti merljiva sa evropskim.

S poštovanjem,

Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu
Paragaf Co

Predavanja Dr. Andrea Krauvela

19. maj 2006.

Ambasada Kraljevine Holandije Vas poziva

Ambasada Kraljevine Holandije pozvala je poznatog holandskog profesora Andrea Krauvela da održi predavanja na Fakultetu političkih nauka i Pravnom fakultetu u Beogradu i da, u saradnji sa misijom OEBS, održi seminar.

Dr. Andre Krauvel je predavač komparativnih političkih nauka na amsterdamskom Slobodnom univerzitetu, odsek za političke nauke i javnu administraciju. Andre Krauvel je za potrebe holandskog Ministarstva inostranih poslova sproveo istraživanja u Rumuniji i Bugarskoj u okviru programa MATRA (MATRA je program pomoći za zemlje Centralne i Istočne Evrope, sa ciljem da podrži njihovu tranziciju u pluralističke ustavne države i tržišno orijentisane ekonomije). Osim toga, Andre Krauvel je radio i kao konsultant za nekoliko holandskih i stranih nevladinih organizacija u zemljama kao što su Nikaragva, Rumunija, Bugarska i Poljska. Kao rezultat ovih misija nastalo je nekoliko zajedničkih projekata vlada zapadnoevropskih i istočnoevropskih zemalja i nevladinih organizacija.

Mediji i drugi zainteresovani su pozvani da prisustvuju predavanjima i seminaru koji će se održati:

Utorak, 23. maj 2006.

12:30, Fakultet političkih nauka, Jove Ilića 165
Predavanje: ‘Uticaj medija na transformaciju političkih partija. Nastanak stranaka “preduzeća”.’

17:30, Pravni fakultet, Bulevar kralja Aleksandra 67
Predavanje: Povećana uloga predsednika stranaka u parlamentarnim demokratijama. Povećanje moći izvršitelja u Evropi.’

Sreda, 24. maj 2006.

16:00, OEBS, Bulevar Mira 26
Seminar: ‘Uticaj medija na transformaciju političkih partija. Nastanak stranaka “kompanija”.’


Za detaljnije informacije kontaktirajte:

Ambasada Kraljevine Holandije
Simina 29
11000 Beograd
Tel.: 011-2023954
E-mail: nlgovbel@eunet.yu
www.nlembassy.org.yu

U Beogradu održan regionalni seminar za medije

15. maj 2006.









U organizaciji Međunarodne finansijske korporacije
(International Finance Corporation - IFC), u Medija Centru u Beogradu je od 11-13. maja održan trodnevni seminar za predstavnike medije iz regiona jugoistočne Evrope. Osim predstavnika medija iz Srbije i Crne Gore, seminaru na temu „Korporativno upravljanje“ prisustvovali su novinari iz Makedonije, Bosne i Hercegovine i Albanije.

Sa ciljem unapređenja korporativnog upravljanja u zemljama ovog regiona, sa novinarima su svoja iskustva i preporuke podelili brojni stručnjaci: konsultanti Ivan Čakarević i Jože Bajuk, kao i Amanda Vermeulen (nezavisninovinarizJužnoafričkeRepublike), Alexander Karpf (OECD), Stephen Davis (Global Proxy Watch), Laura Cohn (BusinessWeek) i Marie Laurence Guy iz Globalnog foruma za korporativno upravljanje, dela Svetske banke. Na početku seminara prisutnima su se obratili i gdin Juan Carlos Fernandez, regionalni program menadžer IFC-a, kao i gđica Jasmina Vignjević, IFC menadžer projekta korporativnog upravljanja za Srbiju i Crnu Goru.

Medijske kuće koje su učestvovale na seminaru su: RTS, Večernje novosti, RTCG, Nin, Ekonomist, B92 (SCG), Kapital, Utrinski Vesnik, TV Kanal 5 (Makedonija), Nezavisne novine, RTRS, Alternativna TVBL, Dnevni avaz, Start magazin, BHT1 (Bosna i Hercegovina), Biznesi, Top Channel i Monitor (Albanija).

Regionalni medija trening predstavlja prvu fazu realizacije IFC-jevog trogodišnjeg projekta usmerenog na unapređenje korporativnog upravljanja u regionu jugoistočne Evrope, koji ima za cilj pružanje pomoći privrednim društvima u Srbiji i Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Albaniji i Makedoniji u procesu unapređenja efikasnosti poslovanja, privlačenja domaćih i stranih investicija kao i pristupanju jeftinijim izvorima kapitala. Projekat će se implementirati kako na nivou samih kompanija, putem pružanja direktnih konsultantskih usluga sa ciljem da se uvedu standardi korporativnog upravljanja, tako i putem seminara i radionica, kao i medijskim kampanjama sa ciljem jačanja svesti o neophodnoisti dobrog korporativnog opravljanja kod svih zainteresovanih strana, uključujući menadžment kompanija, članove upravnog odbora i akcionare.

