Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Početna > MC press centar > Izbori > Parlamentarni izbori 2014. > Digitalni glas Srbije - Izbori 2014 > Građani ozbiljni na društvenim mrežama u poslednjim satima izbora
GRAĐANI OZBILJNI NA DRUŠTVENIM MREŽAMA U POSLEDNJIM SATIMA IZBORA

Ono po ćemu se društvene mreže posle 15 časova u nedelju jasno razlikuju od prepodneva i prethodnih dana jeste da su građani sa čestih šala, sarkazma i ismevanja izbora, stranaka i kandidata prešli u seriozan ton, daleko mirniji ali i zabrinut, i česte ozbiljne diskusije o izborima pre svega o važnosti samog čina glasanja.

Javno mnjenje među građanima koji su u popodnevnim časovima aktivni na mrežama takođe je znatno promenjen. dok je uopšteno negativan stav u danima pred izbore bio prisutan u preko 50% poruka na društvenim mrežama i forumima, pri prošlom merenju u 15 časova je to bilo oko 45%, a sada je negativan stav prema izborima i kandidatima pao na svega 32%, po uzorku od preko tri stotine javnih poruka prikupljenih od 15 do 19 časova.

Pozitivan stav prema izborima i dalje ima oko 10% građana na Internetu. Najveću grupu građana koji u popodnevnim časovima govore o izborima na društvenim mrežama čine neodlučni i neutralni glasači. Veliki broj ove grupu, preko 70% njih, potvrđuju da će izaći na glasanje pre zatvaranja birališta ali da se dvoume između nekoliko kandidata ili će ostati neodlučni i poništiti svoj glas.
Premda brojevi pokazuju da je u 18 časova bila manja izlaznost nego u prethodnim izborima, odnosno oko 46% u Srbiji, 44% u Beogradu, 48% u Centralnoj Srbiji i 44,5% u Vojvodini, po analizi uzorka prikupljenog na društvenim mrežama do 19h u nedelju, i dalje se predviđa izlaznost glasača između 54 i 59%.