Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Početna > MC za medije > Obaveštenja > Arhiva obaveštenja > Obaveštenja 2007.

Arhiva obaveštenja 2007

Beogradski centar za ljudska prava, u saradnji s Američkim udruženjem pravnika/Pravnom inicijativom za Centralnu Evropu i Evroaziju (ABA/CEELI), organizuje Trening o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja 7. decembra u Vranjskoj Banji, u hotelu "Železničar"...

Beogradski centar za ljudska prava, u saradnji s Američkim udruženjem pravnika/Pravnom inicijativom za Centralnu Evropu i Evroaziju (ABA/CEELI), organizuje Trening o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja 30. novembra u Novom Pazaru, u Hotelu „Tadž“...

26/11/2007

"Budućnost internih komunikacija i uloga profesionalaca iz oblasti komunikacija" Agencija ATTACHE osnovala je PR WEEK kao događaj čija je misija unapređenje struke odnosa sa javnošću. Preuzmite Program

Šesta ministarska konferencija „Životna sredina za Evropu“ održana je u Beogradu od 10. do 12. oktobra uz prisustvo gotovo 2.500 gostiju...
.

Beogradska konferencija - korak ka potpunoj zabrani kasetnih bombi

Beograd, 4. oktobar

Zaključci Beogradske konferencije država žrtava kasetne municije

Beogradska konferencija država pogođenih kasetnom municijom završena je danas u hotelu „Hajat“. Predstavnici 40 država i deset međunarodnih organizacija razmatrali su osnovne principe međunarodnog sporazuma o zabrani kasetne municije koji bi do kraja 2008. godine trebalo da bude spreman za potpisivanje.

Na konferenciji za novinare koja je usledila, prisutnima se obratio Stiv Gus, kopredsedavajući Koalicije protiv kasetne municije, ističući da je u Beogradu učinjen još jedan korak ka potpunoj zabrani proizvodnje, skladištenja, upotrebi kasetne municije u svetu.

„U središtu pažnje novog sporazuma biće ugrožene države, koje su nam prioritet, i to je zaista radikalan koncept. Ovaj sporazum je pre svega humanitarne prirode, u prvi plan stavlja zaštitu civila, a ne samo oružje. Posle Konferencije u Beogradu izvesno je da ćemo do 2008. godine dobiti sporazum i da će on biti pravnoobavezujući i sveobuhvatan“, rekao je Gus, objasnivši da će dokument sadržati striktne zabrane, jasne rokove, kao i odredbe o pomoći ugoženima i edukaciji o riziku koji preti od zaostale kasetne municije.

Na pitanje kakva će biti budućnost sporazuma, kada se uzme u obzir da mu SAD, Rusija, Kina i neke druge zemlje nisu pristupile, Gus je odgovorio da je siguran da će se već do sastanka u Dablinu, u maju sledeće godine, procesu pridružiti još država.

Tomas Neš, koordinator iz Koalicije za zabranu kasetne municije, rekao je da je u protekla tri dana obavljen važan posao, ali i da ne smemo zaboraviti realnost na terenu.

„Dok smo prekjuče dolazili na konferenciju, šestogodišnji Ali iz južnog Libana je išao u školu. Nije stigao do škole, jer ga je na putu ubila kasetna bomba. Nadamo se da ova konferencija znači korak napred i da će ovakve smrti postati prošlost“, rekao je Neš, napominjući da je bitno ojačati odgovornost država prema građanima, kako bi oni mogli da ostvare svoja građanska prava.

„Suštinski deo novog sporazuma biće čišćenje kontaminiranog područja, ali i princip odgovornosti korisnika kasetne municije koji će morati da pomognu u čišćenju“, naglasio je Neš, ističući da bi, ako bi se iskoristile postojeće zalihe submunicije koje se broje milijardama, moglo doći do ogromne krize.

Prisutnima se obratila i Margaret Arač Oreč iz Koalicije protiv kasetne municije u Ugandi, koja je i sama bila žrtva ovog oružja. Ona je napomenula da u Ugandi „znaju da ima onih koji neće da se odreknu proizvodnje i upotrebe kasetne municije“ i pozvala ih da shvate da se tu ipak radi o ljudskom životu, a ne o zgradama ili životinjama.

„Imamo mogućnost da Oslo proces postane realnost. Sada treba da učinimo praktične aktivnosti koje vode ka tom cilju“, apelovala je Arač Oreč.

Izveštaji sa sesija



Asocijacija potrošača Srbije

Br 01/08/07, U Novom Sadu, 29.08.2007.

Saopštenje za javnost

Asocijacija potrošača Srbije obaveštava javnost da se podaci o igračkama koje su povučene sa tržišta zemalja Evropske unije zbog neadekvatnog hemijskog sastava mogu preuzeti sa sajta APOS-a www.apos.org.yu. Podaci su preuzeti sa sistema RAPEX ustanovljenog pri Evropskoj komisiji u okviru Generalnog direktorata za zdravlje i zaštitu potrošača, a odnose se na period od јаnuara do avgusta 2007. godine.

Takođe obaveštavamo potrošače da sa sajta APOS-a mogu direktno otići na sajt RAPEX-a i proveriti koji su sve proizvodi (osim igračaka) povučeni sa tržišta EU. Sa tržišta EU od početka 2007. godine povučena su 795 proizvoda zbog toga što predstavljaju opasnost za bezbednost i zdravlje potrošača.

Na tržištu Srbije postoje proizvodi koji nalikuju na one povučene sa tržišta EU, ali zbog neadekvatne dekleracije na njima potrošači nisu u stanju sa sigurnošću utvrde i provere da li se radi o opasnim proizvodima ili im samo sliče.

Nadamo se da će Tržišna inspekcija pojačati mere kontrole vezane za pravilno deklarisanje, a nadležno Ministarstvo trgovine i usluga uskoro formirati posebno Odeljenje za zaštitu potrošača, što će doprineti boljoj zaštiti potrošača u Srbiji.

CD Travel: Kuba i Istanbul









KUBA

HAVANA I VARADERO
14 dana, polazak 11 - 24.10.2007.

Utonite u čari Kube gde se muzika diše kao vazduh. U jednoj špansko-afričkoj mešavini, obogaćenoj kosmopolitizmom, zbog geografskog položaja nastala je izuzetna mešavina tako specifična za Kubu.