Korporativno upravljanje odnosi se na strukture i procese upravljanja, usmeravanja i kontrole privrednih društava, kao i na sistem odnosa između menadžmenta, upravnog odbora, većinskih i manjinskih akcionara i drugih interesnih grupa. Dobar sistem korporativnog upravljanja omogućava efikasnije poslovanje privrednih društava i poboljšanje njihovog pristupa spoljnim izvorima kapitala, što dugoročno doprinosi ekonomskom razvoju. Ono takođe podrazumeva uspostavljanje upravljačkih struktura kojima se konkretizuju prava i odgovornosti menadžmenta, upravnog odbora i akcionara, čime se osigurava da svi rade u interesu društva i njegovih akcionara. Drugim rečima, osnovni ekonomski razlog dobrog korporativnog upravljanja je činjenica da će, uz dobro korporativno upravljanje, privredno društvo biti profitabilnije uz obezbeđen dugoročni rast.

Za dodatne informacije o Projektu korporativnog upravljanja u Jugoistočnoj Evropi, posetite www.ifc.org/pepse, elektronska pošta: pepse@ifc.org ili kontaktirajte IFC direktno:

“Promovisanje održivog investiranja u privatni sektor u zemljama u razvoju, čime se pomaže u smanjenju siromaštva i unapređivanju ljudskog življenja.”

Misija IFC-a

Ambasada Kraljevine Holandijepredstavlja Holanski plesni teatar II na Begradskom festivalu igre







Ambasada Kraljevine Holandije u Beogradu,
u saradnji sa ProCredit bankom i Hajnekenom,
Vas poziva na završni događaj Beogradskog festivala igre

20. april 2006, 20:00, Sava centar

Bez sna /Zatvorenih očiju /Podložno promeni / Minus 16

Savremeni plesni klasici najznačajnijih koreografa
Jiri Kyliana, Ohada Naharina, Paul Lightfoota i Sol Leon

Konferencija za novinare

19. april, 11:00, Art Caf�, Sava centar

Učesnici:
Barend van der Heijden, Ambasador Kraljevine Holandije u SCG
Erik Pals, Marketing menadžer Holandskog plesnog teatra
Aja Jung, Beogradski festival igre
Nebojša Bradić, Beogradski festival igre
Doerte Weidig, Generalni direktor ProCredit Bank
Ivana Milanović, Hajneken

Za detaljnije informacije kontaktirajte:
Ambasada Kraljevine Holandije
Simina 29
11000 Beograd
Tel.: 202-3951
www.nlembassy.org.yu
Osoba za kontakt: Tijana Popović (e-mail: nlgovbel@eunet.yu)

„Dunav - Srbija“ - studija o razvoju Dunava i vodnih puteva

Beograd, 5. april 2006.

Evropska agencija za rekonstrukciju (EAR) u partnerstvu sa Vladom Republike Srbije započela je rad na izradi jednogodišnjeg istraživačkog projekta o obnovi Dunavskog sliva i unutrašnjem sistemu vodnih puteva Srbije. Ova studija trebalo bi da ponudi sveobuhvatna rešenja kao i predloge za budući socio-ekonomski razvoj.

Srednji tok Dunava i unutrašnji vodni putevi predstavljaju ogroman socio-ekonomski potencijal Srbije. Stoga projekat nazvan „Dunav – Srbija“ zasnovan na rehabilitaciji srednjeg Dunavskog sliva treba da ponudi plan daljeg razvoja tog potencijala. Ovaj projekat ponudiće procene i integrasiani plan socio-ekonomskog razvoja s kojim bi trebalo nastupiti prema domaćim i stranim investitorima i uz pomoć kojeg je moguće unaprediti održivi ekonomski razvoj, smanjiti nezaposlenost i povećati brigu o zaštiti životne sredine.

Planom je predvidjena izrada tri scenarija razvoja kao i socio-ekonomski plan Dunava koji uključuje: izradu petogodišnjeg akcionog plana, definisanje institucionalnog okvira za njegovu realizaciju kao i prioriteta za investicije u sektoru unutrašnjih plovnih puteva Srbije.

Izrada ove studije omogućiće jednostavnije planiranje budućih investicija u velike infrastrukturne projekte u Srbiji koji su u pripremi. Među njima je plan obnove „Žeželjevog mosta“ u Novom Sadu, rehabilitacija brane „Djerdap“ kao i instalacija rečnog informacionog sistema što bi trebalo da omogući uspostavljanje nesmetane navigacije.

Partner Evropske unije na projektu „Dunav – Srbija“ je Ministarstvo za ekonomske odnose sa inostranstvom Republike Srbije, a projektom će rukovoditi međusektorska Projektna grupa za praćenje projekata.

Evropska unija, preko Evropske agencije za rekonstrukciju izdvojila je jedan milion evra koliko će koštati realizacija ovog istraživačkog projekta, u okviru kojeg će stručnu pomoć pružiti konzorcijum na čelu sa konsultantskom kućom „Project Management Ltd.“ iz Irske.

Ovaj projekat biće realizovan od aprila ove do aprila 2007. godine.

BEOGRADSKA NEDELJA DIZAJNA

POVRATAK U SVETSKE TRENDOVE

PRVI BELGRADE DESIGN WEEK:
100 NAJBOLJIH
6 DANA FESTIVALA
5 TOP DOGAĐAJA
1 GRAD: BEOGRAD


U aprilu 2006., po ugledu na Londonski Dizajn festival, a samo 7 dana
posle Milanske nedelje dizajna,
Belgrade Design Week će po prvi put u Beogradu, na jednom mestu, okupiti najpoznatije svetske brending i advertajzing eksperte, dizajnere, arhitekte i poslovne ljude.

