Početna > MC press centar > Izbori > Parlamentarni izbori 2014. > Digitalni glas Srbije - Izbori 2014
16. mart 2014. godine
Ono po ćemu se društvene mreže posle 15 časova u nedelju jasno razlikuju od prepodneva i prethodnih dana jeste da su građani sa čestih šala, sarkazma i ismevanja izbora, stranaka i kandidata prešli u seriozan ton, daleko mirniji ali i zabrinut, i česte ozbiljne diskusije o izborima pre svega o važnosti samog čina glasanja.
Javno mnjenje među građanima koji su u popodnevnim časovima aktivni na mrežama takođe je znatno promenjen. dok je uopšteno negativan stav u danima pred izbore bio prisutan u preko 50% poruka na društvenim mrežama i forumima, pri prošlom merenju u 15 časova je to bilo oko 45%, a sada je negativan stav prema izborima i kandidatima pao na svega 32%...
16. mart 2014. godine
Ovi izbori bi se mogli opisati baš onako kako ih mnogi građani Srbije na društvenim mrežama danas opisuju - "najzanimljiviji izbori do sada".
Po uzorku od preko tri stotine poruka prikupjenih sa društvenih mreža Twitter, Facebook i nekoliko online foruma, mnogi glasači su i dalje neodlučni i negativno nastrojeni prema izborima generalno, prema kandidatima, kao i prema stanju zemlje u ovom trenutku. Uzorak na društvenim mrežama prikupjen je od 11 do 15 časova, a rezultati javnog mnjenja na osnovu ovog uzorka vrlo su slični rezultatima dobijenim u subotu, dan pred izbore.
16. mart 2014. godine
Glasači su ranim jutrom pošli na biračka mesta jutros i, kako na Internetu javlaju lokalni mediji iz nekih gradova gde se danas održavaju lokalni izbori, izlaznost je nešto manja u prepodnevnim časovima nego što je bila u izborima 2012. godine. Tačnije, do 10 časova prosečna izlaznost u Srbiji bila je oko 3.66% na sat, a danas je ta izlaznost tek oko 3% birača u proseku na sat. Birači su od 7 časova, po onome što izjavljuju na mrežama, gotovo podjednako podeljeni između onih koji ne žele da izađu na glasanje i onih koji žele da izađu ali ne znaju za koga bi glasali. Skoro 50% korisnika društvenih mreža u Srbiji i dalje izražava negativan stav prema izborima
16. mart 2014. godine
U toku predizborne noći najveći deo aktivnih građana na mrežama bili su oni neodlučni, mahom mlađi glasači. U ovim izborima deluje da će baš ta mlađa grupa glasača najviše odlučiti kome će otići veći broj glasova. U noći pred izbore, a na osnovu uzorka prikupljenog do 6 časova, preko 70% glasača izražavalo je svoju neodlučnost za koga da glasaju ili da li prosto da precrtaju svoj listić. Ono što svakako ostaje isto kao i u prethodnim danima jeste da veliki broj glasača želi da izađe na glasanje, pa su tako mnogi ranim jutrom i krenuli iz drugih gradova u gradove gde je njihovo biračko mesto...
15. mart 2014. godine

Društvene mreže pokazuju da su razgovori o izborima u Srbiji u porastu u poslednja 24 časa, ali i da negativno mnjenje prema i u vezi sa ovim izborima prati taj trend. Građani koji iskazuju negativne stavove prema izborima, političkim strankama u Srbiji i njihovim kandidatima, sve jasnije pokazuju da nisu zadovoljni slikom i stanjem u zemlji, kao ni izborom kandidata koji je u ovim izborima pred njih stavljen...

14. mart 2014. godine
Tišina na mrežama, međutim, nije dugo trajala. Dok su komentari o izborima na online forumima, Facebooku i Twitteru od ponoći do ranog popodneva u petak mogli da se broje u desetinama, već od 17 časova taj broj je bio znatno veći. U petak popodne i uveče, poruke o izborima, navodnom kršenju predizborne tišine na Internetu i kandidatima počele su da nadolaze, a posebo na društvenoj mreži Twitter, gde je najveći deo komentara javan i gde se redovno vode diskusije o politici i ekonomiji...

Projekat Digitalni glas Srbije pokrenut je prvu put povodom izbora 2012. godine. Tim stručnjaka za nove medije posebno za ovu priliku je prikupljao javno dostupne informacije i izjave korisnika na društvenim mrežama, blogovima, forumima i onlajn medijskim portalima, te na osnovu tih podataka objavljivali analize i izveštaje o javnom mnjenju, dešavanjima, kao i mogućim neregularnostima.

Medija centar, u saradnji sa istim timom stručnjaka za nove medije agencije Krazy Fish, implementira ponovo iste metode za praćenje i analizu u parlamentarnim izborima ove godine.

Više o projektu Digitalni glas

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u