KUBA je najveća karipska država, nalazi se na ostrvu dužine oko 1.200 km i najveće širine 210 km, ima preko 12 miliona stanovnika. Klima je suptropska, sa 330 sunčanih dana godišnje i prosečnom temperaturom vazduha 26 stepeni celzijusa. Temperatura vode je cele godine 25-28 stepeni. Zvanični jezik je španski. Razlika u vremenu je 5 sati. Valuta je konvertibilni pesos (1 EUR = 1,1 CUC). Sve valute se menjaju u menjačnicama, bankama i hotelima. Za menjanje američkih dolara naplaćuje se provizija od 10% koja se ne naplaćuje za ostale valute, pa je bolje na Kubu nositi EUR ili druge evropske valute. Za državljane SCG viza za Kubu nije potrebna. Obe naše mreže mobilne telefonije (063 i 064) imaju roming sa Kubom.
HAVANA, glavni grad Kube, ima oko 3 miliona stanovnika i predstavlja politički, administrativni, komercijalni i kulturni centar Kube. Bogat srednjovekovnim spomenicima koji govore o mešavinama raznih kultura i uticaja, predstavlja modernu metropolu sa bulevarima, savremenom arhitekturom, brojnim ekskluzivnim hotelima, egzotičnim klubovima i barovima.
V A R A D E R O, turistički grad na 130 km od Havane, predstavlja remek delo prirode. Sa svojim 20 km dugom biserno-belom peščnom plažom koja spada medju deset najlepših na svetu, toplom i providnom vodom okeana, bogatom tropskom vegetacijom i velikim brojem hotela visoke kategorije, Varadero je jedno od najpoznatijih i najlepših letovališta na Karibima.

Program putovanja i ostale informacije pogledajte ovde


I S T A N B U L
B I J E N A L E
5 dana avionom od 28.09. - 03.10.2007.



1.DAN...28.09.....BEOGRAD - ISTANBUL
... Sastanak putnika na aerodromu Nikola Tesla u Beogradu, u holu za međunarodne polaske, 2 sata pre poletanja aviona. Poletanje aviona za Istanbul letom TK1442 u 13:40. Dolazak Istanbul u 16:20 po lokalnom vremenu, transfer do hotela i smeštaj. Noćenje
2.DAN...29.09....ISTANBUL...
...doručak. Slobodno vreme. Mogućnost fakultativnog celodnevnog razgledanja grada uz pratnju lokalnog vodiča na srpskom jeziku: Aksaraj, Valenskov akvadukt, Zlatni rog, most Galata, Taksim, Bosfor, Dolma Bahče, Kapali čaršija, poseta antičkog Hipodroma, Plave džamije, Aja Sofije, Topkapi palate i riznice; prelazak preko mosta u azijski deo i poseta vidikovca Čamlidža, poznato sastajalište za zaljubljene parove. Tokom razgledanja pauza za ručak. Povratak u hotel. Noćenje...
3.DAN...30.09....ISTANBUL...
...doručak. Slobodno vreme. Mogućnost fakultativnog celodnevnog izleta brodom po Bosforu. Plovidba brodom od drevne luke Eminonu do pristaništa na severu Bosfora, ručak u ribljem restoranu na obali Bosfora, poseta tržnog centra i fabričke prodavnice kože. Uveče fakultativno odlazak u nacionalni restoran gde možete da uživate uz specijalitete turske kuhinje, internacionalni muzički program i trbušne plesačice. Noćenje...
4.DAN...01.10.....ISTANBUL...
... doručak. Slobodno vreme. Noćenje...
5.DAN...02.10.....ISTANBUL...
... doručak. Slobodno vreme. Noćenje...
6.DAN...03.10.....ISTANBUL - BEOGRAD
... doručak, napuštanje soba i transfer na aerodrom. Let TK1441 u 12:00. Dolazak u Beograd na aerodrom Nikola Tesla u 12:40 po lokalnom vremenu. Kraj usluga

CENA po osobi: 344 EUR
Plaćanje u dinarskoj protivvrednosti po prodajnom kursu SGYB na dan plaćanja

Program putovanja i ostale informacije pogledajte ovde

Elektronska izdanja lista Asocijacije potrošača Srbije

Pristup evropskim informacijama






Pogledajte elektronska izdanja lista Asocijacije potrošača Srbije

Prvi broj (pdf)
Drugi broj (pdf)
Treći broj (pdf)
Četvrti broj (pdf)
Peti broj (pdf)
Šesti broj (pdf)
Sedmi broj (pdf)
Osmi broj "Opasne igračke" (pdf)
Deveti broj (pdf)

NOVA ANALIZA ZAKONA O SLOBODNOM PRISTUPU INFORMACIJAMA OD JAVNOG ZNAČAJA REPUBLIKE SRBIJE

Četvrtak, 7. jun 2007. godine
SAOPŠTENJE ZA MEDIJE

NOVA ANALIZA ZAKONA O SLOBODNOM PRISTUPU INFORMACIJAMA OD JAVNOG ZNAČAJA REPUBLIKE SRBIJE

BEOGRAD, Medija centar, 7. jun 2007. godine, 10.00h – Američko udruženje pravnika, Incijativa za vladavinu prava – ABA/CEELI predstavlja „Analizu Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja sa istraživanjem o primeni zakona u praksi”. Osim predstavnika ABA/CEELI, o publikaciji će govoriti g. Rodoljub Šabić, Poverenik za informacije od javnog značaja Republike Srbije, g. Dejan Milenković iz Komiteta pravnika za ljudska prava, i g. Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbija.

Publikacija sadrži analizu Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja s aspekta usvojenih međunarodnih standarda u ovoj oblasti, teorijskih pretpostavki o pristupu informacijama od javnog značaja i uporednih iskustava zemalja u regionu. U njoj su takođe predstavljeni i rezultati istraživanja o primeni Zakona koje je sprovedeno na uzorku od 26 državnih organa, pretežno organa pravosuđa, iz Beograda, Novog Sada, Kragujevca i Niša. Analiza je ukazala na potrebu da se ojačaju pojedina zakonska rešenja, kao i da se uvedu dodatne garancije u cilju poboljšanja ostvarivanja Ustavom zagarantovanog prava na obaveštenost.

Nadamo se da će ova publikacija doprineti jačanju zakonske regulative i unapređenju pristupa informacijama od javnog značaja u Srbiji. ABA/CEELI naglašava da je uvid javnosti u dokumente i informacije presudan za uspostavljanje kulture otvorenijeg i transparentnijeg delovanja organa javne vlasti u demokratskom društvu.

Autori Analize su Nataša Pirc-Musar, slovenački ekspert iz oblasti pristupa informacijama od javnog značaja i tim njenih saradnika.

Za sve dodatne informacije možete se obratiti Damiru Milutinoviću na tel: 381 11 244 1568, 381 62 1801 988, ili na damirm@abaceeliyu.org i office@abaceeliyu.org.


Program prezentacije (pdf)


PRETPOSTAVKE ZA UNAPREĐIVANJE PROCEDURA IZDAVANJA GRAĐEVINSKIH DOZVOLA






Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj Vas poziva na Forum:


PRETPOSTAVKE ZA UNAPREĐIVANJE PROCEDURA IZDAVANJA GRAĐEVINSKIH DOZVOLA
29. maja 2007. godine u beogradskom Medija Centru
(Sava centar)

10:30-14:00h


Od sredine prošle godine, NALED je uspostavio praksu održavanja Foruma – okruglih stolova koji okupljaju predstavnike privrede, republickih i lokalnih vlasti kao i predstavnike civilnog sektora radi razmatranja pitanja koja su od prevashodnog interesa za privredni razvoj.