Tokom 6 dana, učesnici konferencijskog programa moći će da se
upoznaju sa svetskim trendovima u dizajnu, brendingu,
komunikacijama, marketingu, lifestyle-u, turizmu i trgovini kroz
nekoliko tematskih celina: MARKET2, BRAND2 I DESIGN2.
Široj publici će, u isto vreme, biti ponudjeni brojni prateći
programi u tematskoj celini BEOGRAD2, kroz koje ćemo u
Beogradu, nakon dužeg vremena, ponovo ugostiti
“svet”, dok svako veče traje tradicionalni 19. BELGRADE
FASHION WEEK, ovaj put obogaćen konferencijskim programom
i pratećim izložbama iz oblasti mode, pod nazivom FASHION2.
Osnova čitavog događaja je šestodnevna edukativna fabrika
koju ćevoditi sto najkreativnijih ljudi današnjice. Lista učesnika sadrži
imena kao što su Karim Rashid, Jan Rijkenberg, Ross Lovegrove,
Gaetano Pesce, Fernando Gutierrez, Peter Saville, Branko Lukic,
Slavimir Stojanović, Konstantin Grčić, Roksanda Ilinčić
i mnogi drugi.

U cilju ostvarivanja lake i dvosmerne komunikacije sa medijima,
novinarima smo posvetili poseban deo naseg sajta:
www.belgradedesignweek.com/press.
Jednostavnim popunjavanjem formulara, novinar može da se
akredituje za praćenje Belgrade design week-a ili da zakaže intervju
sa nekim od učesnika. Press room sadrži i arhivu fotografija,
aktuelna saopštenja, izjave predstavnika BDW-a, press kliping itd.

Donacija opreme za borbu protiv naročito opasnih zaraznih bolesti životinja


Evropska unija, preko Evropske agencije za rekonstrukciju (EAR) obezbedila je Srbiji donaciju savremene opreme za borbu protiv naročito opasnih zaraznih bolesti životinja poput slinavke i šapa, klasične kuge svinja i avijarne influence.

Oprema koju će šef Delegacije Evropske komisije u Srbiji i Crnoj Gori ambasador Žozep Joveras i šef Evropske agencije za rekonstrukciju u Srbiji Danijel Djuglaris predati direktoru Uprave za veterinu Ministarstva poljoprivede dr. Dejanu Krnjaiću namenjena je iskorenjivanju bolesti u zaraženom području.

Demonstracija rada opreme i primopredaja biće obavljeni u Naučnom insitutu za veterinarstvo Srbije "Beograd", Autoput br. 3 u četvrtak 30. marta u 11 sati.

EBRD postaje akcionar Komercijalne banke u Srbiji

Važna investicija u akcijski kapital i priprema banke za prodaju akcija na berzi

27. mart 2006. godine


Višemesečni pregovori između Vlade Republike Srbije, Komercijalne banke i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) o dokapitalizaciji najveće domaće banke krunisani su danas potpisivanjem ugovora u beogradskom Medija centru. Na osnovu njih, u jednoj od najvećih investicija u Srbiji i Crnoj Gori, EBRD postaje značajan akcionar Komercijalne banke, kupovinom 25 procenata akacija za 70 miliona evra. Pored toga, Bord direktora EBRD-a je Komercijalnoj banci odobrio kredit od 30 milion evra na 15 godina, za finansiranje stambenih hipotekarnih kredita u Srbiji.

Tri ugovora, koji će zbog svog značaja i vrednosti ući u istoriju srpskog bankarstva, potpisali su ministar finansija u Vladi Republike Srbije Mlađan Dinkić, finansijski direktor EBRD-ja Kurt Geiger, a u ime Komercijalne banke predsednik Ivica Smolić i potpredsednik dr Predrag Mihajlović.

Komercijalna Banka je najveća domaća banka, u većinskom vlasništvu države. Banka je lider na tržištu po obimu prikupljene devizne štednje, među vodećim po učešću u ostvarenom domaćem i međunarodnom platnom prometu, a po veličini aktive treća banka u državi. Sa gotovo 300 ekspozitura ima najveću mrežu u državi i znatne potencijale za dalji razvoj, posebno u oblasti poslovanja u sektoru stanovništva i malih i srednjih preduzeća.

EBRD investicija u Komercijalnu banku će pripremiti Banku za prodaju akcija na berzi u periodu od tri do pet godina. Koristeći svoja stručna znanja i iskustvo u podržavanju reforme bankarskog sektora u svim državama regiona, EBRD će staviti poseban akcenat na implementaciju Plana razvoja i restruktuiranja banke koji je pripremljen u saradnji sa rukovodstvom Komercijalne banke.

Plan razvoja i restruktuiranja banke će biti usmeren na ključne oblasti, kao što su podizanje korporativnog upravljanja na međunarodni nivo, jačanje procedura upravljanja kreditima i rizikom, poboljšanje službi za klijente i uvođenje novih IT sistema. Glavni cilj će biti dalji razvoj Komercijalne banke kao moderne, efikasne banke na finansijskom tržištu na kojem konkurencija postaje sve oštrija.


Kontakt:
Mr Goran Milićević, Član Uprave
Tel: 3080284
Fax: 3080214
E-mail: milicevic@kombank.com

Prva Skupština Partije ujedinjenih penzionera Srbije (PUPS)


Poštovani,

Sa velikim zadovoljstvom najavljujemo da će Partija ujedinjenih penzionera Srbije (PUPS), najveća partija u Srbiji sa više od 280.000 registrovanih članova, održati svoju Prvu Skupštinu u Velikoj sali Sava Centra 20. marta 2006.godine, sa početkom u 10 h.

Imamo čast da Vas pozovemo da medijski ispratite ovaj dogadjaj.

Na Prvoj Skupštini PUPS-a se očekuje usvajanje partijskih dokumenata i izbor organa partije uz učešće više od 3500 delegata koji će predstavljati 169 opštinskih odbora i 2157 mesnih organizacija.


S poštovanjem,

Ivan Trutin
portparol PUPS
mob: 381 (0) 63 776 0152
e-mail: pupsinfo@gmail.com i pups@sezampro.yu

Partija ujedinjenih penzionera Srbije
Svetozara Markovića 32
11000 Beograd,
(011) 3231-487, 3244-975


Studenti protiv predrasuda

Na današnjoj konferenciji za novinare održanoj u Medija centru Centar modernih veština je predstavio rezultate prve faze projekta “Studenti protiv predrasuda” i najavio predstojeće istraživanje i kampanju. Od oktobra do decembra održano je 20 trodnevnih seminara „Ni crno ni belo“ koje je pohadjalo 289 učesnika sa 31-og fakulteta i više škole Beogradskog univerziteta i 4 srednje škole.

Na konferenciji su govorili: Miloš Đajić, predsednik UO Centra, Jelena Vranješević, koautorka programa obuke, Danilo Milić u ime Međunarodnog centra ”Olaf Palme”, Goran Pavlović iz Udruženja studenata sa hendikepom i Sunčica Daskijević iz Omladine JAZAS-a.

Cilj ovog projekta je da se studenti Beogradskog Univerziteta edukuju o vrednostima građanskog društva, značaju poštovanja čitavog spektra ljudskih prava, tolerancije i jednakih šansi i obuče se za efikasnu borbu protiv svih vrsta diskriminacije.

Uspešnosti ovih seminara doprineli su Omladina JAZAS-a i Udruženje studenata sa hendikepom, koji su omogućili polaznicima da kroz primere iz svakodnevnog života potvrde znanje koje su već stekli.

Projekat se izvodi pod pokroviteljstvom Međunarodnog instituta „Olaf Palme“, SIDA-e i Norveške narodne pomoći.
Fotografije sa konferencije za novinare možete naći ovde.

Kontakt osoba:
Marija Radivojević 064/145 54 03

Poklon iz Haga - zloupotrebljeni gest dobre volje

Saopštenje za medije
ambasade Kraljevine Holandije

28. februar 2006.



Ambasada Kraljevine Holandije je bila posebno iznenađena tendencioznim komentarima (objavljenim u listu “Danas”, 28. feburara 2006. godine) od strane predstavnika Radikalne stranke u Pirotu pošto je opština Hag tokom vikenda dostavila autobus opštini Pirot.

Objašnjenja radi, opština Hag je odlučila da pokloni autobus pošto joj se ambasada Kraljevine Holandije u Beogradu obratila na osnovu zahteva predsednika opštine Pirot, koji je objasnio da je Pirotu potreban autobus. Ovaj autobus su platili poreski obveznici u Holandiji i naravno da on nema nikakve veze sa Međunarodnim sudom za ratne zločine u bivšoj Jugoslaviji, koji se nalazi u Hagu i koji neki slikovito zovu Haški tribunal. Ovo je pravilno objasnio predsednik opštine Pirot. Grad Hag je sedište, a samim tim i domaćin, mnogim međunarodnim tribunalima – Međunarodni sud za ratne zločine u bivšoj Jugoslaviji je jedan od njih – ali grad nema nikakve veze, niti uticaja na bilo koje od suđenja.

Stoga je veliko razočaranje da se gest dobre volje pretvori u političku propagandu, namerno iskrivljujući činjenice i uznemirujući javnost. Neopravdano je građanima Srbije, a posebno građanima Pirota, dati utisak da su građani Haga odgovorni za zadržavanje srpskih državljana i čak nazivati ljude u Hagu, kao i sve Holanđane, svojim najvećim neprijateljima. Ljudi u Srbiji i ljudi u Pirotu zaslužuju odmerene izjave od strane kvalifikovanih, dobro informisanih i poštenih političkih predstavnika.

Pirot kao opština, a pod rukovodstvom sadašnjeg predsednika, čini sve da se oporavi od teškog perioda kroz koji su svi prošli. Holanđani su svesni činjenice da je napredak spor i da treba učiniti još dosta da bi se mnogima poboljšali uslovi života. Rešeni smo da pomognemo kad god je to moguće kroz značajnu evropsku pomoć kao i kroz bilateralne programe.



MARTOVSKI AFRIČKI BAZAR

4. i 5. mart

MUZEJ AFRIČKE UMETNOSTI
Vas poziva na

MARTOVSKI AFRIČKI BAZAR
nakit, slonovača, papirusi, batik, muzički instrumenti
maske, skulpture, ukrasi za enterijer

subota i nedelja
4. i 5. mart 2006.

od 10h do 18h

Muzički program

subota 4. mart u 14h                          nedelja 5. mart u 14h
Igor Vincetić na perkusijama                      Alberto i So Sabi


Cena ulaznice - 100 din.