Procedura izdavanja odobrenja za izgradnju i postupak koji se sprovodi prilikom izgradnje i prijema objekata jedna je od zakonskih procedura koja bitno utice na lokalni ekonomski razvoj, a samo je u delimicnoj ingerenciji lokalne samouprave. Baveci se ovom problematikom, Tim za unapredenje kapaciteta opština MEGA programa uradio je analizu ovog procesa konsultujuci i intervjuišuci predstavnike opština (javni sektor) kao i predstavnike privatnih kompanija, gradevinskih firmi, arhitektonskih biroa i advokatskih kancelaraija (privatni sektor) koji se pojavljuju u ovom procesu kao korisnici usluga i klijenti javnog sektora. Na osnovu analize uraden je Dijagram procesa izdavanja odobrenja za izgradnju, procesa gradenja i izdavanja upotrebne dozvole na objektima. Dobijena analiza bi trebalo da posluži kao solidna osnova za upoznavanje sa primerima dobre prakse u opštinama koje su vec radile na unapredenju u ovoj oblasti.

Na predstojecem Forumu se ocekuje ucešce predstavnika resornih ministarstava, vladinih agencija, komunalnih preduzeca, lokalnih samouprava, stranih investitora i njihovih asocijacija, kao i Stalne konferencije gradova i opština.

Molimo Vas da svoje ucešce potvrdite na tel: 011 2071 906, 063 656 158, ili na e-mail:
naled@naled-serbia.org. Kontakt osoba: Maja Murišic.


Maja Murisic
NALED Assistant

Municipal Economic Growth Activity (MEGA)
Osmana Ðikica 3
11000 Belgrade
Serbia
Tel: 381 11 2071 900 / ext. 906
Mob1: 381 63 656 158
E-mail: boris_scekic@ui-serbia.org

Anketa o životnom standardu

Saopštenje za javnost

Anketa o životnom standardu

Republički zavod za statistiku Srbije će, tokom maja i juna 2007. godine, na teritoriji Republike Srbije sprovesti Anketu o životnom standardu.

Cilj sprovođenja Ankete u 2007. godini je obezbeđivanje podataka koji će se koristiti za praćenje i merenje životnog standarda stanovništva, a koji treba, takođe, da pomognu i donosiocima odluka u procesu revizije postojećih i definisanju novih programa, mera i aktivnosti u narednom periodu, a posebno onih koji su usmereni na najsiromašnije i socijalno ugrožene grupe (decu, stare, osobe sa invaliditetom, izbeglice i interno raseljena lica, Rome, ruralno siromašno stanovništvo i neobrazovane).

Ovi podaci će se porediti s podacima iz istraživanja koja su obavljena 2002. i 2003. godine čime će biti omogućeno da se sagledaju društvena i ekonomska kretanja u Republici Srbiji u poslednje četiri godine i oceni efikasnost pomenutih programa i mera preduzetih u tom periodu.

Pouzdani podaci o životnom standardu čine neophodnu osnovu i za međunarodna poređenja, kao i za koordinaciju u planiranju i sprovođenju aktivnosti na smanjenju siromaštva, naročito među stanovništvom pomenutih ugroženih grupa, kao preduslov za realizaciju jednog od vodećih Milenijumskih ciljeva razvoja.

Sprovođenje ankete

Da bi reprezentativnost podataka bila obezbeđena,kao i da bi bili zadovoljeni specifični zahtevi za praćenje životnih uslova posebno ugroženih grupa, Anketa o životnom standardu će biti sprovedena na nacionalnom uzorku od preko 7000 domaćinstava, kao i na uzorku od oko 2000 domaćinstava interno raseljenih lica, i 300 domaćinstava raseljenih Roma.

Izbor uzorka i jedinice anketiranja

Uzorak popisnih krugova za osnovni („nacionalni kontingent“) biraće se iz popisne baze stanovništva, a uzorak domaćinstava interno raseljenih lica iz baze UNHCR-a. Kako bi se postigli što bolji rezultati istraživanja, pre finalnog izbora domaćinstava iz uzorka, izvršeno je ažuriranje baza. Tom prilikom izvršeno je ažuriranje popisnih krugova, a pripremljeni su i ažurni podaci sa adresama raseljenih lica po naseljima. Popunjavanjem posebnog upitnika, prikupljeni su i osnovni podaci za popisne krugove. Taj upitnik je po prvi put korišćen i omogućiće uvid u karakteristike i infrastrukturu na teritoriji svakog pojedinog popisnig kruga, institucijama, objektima itd.

Instrumenti za sprovođenje Ankete

Osnovni instrument za sprovođenje Ankete o životnom standardu je upitnik AŽS-1, koji je delimično preuzet iz prethodnih istraživanja i prilagođen sadašnjim zahtevima i uslovima.

Upitnik AŽS se sastoji od 10 modula, i to:

1.1. Demografija, 
      1.2. Migracije,
2. Stanovanje i trajna dobra,
3. Socijalni programi,
4. Zdravlje i zdravstvena zaštita,
5.1. Dnevna potrošnja hrane, pića i duvana (Dnevnik), 
      5.2. Potrošnja neprehrambenih proizvoda i usluga,
6. Obrazovanje,
7. Radni status i
8. Poljoprivreda.

Saradnici u anketi

Tokom rada na Anketi o životnom standardu potrebnoje angažovanje većeg broja saradnika na različitim zadacima i dužnostima. Predviđeno je da, tokom rada na Anketi o životnom standardu, bude angažovano 300 anketara, 50 rezervnih anketara, kao i veliki broj statističara. Takođe, Grupa za implementaciju projekta planira, organizuje i prati sve aktivnosti vezane za ovaj projekat.

Obrada i objavljivanje rezultata

Predviđeno je da se terenski rad izvede tokom maja i juna a, ukoliko bude bilo potrebno, akcija može da se produži i u prvoj polovini jula. Treba napomenuti da u ovom istraživanju nisu dozvoljeni dopunski spiskovi domaćinstava ili zamene, što je pravilo koje se po prvi put koristi u anketama RZS-a. Izuzetak, zbog specifičnosti grupacija, čine dva kontingenta raseljenih lica.

Tokom jula i avgusta meseca radiće se na prijemu, vizuelnoj kontroli, kontroli obuhvata, unosu i logičkoj kontroli materijala.

Do kraja 2007. godine i početkom 2008. neophodno je obezbediti dokumenta i preliminarne podatke, kao i osnovne tabele s rezultatima istraživanja (`Tehnički izveštaj`) na internet prezentaciji Republičkog zavoda za statistiku Srbije.

ADACOM i i-docsTM sponzori na Konferenciji i Izlozbi Technobank 2007

ADACOM i i-docsTM sponzori na Konferenciji i Izlozbi Technobank 2007
Nova poslovna rešenja za banke, osiguravajuće kompanije kao i druge finansijske organizacije.