Muzej Afričke Umetnosti,
Andre Nikolića 14, Tel. 2651 654
africmus@ptt.yu  

 

Holandski Ministar inostranih poslova u poseti Beogradu

20. februar 2006.

Holandski Ministar inostranih poslova Bernard Bot će posetiti Beograd 20. februara 2006, zbog bilateralnih konsultacija sa Vladom Srbije.

Za vreme svoje posete ministar Bot će se sastati sa Predsednikom Srbije, Borisom Tadićem, Predsednikom Vlade Srbije, Vojislavom Koštunicom, potpredsednikom Vlade, Miroljubom Labusom i ministrom inostranih poslova, Vukom Draškovićem.

Glavne teme diskusije će biti status Kosova, referendum u Crnoj Gori, Srbija i Crna Gora u evroatlanskim integracijama i dobri bilateralni odnosi izmedju Holandije i Srbije i Crne Gore.

Ministar Bot i srpski ministar za medjunarodne ekonomske odnose Milan Parivodić će potpisati Memorandum o razumevanju u vezi sa produžetkom programa holandskog Ministarstva ekonomskih poslova koji ima za cilj stimulisanje saradnje izmedju srpskih i holandskih preduzetnika.

Nakon sastanka sa ministrom Draškovicem, ministar Bot će se obratiti novinarima oko 19:30 časova u Ministarstvu inostranih poslova.

Za ostale informacije možete kontaktirati ambasadu Kraljevine Holandije na:
Tel: 011 / 2023 900
Fax: 011 / 2023 999
E-mail: bel@minbuza.nl

KONKURS ZA FINANSIRANJE MALIH PROJEKATA IZ OBLASTI OBRAZOVANJA O LJUDSKIM PRAVIMA


ACT PROGRAM
(“Assisting Communities Together”)
faza 5


Visoki Komesarijat Ujedinjenih Nacija za ljudska prava (UN OHCHR), Misija u Srbiji i Crnoj Gori, raspisuje po peti put konkurs za dodelu sredstava kojima bi se finansirao ograničeni broj projekata iz oblasti ljudskih prava (u maksimalnom iznosu do US$ 5,000), a koji bi bili sprovedeni na lokalnom nivou na području Srbije. I ove godine će ACT program biti realizovan u saradnji sa Misijom UNDP, Program za razvoj Ujedinjenih Nacija u Srbiji i Crnoj Gori, a ACT Komisija će biti sastavljena od članova obe Misije.

U cilju podrške lokalnim inicijativama za promociju i zaštitu ljudskih prava, UN Visoki Komesarijat za ljudska prava (UNOHCHR), zajedno sa UN Programom za razvoj (UNDP), je 1998. godine, a povodom pedesete godišnjice usvajanja Univerzalne deklaracije o ljudskim pravima, pokrenuo ACT Projekat (“Assisting Communities Together”) za pružanje finansijske pomoći, kroz male donacije projektima koje sprovode udruženja i organizacije civilnog društva u lokalnim zajednicama. Ovi fondovi su namenjeni projektima koji zahtevaju relativno malu finansijsku podršku, ali koji ipak mogu uticati na demokratizaciju, unapređenje i promociju ljudskih prava na lokalnom nivou.

Centralna tema pete faze je – obrazovanje iz oblasti ljudskih prava. ACT Komisija će posebnu prednost dati projektima koji se bave edukacijom i treningom u oblasti ljudskih prava, a naročito u okviru osnovnih i srednjih škola (Npr. aktivnosti vezane za produkciju/prevođenje odgovarajućih materijala; radionice/kursevi za zaposlene u obrazovnom sistemu; školska takmičenja, školske debate, aktivnosti školskih klubova, itd.).

Takođe će prednost imati i projekti koji se bave obrazovanjem o ljudskim pravima vezano za teme anti-diskriminacije (npr. manjinska prava, rodna ravnopravnost, prava osoba sa invaliditetom, siromaštvo i ljudska prava, itd.) i koji se bave problematikom ljudskih prava u obrazovnim programima i školama (na primer kako nastavnici i učenici doživljavaju ovo pitanje, šta misle da bi moglo da se promeni, iniciranje aktivnosti, itd).

Pozivaju se svi zainteresovani da podnesu svoje originalne projekte iz navedenih oblasti, kao i druge inicijative vezane za obrazovanje o ljudskim pravima relevantne za lokalne zajednice.

Jedna organizacija može konkurisati sa JEDNIM ili VIŠE PROJEKATA. Trajanje projekta NE MOŽE BITI DUŽE OD 6 MESECI.

Kompletno popunjene formulare dostaviti postom na dole navedenu adresu, NAJKASNIJE DO 6. MARTA 2006.

Popunjeni formulari i poslati materijali se neće vraćati, a nekompletni formulari neće biti razmatrani. Projekti poslati putem email-a se NEĆE uzeti u obzir.

Formular za prijavljivanje (obavezno popuniti na ENGLESKOM jeziku).

Možete ga dobiti i direktno:
UN Visoki Komesarijat za ljudska prava
(za ACT projekat)
Omladinskih brigada 86, 11070 Beograd
tel :011- 3185-828, fax: 011-3185-872

Napomena: Komisija će kontaktirati samo one organizacije čiji projekti uđu u uži izbor, a najkasnije 4 nedelje nakon završetka konkursa.

Dokumentarni film “Da li neko ima plan?” na RTS-u

Poštovani,

Balkanska istraživačka mreža (BIRN) želi da vas obavesti da će u sredu, 15. februara u 22:05, na prvom programu RTS, biti prikazan dokumentarni film “Da li neko ima plan?”, koji se bavi  očekivanjima i strahovanjima građana Balkana uoči razgovora o finalnom statusu Kosova.

Ovaj 85-minutni dokumentarni film, u produkciji Balkanske istraživačke mreže (BIRN), i u režiji višestruko nagrađivanog reditelja Lodea Desmeta prikazuje sudbinu sedamnaest običnih ljudi sa Kosova, iz Srbije i susednih zemalja, i pruža im priliku da postave pitanja koja ih muče uticajnim lokalnim i međunarodnim političarima.

U filmu između ostalih govore i visoki predstavnik Evropske unije za spoljnu politiku Havijer Solana, visoki zvaničnik američke administracije Nikolas Berns, srpski predsednik Boris Tadić i kosovski premijer Bajram Kosumi.

2006. – GODINA UČENJA I PREDUZETNIŠTVA

KZN Udruženja zanatlija opštine Pančevo

Promocija preduzetničkih potencijala opštine Pančevo, podučavanje preduzetnika i njihova priprema za savremeno poslovanje i informatičko društvo, i kreiranje povoljnog poslovnog ambijenta – osnovni su ciljevi i polja aktivnosti Udruženja zanatlija opštine Pančevo.

U 2006. godini, koja je povodom obeležavanja 211 godina zanatstva u Pančevu, proglašena Godinom učenja i preduzetništva, a u skladu sa ovim ciljevima, Udruženje pokreće kreiranje baze podataka preduzetnika Pančeva.

Baza preduzetnika, dostupna na veb sajtu Udruženja, omogućava brzo i lako pretraživanje po oblastima delatnosti. Osim podataka o zanatlijama Pančeva baza nudi osnovne informacije i kontakte preduzetnika i u oblasti trgovine, ugostiteljstva, prevoza, sportskih delatnosti itd.

Ovaj projekat, kao i ostale aktivnosti Udruženja, biće predstavljene na konferenciji za novinare, u sredu, 15. februara, u 12h u Medija centru.

Predstavnici opštinskih institucija, Regionalne privredne komore, najznačajniji preduzetnici Pančeva, članovi Udruženja i predstavnici resornih ministarstava predstaviće privredne potencijale Pančeva i mogućnosti za dalji razvoj i strana ulaganja u ove grane privrede.

Kao dokaz duge tradicije zanatstva u ovoj opštini, na konferenciji će biti izložene i kopije „majstorskih pisama“ zanatlija Pančeva, starih 200 godina.

Udruženje zanatlija i ostalih preduzetnika opštine Pančevo je samostalna, poslovno stručna, interesna, strukovna i nestranačka organizacija preduzetnika ove opštine.

Više informacija o Udruženju, projektima i akcijama možete naći na web stranici www.uzanat.3dnet.co.yu

Kontant osobe:
Lazar Tepić, marketing menadžer (063 217 238)
Aleksandar Grbović, član autorskog tima (062 532 562).

Guitar Art Festival

7 - 12. februar 2006.


Guitar Art Festival
Sedmi međunarodni festival gitare
7 - 12. februar 2006.

11. februar 06.
Sava Centar, velika dvorana

Omaž Džangu Renartu
20:00
Rosenberg Trio (Holandija)
21:30
Rapha�l Fays Trio (Francuska)


Rosenberg Trio
Stochelo Rosenberg- sologuitar
Nous'che Rosenberg- rhythm-guitar
Nonnie Rosenberg- double bass

Braća Rozenberg su rasla uz muziku kao i većina dece iz plemena Manouches kojem ovi muzičari pripadaju. Slušali su ciganski džez Džanga Renarta i učili od rođaka koji su i sami bili muzičari. Stochelo, Nonnie i Nous�che Rozenberg su 1980. godine osnovali trio. Oko 10 CD-ova i DVD prate njihov rad. Na Džango Renart festivalu su učestvovali 1989. godine. Od tada nastupaju širom sveta i sa mnogim čuvenim muzičarima kao što su Stefan Grapeli, Jan Akerman, Širli Bejsi, Lučano Pavaroti i Rendi Kraford. Dobitnici su više nagrada iz muzičke industrije, kao i nagrade Kraljice Holandije.

Rapha�l Fays Trio
Divan, izvanredan, dirljiv, genijalan, talentovan, učen,
stručan, očaravajući,
preduzimljiv, paklen, neljudski

Rafael Fais, gitara,
Žan Klod Beneto, kontrabas,
Roman Galan, ritam gitara
Rafael Fais(1959, Fr) kao da je oduvek držao gitaru u rukama

U početku je interpretirao Džanga Renarta i težio da imitira njegove improvizacije. Danas se u celom svetu smatra jednim od najvećih virtuoza svog vremena.