Atina, GRCKA — Apr. 03, 2007— IDEAL najavljuje ADACOM’s & i-docsTM zajedničko učestvovanje kao sponzora na TECHNOBANK 2007, SEDMOJ Međunarodnoj Konferenciji i izložbi u organizaciji ASIT-a - Asocijacija za računarstvo, infomatiku, telekomunikacije i nove medije Srbije, zajedno sa Narodnom Bankom Srbije, Ministarstvom finansija Republike Srbije i Privrednom komorom Srbije, u saradnji sa vodećim komercijalnim bankama. Duž Konferencije i Izložbe specijalizovanog regionalnog događaja (SEE CARD FORUM & EXPO 2007) koja će biti posvećena transakcijama koje se obavljaju platnim karticama i drugim pratećim IT tehnologijama, kako iz Evrope, tako i širom sveta.
TECHNOBANK 2007 je eminentno okupljanje vodećih IT kompanija koje nude napredna poslovna rešenja za banke, osiguravajuća društva i druge finansijske organizacije.. Konferencija i Izložba se održavaju Maja 09 i 10, 2007 u Beogradu, Srbija.

Ideal izlaže Adacom digital security solution kao i i-docs enterprise software.

ADACOM
ADACOM, je regionalni lideru PKI (Public Key Infrastructure) servisima i IT bezbednosti.
Kao VeriSign Certified Affiliate, ADACOM implementira Certification Services na Balkanskom tržištu, idealan je partner za ugrađivanje bilo kog tipa Public Key Infrastructure lokalno.

Metodologija Adacom kompanije kao end-to-end solution provider kompletirana je preko ponude proizvoda i servisa na polju Mrežne sigurnosti, Content Security i Smart Card aplikacija u saradnji sa vodećim svetskim vendorima kao sto su Check Point, Symantec i STMicroelectronics.
ADACOM prati Grčke, Evropske i Međunarodne standarde kao i zakonske odredbe, takođe je ISO 9001:200 sertifikovan.
Preko autorizovane mreže strateških partnera ADACOM je implementirao rešenja za vodeće organizacije kako u Grčkoj tako i u Rumuniji, šireći se rapidno na Balkanskom i Kiparskom tržištu.

Za više informacija o ADACOM kompaniji posetite www.adacom.com ili pozovite 30 210 5193740 ili putem emaila info@adacom.com

i-docsTM
i-docsTM, je enterprise software za organizacije koje generišu velike količine klijentske dokumentacije koje su u osnovi transakcijski podaci.
Sai-docsTM,Telecom računi, bankovni izveštaji, utility bills i ostale klijentske i unutrašnje komunikacije su postale dinamično oruđe za efikasnu komunikaciju i cross selling mogućnosti.
i-docs new layouts i sa novim servisima može biti upoznat brzo. Output može biti u digitalnoj i printovanoj formi, može biti personalizovan za svakog korisnika takođe. Arhivirani dokumenti čuvaju oba transakciona dokumenta kao i image attributes. i-docs može koristiti sve osnovne printere.
Softver je baziran na otvorenim standardima (XML, XSLT, Java itd.) takođe je kompatibilan sa više ERP (Enterprise Resource Planning), CRM i sa računskim sistemima.

Za više informacija o i-docs posetite http://www.i-docs.com, ili pozovite 30 210 5193900 ili putem emaila idocs@ideal.gr.


ADACOM, i-docs i
'Every Customer Counts’ jesu registrovani zaštitni trgovački znakovi od IDEAL S.A. Svi ostali brandovi i proizvodi jesu vlasništvo od njihovih uvaženih vlasnika.

Dani Sarajeva

Inicijativa mladih za ljudska prava 1. i 2. maja organizuje mini festival Dani Sarajeva u Beogradu, u znak obeležavanja 15 godina od početka opsade Sarajeva i podsticaj razvoju komunikacija između mladih iz Beograda i Sarajeva.

Festival će na simboličan način biti otvoren akcijom obnavljanja Sebilj česme na dnu Skadarlije, poklon Sarajeva gradu Beogradu. Tom prilikom nastupiće i angažovani beogradski hor i orkestar Horkestar.

Učešće u programu uzeće glumica Mirjana Karanović, talentovani pisci iz Bosne i Hercegovine Muharem Bazdulj, Namik Kabil, predsednik Mladih liberala BiH Edin Čolić, disk džokeji Ahmaad i Jasmina, a festival će zatvoriti predstava Pozorišta malih stvari iz Trebinja „Sarajevske priče“ u režiji Filipa Gajića.

Takođe imamo čast da najavimo pretpremijerno prikazivanje filma „Vodič za prežvljavanje“ u produkciji FAMA koji govori o tome kako je izgledao život u opkoljenom Sarajevu.

Aktivisti/kinje Moje inicijative će 27. i 28. aprila deliti flajere koji će građane podsetiti na dešavanja u Sarajevu i pozvati ih da razviju drugačiji odnos prema neposrednoj prošlosti. Tokom akcija, građani će biti u prilici da pošalju poruke Sarajlijama koje će, po završetku festivala, biti izložene u Sarajevu.

Punktovi Moje incijative nalaziće se 27 . aprila od 17 do 19 h u Knez Mihajlovoj ulici i kod hotela Jugoslavija, a 28. aprila od 11 do 13 h na Adi Ciganliji i Kalemegdnu.

Za sve dodatne informacije kao i zahteve za pojedinačne intervjue sa učesnicima festivala možete se obratiti na
e-mail press@yihr.org,
ili na brojeve telefona 011/33 70 757, 063/321-376 i 064/490-57-80.


Program festivala:

Utorak 1. maj

13:00 - 14:00 Otvaranje festivala / rekonstrukcija Sebilj česme, nastup Horkestra pored česme
15:00 - 16:30 Tribina - Komunikacija Sarajeva i Beograda nakon završetka rata @CZKD;
Dragana Erjavec, XY Produkcija, Sarajevo;
Edin Čolić, predsednik Mladih liberala BiH,
Mirjana Karanović, glumica,
Nataša Govedarica, Sarajevo film festival,
Andrej Đerković, vizuelni umetnik,
Andrej Nosov, Inicijativa mladih za ljudska prava
16:30 - 19:00 Projekcije filmova @CZKD;
Vodič za preživljavanje - FAMA
Atorzija - Stefan Arsenijević
22:00 žurka @Povetarac;
Dj Ahmaad, Sarajevo
DJ Jasmina, Sarajevo
Shazalakazu, Beograd
K-NOO, Beograd

Sreda 2. maj

14:00 - 17:00 Projekcije filmova
@CZKD
Sarajevo ljubavi moja - RENDE produkcija
Otisci - XY Produkcija
17:00 - 19:00 Tribina @CZKD
- predstavljanje sarajevskih pisaca: Muharem Bazdulj, Saša Ilić, Željko Obrenović, Namik Kabil, Vahid Piralić, Vule Žurić
20:30 Sarajevske priče - Pozorište malih stvari, Trebinje, režija Filip Gajić @Kalemegdan

Internet kupovina i u Srbiji

Poziv na press konferenciju

Obaveštavamo Vas da će se u petak, dana 16.03.2007 godine, u 13:00h, u prostoru restorana, na brodu Principal Club, na adresi Ušće bb /treći splav od Brankovog mosta/, održati Press konferencija povodom uvođenja jedinstvene internet kupovine u Srbiji, pod nazivom E-Commerce.