Kao i Renart, komponovao je mnogo i radio na zvuku, boji, dubini, prelazio granice svog instrumenta težeći perfekciji. Kasnije se posvećuje flamenku u jednako brzom ritmu kao i u džez deonicama gde pokazuje osobenu izvođačku tehniku. Od 1980. do kraja 2005. najveće izdavačke kuće objavile su 12 njegovih albuma.

Tokom mnogobrojnih festivala za gitaru u kojima je Trio učestvovao, Rafael Fais je imao priliku da uporedi svoj umetnički rad sa najboljima i ujedno je ostvario neposrednu vezu sa publikom, tako da sreća i strast koje pobuđuje njegovo sviranje ne ostavljaju nikoga ravnodušnim.

Cene ulaznica: 800, 1200, 1500 din.

Kontakt osoba:
Slobodan Hrnjak
PR menadžer
Sava Centar, Milentija Popovića 9, 11070 Beograd
E-mail: pr@scentar.co.yu
Tel: 011/220 67 35,
Mob: 064/8229 323,
Fax: 011/ 21 39 194

KOLIKO ZARAĐUJU MENADŽERI U SRBIJI

Nova online baza podataka kompanije Neumann International

Kompenzacioni paketi menadžera u Srbiji

Prosečna godišnja bruto kompenzacija Generalnog direktora internacionalne kompanije u Srbiji iznosi 95,500 evra.

Ovaj iznos obuhvata osnovnu zaradu od 69,200 evra, plus godišnji bonus od 26,300 evra.

“Bruto kompenzacije Generalnih direktora entiteta internacionalnih kompanija u Srbiji, obično variraju od 45 do preko 200 hiljada evra”, kaže dr Conrad Pramboeck, Head of Compensation Consulting u kompaniji Neumann International. Ovako velike razlike u kompenzacijama, mogu se objasniti postojanjem razlika u nivoima odgovornosti. “Direktori velikih kompanija obično zarađuju više od direktora manjh entiteta”, kaže dr Pramboeck.

U protekloj godini, u Srbiji su zarade uvećane za 19.2 % u proseku i očekuje se nivo povećanja od oko 18.7% u narednih 12 meseci, uključujući i korekciju inflatornih uticaja. Takođe, ostvarenje boljeg poslovnog rezultata direktora odraziće se na njegov godišnji bonus, koji u proseku iznosi 30 to 40 % od osnovne godišnje bruto kompenzacije i isplaćuje sa jednom godišnje.

Uobičajeno je da službeni automobil bude deo ukupnog kompenzacionog paketa Generalnog direktora. Najčešće su u pitanju modeli BMW i Audi. Prosečan budžet za kupovinu službenog automobila iznosi oko 40 hiljada evra, sa prosečnom kalkulacijom godišnjeg troška od 10 hiljada evra.

Posmatrano iz ugla internacionalnog biznisa, zarade u Srbiji su još uvek ispod proseka. Najviše zarade u Evropi isplaćuju se u Velikoj Britaniji, Švajcarskoj i Nemačkoj, gde vrhunski rukovodioci velikih poslovnih sistema mogu da zarade po nekoliko miliona evra godišnje. Niže zarade od onih koje se isplaćuju u Srbiji, nalazimo u zemljama Jugoistočne Evrope, kao sto su Bugarska, Bosna i Hercegovina, Makedonija i Albanija.

Ovo su neki od ključnih rezultata istraživanja opsega kompenzacionih paketa kompanije Neumann International, koje se može pogledati na novoj, online bazi podataka www.neumann-compensation.com. Baza sadrži informacije dobijene analizom kompenzacionih paketa 1 017 zaposlenih, na 66 pozicija specijalista i menadžera, u 37 kompanija u Srbiji.

Kontakt osoba:
Dr. Conrad Pramb�ck,
Head of Compensation Consulting
Neumann International AG,
Tel: 43-1-401 40-206
E-mail: conrad.pramboeck@neumann-inter.com
www.neumann-compensation.com

PROCENA ZLOUPOTREBE DROGA U SRBIJI

Predstavljanje nove faze projekta

Pozivamo Vas na konferenciju za medije projektnog tima Procene zloupotrebe droga u Srbiji koja će biti održana sutra, 25. januara u Skupštini grada (Trg Nikole Pašića 6, soba br. 1) sa početkom u 10.00h.

Na konferenciji će biti predstavljena nova faza projekta koja će u narednom periodu biti realizovana na nivou opština u Srbiji.

Učesnici:
- Dr Matijas Rajneke, rukovodilac zdravstvenog sektora Evropske agencije za rekonstrukiju u Srbiji
- Dr Vladan Šubarević, član Izvšnog veća Skupštine grada
- Dr Đorđe Stojiljković, savetnik u Ministarstvu zdravlja Republike Srbije
- Žan Mišel Manconi, rukovodilac projekta Procena zloupotrebe droga u Srbiji
- Spomenka Ćirić-Janković, stručni saradnik na projektu

Projekat finansira Evropska unija preko Evropske agencije za rekonstrukciju

Kontakt: Slavica Matović
064/177-07-39
korakpokorak@adsl.yubc.net
slavica_matovic@yahoo.com

SVEČANO URUČIVANJE DONACIJE EU INSTITUTU IMS

Jačanje infrastrukture za unapređenje kvaliteta u SCG

Evropska agencija za rekonstrukciju (EAR) i Institut IMS pozivaju Vas na svečanost povodom uručivanja donacije Evropske unije Institutu IMS iz Beograda i predstavljanje projekta Jačanje infrastrukture za unapređenje kvaliteta u SCG. Donacija Evropske unije Institutu IMS sastoji se od vredne opreme uz pomoć koje će ova ustanova omogućiti vodećim domaćim proizvođačma iz oblasti građevinarstva i energetike - kontrolu kvaliteta po evropskim standradima čime će im biti otvoren put ka evropskom tržištu i biti omogućena šira saradnja sa evropskim partnerima.