Ovaj projekat predstavlja formiranje prvog srpskog Internet Payment Gateway-a(IPG), koji je realizovan u saradnji sa eminentnom informatičkom kompanijom Pakom iz Niša.

E-Commerce /kako ga popularno već zovu/ predstavlja civilizacijski iskorak ka formiranju Internet tržišta u Srbiji, kako u regionu, tako i u celom svetu, koji pokriva franžiza DCI.
Članovi Diners Club International-a Belgrade Ltd. su od 28 februara 2007 godine svrstani u red najpovlašćenijih kupaca, koji mogu obaviti Internet kupovinu svojom karticom u domaćim Web Shop-ovima sa kućnog računara ili sa bilo kog drugog Internet čvorišta na planeti. Istovremeno tržište Srbije biće on line dostupno i za milione korisnika Diners Club kartice u svetu. To je samo jedna od nekoliko internet novina kojima DCI Belgrade Ltd., i na tom planu učvršćuje svoj primat na kartičarskom tržištu Srbije.

MARKETING ISTRAZIVANJA I ISPITIVANJA JAVNOG MNJENJA

Specijalisticki kurs i kreativna radionica





Kurs je namenjen:
• Zaposlenima u marketing sektoru
• Menadzerima nizeg, srednjeg i viseg nivoa
• Preduzetnicima
• Studentima i nezaposlenima

Teme koje se obradjuju:
1. Trzisni potencijal
• Segmentacija trzista
• Zadovoljstvo potrosaca
• Omnibus
2. Istrazivanje trzista
• Market scaner
• Istrazivaje cena
• Istrazivanje konkurencije
3. Istrazivanje brenda
• Pozicioniranje brenda
• Brand awareness
• SWOT analiza
• Testiranje pakovanja
• Testiranje imena i slogana
4. Promocija
• AD testing
• AD tracking
• AD efficiency
5. Bankarstvo i finansije
• Ispitivanje bankarskog trzista
• Ispitivanje finansijskog trzista
6. Mystery shopping
Posebne teme:
7. Ispitivanje javnog mnjenja
8. Primeri iz prakse

9. Posebne vrste marketing istrazivanja

Pored teoretskih znanja nastava ce se zasnivati na iskustvu stecenom i primenjenom u visegodisnjoj praksi.

Nakon zavrsenog kursa polaznici ce steci znanje da:
• Identifikuju ciljeve marketing istrazivanja
• Aktivno ucestvuju u dizajnu marketing istrazivanja
• Sprovode kontrolu procesa marketing istrazivanja
• Odrede odgovarajuci metod prikupljanja podataka
• Kreiraju anketni upitnik
• Kreiraju tim za sprovodjenje marketing istrazivanja
• Analiziraju dobijene rezultate marketing istrazivanja
• Prezentuju rezultate marketing istrazivanja
• Koriste dobijene rezultate u cilju donosenja kvalitetnih poslovnih odluka
PRIJAVA NA TELEFON: 011/339-06-56; 339-08-34;
E-MAIL: office@faktorplus.co.yu

KRIZNI PR

Seminar obiluje odmah primenjivim metodama, tehnikama i prakticnim primerima, a svoje znanje i iskustvo ce Vam preneti vodeci strucnjaci iz ove oblasti:

vise o seminaru >>

Predavac: Sanda Parezanovic
Direktor za komunikacije i odnose sa javnoscu kompanije Coca-Cola, radila u agenciji Saatchi & Saatchi London i kao Managing Director Saatchi & Saatchi Balkans, poseduje visegodisnje iskustvo u svim aspektima integrisanih komunikacija.

Predavac: Maja Kolar
PR Manager Banca Intesa, radila kao PR Raiffeisen banke i kao Senior PR officer kompanije Hemofarm, vise od sedam godina radnog iskustva na poslovima odnosa sa javnoscu u visokorizicnoj industriji.

Predavac: Nebojsa Samardzic
renomirani beogradski advokat cija kancelarija zastupa veliki broj domacih i stranih klijenata, i sa njima usko saradjuje u njihovim PR kampanjama. Neki od najznacajnijih klijenta su BBC World Service, USAID Implementing Partners (Irex, Mercy Corps, IRD), Nestle, Synergy Leo Burnett, Tobacna Ljubljana, B92, Anem, Eunet, AGB Strategic Research Yu/Strategic Marketing, Agencija za privatizaciju Srbije, kao i mnogi drugi.

Predavac: Ivan Milosevic
vlasnik i direktor agencije Milosevic Creative Communications, konsultant jedne od najvecih svetskih lobistickih kompanija DLA Piper Rudnick Gray Cary, radio kao Savetnik potpredsednika Vlade Srbije Miroljuba Labusa, kreirao komunikacijske kampanje za klijente kao sto su Samsung, Republicki zavod za zdravstveno osiguranje, Mali kolektiv, Duvanska Industrija Nis i inostrane klijente kao sto je naftna kompanija Bateman iz Izraela, banka First Investment Bank iz Bugarske i druge.

Predavac: Davor Sekulski
konsultant, predavac i specijalista za upravljanje strateskim komunikacijama, radio kao menadzer za odnose sa javnoscu u Vladi Srbije-Centar za reformu komunikacija pri kabinetu premijera Zorana Djindjica, kao PR menadzer u agenciji Pristop na komunikacionim kampanjama za klijente British American Tobacco, RTV B92 i druge, PR konsultant na EU, EAR i slicnim projektima.

Na seminaru cete saznati kako uspesne firme sprecavaju nastanak kriznih situacija i sta cine ako do krize ipak dodje, a steceno znanje je odmah upotrebljivo u Vasem svakodnevnom radu.
Iz sadrzaja posebno izdvajamo:
- Kako izbeci pojavu kriznih situacija
- Odlike i specificnosti kriza
- Sest delova kriznog PR-a
- Planiranje kriznog delovanja
- Cetiri taktike reagovanja u kriznim situacijama
- Veliki broj primera iz prakse, studije slucaja, saveti i resenja

Na seminarima koje smo do sada organizovali ucestvovali su: Ambasada Velike Britanije, AmCham, Bayer, Beogradska berza, C market, Coca-Cola, DaimlerChrysler, DDOR, Deloitte, Delta M, DHL, Diners Club International, Dunav osiguranje, Efes Weifert, Ericsson, Erste Bank, Gradska uprava Beograda, Hypo Alpe-Adria-Bank, ITM, Knjaz Milos, Lafarge, Laiki Bank, Microsoft, Narodna skupstina Srbije, NIS, OEBS, Oracle, Pink International, PharmaSwiss, Porsche, ProCredit Leasing, PTT, RTS, Sava centar, Savet stranih investitora, Soko Stark, Telekom Srbija, Telenor, Tigar, Unilever, Verano Motors, Vital
i mnogi drugi (kompletna lista >>), a neki od najcescih komentara polaznika su:
- `Potpuno drugaciji seminar!`
- `Prava mera prakse i teorije saopstena na interesantan i pitak nacin.`
- `Razumljivo i za iskusne i za pocetnike.`
- `Izvrstan izbor predavaca!`


Seminar se odrzava 20. i 21. marta od 09h do 17h u ekskluzivnom prostoru Aerokluba u Beogradu. Kotizacija iznosi 19.700 dinara plus PDV i obuhvata dva dana seminara, pratece materijale, osvezenje u pauzama i rucak, kontakt podatke svih ucesnika seminara, kao i sertifikat o ucescu. Za vise polaznika iz iste firme pripremili smo posebne pogodnosti!

Prijavite se e-mailom na seminari@edge.co.yu ili putem telefona 064/123-88-22 gde mozete dobiti i detaljnije informacije. S obzirom na ogranicen broj ucesnika, pozeljno je da Vase mesto rezervisete sto pre!

Vise informacija na www.edge.co.yu

Kontakt organizacije civilnog društva

Beograd, 22. februar 2007: Tim Vlade za implementaciju Strategije za smanjenje siromaštva (SSS) predstavio je danas u Medija centru program Kontakt organizacije civilnog društva (KOCD) za implementaciju Strategije za smanjenje siromaštva.

Program treba da doprinese razvijanju mehanizma komunikacije i saradnje između vladinog i nevladinog sektora, da olakša definisanje preporuka i stavova šireg foruma civilnog društva, kao i da doprinese da organizacije civilnog društva učestvuju u ključnim procesima u vezi sa sprovođenjem Strategije za smanjenje siromaštva koje sprovodi Vlada (definisanje politika, implementacija programa, praćenje i izveštavanje).

U okviru programa objavljen je konkurs za angažovanje kvalifikovanih organizacija i pojedinaca/ki koji će obavljati sledeće funkcije predviđene programom:

1) Kontakt organizacije civilnog društva za implementaciju SSS – ukupno sedam organizacija;
2) Jedinica za upravljanje programom – jedna organizacija;
3) Tim za monitoring i evaluaciju - 2 osobe.

Primarne aktivnosti izabranih Kontakt organizacija civilnog društva biće usmerene na uspostavljanje sistema dvosmerne komunikacije i protoka informacija između Tima Vlade za implementaciju Strategije za smanjenje siromaštva i drugih vladinih institucija i organizacija civilnog društva. Programom je planirano angažovanje sedam Kontakt organizacija civilnog društva u vezi sa sledećim osetljivim grupama stanovništva, a u skladu sa preporukama Strategije: mladi, osobe sa invaliditetom, Romi, deca, žene, stari, izbeglice i interno raseljena lica.

Program će trajati godinu dana, uz mogućnost produžetka. Program je finansiran sredstvima Odeljenja za međunarodni razvoj Ujedinjenog Kraljevstva namenjenih Vladi Republike Srbije da nadzire i koordinira implementaciju Strategije za smanjenje siromaštva.

Rok za slanje prijava na konkurs je 11. marta 2007. godine. Prijave treba dostaviti isključivo preporučenom poštom na adresu Tima Vlade za implementaciju SSS, Nemanjina 11 (kancelarija 38), Beograd.

Detaljan opis projekta i formulari za prijavu mogu se naći na Internet prezentaciji www.prsp.sr.gov.yu (dokument: Opis programa – KOCD) ili dobiti pozivom na broj telefona 011/361-7581.

Podrška Evropske Unije realizaciji velikih opštinskih infrastrukturnih projekata

Kragujevac, 22. februara 2007. godine

Prezentacija na temu kriterijuma za odabir i ocenjivanje projekata za razvoj infrastrukture lokalne samouprave, koji imaju potencijala da ih finansijski podrži EU.

Danas je u saradnji sa Regionalnom agencijom za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja održana prezentacija Programa podrške Agenciji za razvoj infrastrukture lokalne samouprave (MIASP), koji finansira EU, a sprovodi Evropska agencija za rekonstrukciju (E.A.R.).

Program MIASP obuhvata kompletnu tehničku podršku u pripremi i realizaciji velikih opštinskih infrastrukturnih projekata iz oblasti vodosnabdevanja, otpadnih voda i čvrstog otpada. Pored toga MIASP pruža podršku u pristupu medjunarodnim i republičkim finansijskim institucijama sa kojima je saradnja već ostvarena (EU, EBRD, IPA, KfW, SIDA, Delta Banka, Komercijalna banka, Raiffeisen Bank, NIP).

Trenutno MIASP sprovodi više od 10 projekata po čitavoj Srbiji ukupne vrednosti veće od 40 miliona evra. Ove godine će prihvatiti još dva ili tri projekta, koji vrede više od dva miliona evra.

Vodja tima MIASP Cok van Schooten prezentovao je sistem za ocenjivanje i procenjivanje projekata na osnovu različitih kriterijuma (finansijski, ekološki, tehnički, društveno ekonomski). „Baza podataka poslati će jasnu poruku opštinama ko je kandidat za podršku Evropske agencije za rekonstrukciju, a ko nije,“ rekao je van Schooten.

Prezentacija kriterijuma za odabir i način procenjivanja lokalnih infrastrukturnih projekata okupila je predsednike opština, javnih preduzeća i lokalne eksperte zadužene za razvoj i realizaciju projekata Šumadije i Pomoravlja.

Značaj ovakvog sistema ocenjivanja projekata se ogleda u tome što će se svim zainteresovanim donatorskim institucijama obezbediti stalni pristup detaljnim informacijama o stepenima zrelosti različitih infrastrukturnih projekata u Srbiji. Sa druge strane opštine i javna preduzeća će na ovaj način imati jasnu sliku o mogućnostima da baš njihov projekat dobije finansijska sredstva.