Učesnici:
- Rade Đurić, direktor Instituta IMS
- Branko Žugić, pomoćnik ministra za unutrašnje ekonomske odnose Srbije i Crne Gore
- Benoa Hambukers, predstavnik Evropske agencije za rekonstrukciju u Srbiji

Nakon svečanosti biće upriličena prezentacija ispitivanja materijala i koktel.

Svečanost će biti održana u Institutu IMS u Beogradu (Svečana sala) - Bulevar Vojvode Mišića 43 (preko puta Beogradskog sajma) - u sredu, 25. januara 2006. godine sa početkom u 11.00 sati.

Kontakt osoba:
Boško Nektarijević 063/747-72-78
nektarijevic@hotmail.com

Balkanski glasovi: Šta predstoji Kosovu?

18. januar 2006

Dokumentarni film o očekivanjima i strahovanjima građana Balkana uoči razgovora o finalnom statusu Kosova biće prikazan u Beogradu u Dvorani Kulturnog Centra, 25. januara u 19 sati.

Ovaj 85-minutni dokumentarni film, u produkciji Balkanske istraživačke mreže, BIRN, i u režiji nagrađivanog reditelja Lodea Desmeta – pod nazivom Da li neko ima plan? –bavi se sudbinom sedamnaest običnih ljudi sa Kosova, iz Srbije i susednih zemalja uoči predstojećih pregovora.

Ovi ljudi postavljaju brojna pitanja koja ih muce uticajnim lokalnim i međunarodnim političarima.

Među njima su visoki predstavnik Evropske unije za spoljnu politiku Havijer Solana, visoki zvaničnik američke administracije Nikolas Berns, srpski predsednik Boris Tadić i kosovski premijer Bajram Kosumi.

Film je titlovan na engleskom i svim lokalnim jezicima. Vodeće balkanske TV stanice emitovace ga u januaru i februaru. Takođe se planira međunarodna distribucija.

Svetska premijera filma odrzana je 9. januara u Front Lajn Klubu u Londonu.

Projekat je podržalo Političko odeljenje za ljudsku bezbednost Federalnog ministarstva inostranih poslova Švajcarske.

Predstavnici domaćih medija pozvani su da prisustvuju ovoj promociji. Za akreditacije se obratite na telefon 011 328 7080 ili posaljite e-mail na: vesna@birn.eu.com.

Za dodatne informacije, posetite www.birn.eu.com.

Poziv za projekte organizacija osoba sa invaliditetom

Jednaka prava i mogućnosti

Handicap International
u okviru projekta SHARE-SEE
objavljuje poziv za projekte
organizacija osoba sa invaliditetom

Share-SEE vodi regionalnu šemu grantova u cilju kofinansiranja inicijativa organizacija osoba sa invaliditetom (OOSI) koje se zalažu za socijalni model i pristup “cross–disability”.

U okviru šestog poziva za projekte predlažu se sledeće teme:

� Zagovaranje poboljšanja zakonodavstva koje ima direktan uticaj na osobe sa invaliditetom, sa posebnim naglaskom na antidiskriminaciji
� Zagovaranje pristupa obrazovanju
� Zagovaranje zapošljavanja
� Zagovaranje pristupa i podrške uslugama i službama na lokalnom nivou
� Zagovaranje poboljšanja pristupačnosti.

Program SHARE SEE ohrabruje inicijative sa elementima međudržavne saradnje, uključivanja žena i ženskih grupa i partnerstva među različitim OOSI, ostalim organizacijama, institucijama i lokalnim vlastima.

Krajnji rok za prijem predloga projekata je 23. januar 2006. godine, do 17 00 h.

Informacije o konkursu i proceduri podnošenja predloga projekata možete naći ovde ili na SHARE-SEE web stranici.

Za dodatne informacije možete kontaktirati partnere Share-SEE-a ili lokalnog saradnika na projektu Handicap International-a u Srbiji:

Udruženje studenata sa hendikepom, Srbija
Vojvode Stepe 33, Beograd
Tel./fax 381 11 30 86 190 /191
E-mail: office@adsyu.org

Centar za samostalni život invalida, Srbija
Radomira Vujovica 3, Beograd
Tel./fax 381 11/360 55 09
E-mail: cilsrbija@digit.co.yu

Handicap International SEE - Srbija i Crna Gora
Kontakt osoba: Zoltan Mihok, LPO
Velisava Vulovica 1, Beograd
Tel./fax 381 11 306 68 96
Mobile: 381 63 564 438
E-mail: zoltan.mihok@hi-see.org