Dodatne informacije:
Jaša Gabrijan, Odnosi sa javnošću MIASP
Maršala Birjuzova 16, 11000 Belgrade
mob. 381 64 12 13 516
j.gabrijan@miasp.com


Ivan Vukadinović, rukovodilac odeljenja za razvoj teritorija
Kralja Petra I 17, 34000 Kragujevac
mob: 381 36 404 067
officekg@redasp.co.yu

Marginalizovane grupe i odgovorno novinarstvo

Seminar 23. i 24. februara 2007. godine

Smatramo da mediji imaju jednu od ključnih uloga u formiranju stavova u društvu, te je cilj seminara da kroz razmenu iskustava ostvarimo što bolje razumevanje i izveštavanje javnosti o položaju marginalizovanih grupa, kao i uspostavljanje dugoročne saradnje.
Naročiti podstrek nam je činjenica da su upravo mediji ti koji su uticali da republički zakon o javnom informisanju bude prvi koji, između ostalog, eksplicitno sankcioniše i diskriminaciju istopolno orijentisanih osoba.
Predavačice i predavači na seminaru su stručnjakinje/ci iz oblasti zakonske regulative, lingvistike, ljudskih prava i medija. Predviđeno je da seminaru koji će biti održan u Beogradu prisustvuje 12 novinarki i novinara iz 12 medija za koje će biti obezbeđeni obroci. Učesnicama i učesnicima iz drugih gradova Srbije biće pokriveni putni troškovi i smeštaj.

Seminar Marginalizovane grupe i odgovorno novinarstvo je nastavak seminara realizovanih tokom 2004., 2005. i 2006. godine u saradnji medija, Nezavisnog društva novinara Srbije, Medija centra NIŠ, CHRIS Mreže odbora za ljudska prava, Zavoda za ravnopravnost polova, Novi Sad, Ženskih studija iz Novoga Sada i Labrisa. Kao rezultat ovih seminara, štampani su Priručnici za novinarke i novinare, koji uključuju i tekstove učesnica i učesnika seminara.

Ukoliko imate pitanja, predloge ili sugestije molimo Vas da nam pišete na e-mail: edukacija@labris.org.yu

Nadamo se da ćete Vašim prisustvom doprineti uspešnoj realizaciji seminara i radujemo se budućoj saradnji.

S poštovanjem,
Za Labris – organizaciju za lezbejska ljudska prava,
Ksenija Forca i Dragana Vučković


Teme koje će se obrađivati na seminaru:

  • Položaj novinarki u medijima, novinarskim sindikatima i udruženjima – evropska iskustva
  • Evropska Unija – koji nas zakoni približavaju?
  • Društveni mehanizmi homofobije
  • Tretiranje različitosti u medijima

Rok za prijavljivanje za seminar je 20. februar 2007. godine

U prilogu se nalazi poziv i formular za prijavu.
Prijavu za seminar nam možete poslati i faksom na: 011/3225-065
mejlom na edukacija@labris.org.yu ili se javiti telefonom na: 011/334-1855 i 011/3225-065, svakim radnim danom od 09 do 17 časova.

Kontakt osobe:
Ksenija Forca i Dragana Vučković,
Labris – organizacija za lezbejska ljudska prava
_________________________________

Labris - organizacija za lezbejska ljudska prava
(Lesbian Human Rights Organization)
Beograd
e-mail: edukacija@labris.org.yu
Tel: 381 11 3341 855
Tel/fax: 381 11 3225 065
Mob: 381 63 8 513 170
labris@labris.org.yu
Web: www.labris.org.yu

Svečanost povodom ovlašćivanja kraljevačkog Instituta za obavljanje analiza od značaja za suzbijanje ptičjeg gripa u Srbiji

Direktor Uprave za veterinu dr Dejan Krnjaić, u pratnji novinara, uručiće u sredu 21. februara Veterinarskom specijalističkom institutu `Kraljevo` u Kraljevu, ovlašćenje za izvođenje analiza i superanaliza uzoraka na avijarnu influencu (ptičji grip) i Njukastl bolesti (atipična kuga živine) na teritoriji Republike Srbije, što ovaj institut čini prvom i jedinom Nacionalnom referentnom laboratorijom za naročito opasne zarazne bolesti živine.

Svečanom uručenju ovlašćenja Veterinarskom specijalističom institutu `Kraljevo` prisustvovaće i delegacija Evropske agencije za rekonstrukciju (EAR) koju predvodi Hristos Gofas, v.d. šefa kancelarije EAR-a u Beogradu, koja je finansijski pomogla nabavku savremene dijagnostičke opreme i rekonstrukciju zgrade instituta u skladu sa najboljom praksom Evropske unije.

Na prezentaciji koja će tom prilikom biti priređena novinari će imati priliku da se upoznaju sa delatnošću instituta i njegovom ulogom u procesu kontrole, prevencije, suzbijanja i iskorenjivanja avijarne influence i drugih bolesti životinja.

Polazak iz Beograda je predviđen u sredu 21. februara 2007. godine u 08.00 sati, ispred zgrade Ministarstva poljoprivrede (ugao Nemanjine 22-26 i Resavske - zapadni ulaz), organizovanim prevozom, a polazak iz Novog Sada predviđen je u 06.30 časova ispred NIP `Dnevnik`, Bulevar oslobođenja 81. Povratak u Beograd je predviđen istog dana do 17 časova, odnosno do 18.30 časova u Novi Sad.

Najave za putovanje dostaviti najkasnije do utorka 20. februara do 11 časova na broj telefona: 011/363-1664.

Jasna Stojanović,
služba za odnose s javnošću
Ministarstva poljoprivrede,
šumarstva i vodoprivrede
011/363-1664 i 064/823-5611
jasnica@minpolj.sr.gov.yu

Srđan Staletović,
pres služba
Evropske agencije
za rekonstrukciju
011/30-23-481 i 063/207-408
srdjan.staletovic@ear.europa.eu

Neadekvatna zastupljenost žena u parlamentu


Centar modernih veština
ulaže protest protiv diskriminacionog ponašanja stranaka u Srbiji prilikom dodele poslaničkih mandata. U godini koju je Savet Evrope proglasio Godinom jednakih mogućnosti, i u kojoj, takođe, Srbija od maja predsedava Komitetom ministara Saveta Evrope, u Narodnoj skupštini Republike Srbije od 250 poslaničkih mandata, tek 51 mandat pripada ženama (20.4%).

Primetan je napredak u odnosu na prethodni saziv kada je u Narodnoj skupštini bilo samo 10,8% žena, ali ni 20.4% nije dovoljno da bi se reprezentovali stavovi i potrebe žena u Srbiji. Jedno demokratsko društvo ne bi smelo da dozvoli da natpolovična većina građanstva (52%) u zvaničnim i najvišim institucijama bude predstavljena – manjinom.

U najvećem procentu žene su zastupljene u stranci G17 (36,84%) i Savezu vojvođanskih Mađara (33,33%). Slede koalicija LDP-GSS-SDU-LSV (26,6%), DS (23,43%), koalicija DSS-NS (19,14%), SRS (16,04%) i SPS (12,5%) /tabela u prilogu/. Ovo nedvosmisleno pokazuje da je potrebna zakonska regulativa koja će omogućiti ravnopravnu zastupljenost oba pola u svim institucijama i organizacijama. Podsećamo da i Ustav Srbije garantuje ravnopravnost žena i muškaraca i obavezuje državu da vodi politiku jednakih mogućnosti (član 15).


Prisustvo žena u parlamentu (februar 2007.)

Kontakt osoba: Marija Radivojević
(064/145 54 03; marija.radivojevic@cmv.org.yu)


Unapređenje vinskog sektora u Srbiji

Republika Srbija, zahvaljujući povoljnim klimatsko-zemljišnih uslovima i značaju koji se pridaje vinu na ovim prostorima, ima dugu tradiciju vinogradarenja i proizvodnje vina karakterističnih za ove prostore. Ipak u posledenje vreme za vinogradarsko-vinarski sektor Republike Srbije je karakterističan drastični pad površine koja je namenjena gajenju grožđa za proizvodnju vina. U poslednjih deset godina zabeležen je pad za više od 50 %, prema zvaničnim podacima, sa 140.000 ha, koliko je bilo registrovano 1995. godine, na 65.000 ha registrovanih u 2005. godini.

Velike količine vina uvezenog iz susednih zemalja, kao i nedovoljna informisanost domaćih potrošača o domaćim vinima jesu faktori koje treba imati na umu da bi se situacija okarakterisala na pravi način.

Između Evropske unije i Republike Srbije postoji prilično velika neravnoteža u obimu razmene, ali se ne beleži velika ekonomska razlika u vrednosti (u 2005. godini 27.000 hl uvezenih i 4.500 hl izvezenih, u protivrednosti od 1.335.000 €, odnosno 1.224.000€).

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije, shvatajući potrebe vinogradarsko-vinarskog sektora i uz adekvatnu podršku, vrlo jasno se usmerilo ka kreiranju neophodnih mera kako bi vinogradarsko-vinarski sektor razvio veliki skriveni potencijal kojim raspolaže i kako bi se povratio kvalitet i priznanje koji mu po zaslugama pripadaju.

Širokoj lepezi predviđenih mera (pomoć za podizanje vinograda, povoljni krediti, tehnička pomoć, obrazovanje, propaganda, itd.) pridružuje se i pokretanje projekta koji je usmeren na reorganizaciju administrativnih rukovodećih struktura i regulaciju normativa u vinogradarsko-vinarskom sektoru i koji je finansiran iz evropskih fondova koji pripadaju tvining programu/CARDS.

Pokrenut u maju 1998., tvining program je jedan od osnovnih pomoćnih alata za Jačanje institucija koji je ustanovila Evropska unija. Ciljevi tviniga su da zemljama korisnicama pruže pomoć pri razvoju moderne i efikasne administracije, u strukturi, ljudskim resursima i veštinama rukovođenja koje su neophodne da bi se uvelo “komunitarno pravo” acquis communautaire po istim standardima kao i u Evropskoj uniji. Tvining obezbeđuje okvir kako bi predstavnici administracije i polu-javnih organizacija sarađivali sa partnerima iz država članica Evropske unije. Zajedno bi razvili i implementirali projekat koji za cilj ima preuređenje, primenu i realizaciju određenog dela “komunitarnog prava” (acquis communautaire). U 2000. godini, pomoć za Zapadni Balkan je plasirana preko novog programa zvanog CARDS (Community Assistance for Reconstruction, Development and Stabilisation; Podrška u procesu rekonstrukcije, razvoja i stabilizacije)

Tvining projekat 05SER01/06/005 – Jačanje kapaciteta za regulaciju vinskog sektora u Srbiji – se pojavljuje sa ciljem da revitalizuje vinogradarsko-vinarski sektor u Srbiji putem intervencija u različitom interesnim sferama računajući na budžet od 1.414.472,69 € oslanjajući se na program CARDS.

Sporazum je potpisan između Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije i Saveta za poljoprivredu i ekonomski razvoj vlade španske Autonomne oblasti La Rioha, ispred Kraljevine Španije, a projekat je pod pokroviteljstvom Evropske agencije za rekonstrukciju.

La Riohase oslanja na sopstvenu dugu vinogradarsko-vinarsku tradiciju, koja uz stručnost i potpunu kontrolu (u kojoj se posebna pažnja posvećuje kontroli Zaštite geografskog porekla) čini da vina iz La Riohe budu međunarodno veoma priznata.

Izbor La Riohe nije bio slučajan i zasniva se na: a) istovetnosti vinogradarsko-vinarskog modela La Riohe i evropskog modela za Zaštitu porekla i b) velikom međunardnom iskustvu u realizaciji projekata sličnog karaktera.

Uz to važno je napomenuti da se tokom projekta računa i na važan doprinos stručnjaka koje je preporučila vlada španske Autonomne oblasti Navara i Autonomne oblasti Kastilja i Leon. Reč je o stručnjacima koji imaju dugogodišnje iskustvo na projektima uvođenja evropskih standarda u vinogradarsko-vinarski sektor.

U cilju efikasnijeg ostvarivanja ciljeva projekta ustanovljene su četiri komponente:

Vinogradarsk-vinarski registar: Putem različitih aktivnosti, među kojima se izdvaja uspostavljanje jedne pilot zone, teži se razvijanju mehanizama neophodnih za uspostavljanje vinogradarskog-vinskog registra u skladu sa evropskim zahtevima.

Usaglašavanje zakonske regulative vinogradarsko-vinarskog sektora: Svaku reorganizaciju sektora treba da podrži zakonski osnov koja pravno reguliše svaku intervenciju u sektoru. Radiće se na uspostavljanju pravne podrške primerene novim ciljevima, u saradnji sa Evropskom unijom i specifičnom situacijom u Republici Srbiji.

Inspekcija i kontrola u vinogradarsko-vinarskom sektoru: Kako bi finalni proizvod imao neophodne garancije i kako bi krajnji potrošač bio siguran da je pred njim proizvod čiji kvalitet ispunjava ranije utvrđene zahteve, radiće se intenzivno na razvoju inspekcije i kontrole koji su neophodni za realizaciju ove komponente.

Mreža enoloških laboratorija: U skladu sa izloženim u prethodnom paragrafu, kao jedan od ključnih ciljeva ovog projekta postavlja se uvođenje sistema analiza proizvoda kojim bi se sprečio promet proizvoda koji nisu u skladu sa standardima kvaliteta.

Dinamika projekta podrazumeva realizaciju niza aktivnosti tokom kojih se uspostavlja neposredna saradnja između španskih i srpskih eksperata na različitim poljima delovanja, kako privatnog tako i javnog sektora. Takođe, u cilju što uspešnije realizacije reformi, od fundamentalne važnosti je saradnja različitih predstavnika sektora (proizvođača, vinarija, zadruga, laboratorija, itd).

U skladu sa prethodno izloženim, očekuje se da će po završetku projekta, vinogradarsko-vinarski sektor u Srbiji biti u poziciji da srpskim potrošačima ponudi proizvod uz maksimalne garancije po pitanju porekla i izrade, insistirajući na privrednoj razmeni sa Evropskom unijom i drugim mogućim partnerima.

Program