Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Da je jasno ko će biti šampion posle one bitnije utakmice u subotu, možda i jeste, ali ono što i nije jasno je da li će kandidati preživeti sličan sarkazam koji nalazimo na raznim društvenim mrežama.
Negativna kampanja mišljenja o poslednjoj dvojci u poslednjoj nedeljji eskalira ponajviše u formi sarkastičnih twitter update-a i facebook statusa, koji su izrazito negativnog tona. Aktuelne teme su bile izborna krađa, komentari u međusobnim optužbama dve strane u onoj izvornoj formi ovih kanala komunikacije - kratko, duhovito i podsmevački ("hejterski" kolikvijalno).
Relikt web 1.0 - forumi, i dalje žive i idealni su poligon za razmenu mišljenja o još jednom poslednjem izboru vrhovnog komadanta. Dovoljno je da se neki od kandidata pojavi u TV emisiji i twitter i forumi eksplodiraju. Članovi jednog od foruma su posebno aktivni i juče su se zakačili na temu otkazivanja emisije "Odluka 2012". Pored mini-kontraverze koja je idealna za debatu, međ' brojnim zanimljivim komentarima tu je i jedan savršeno ilustrativan:
"Zar postoji političar koji nije tamo ? Vrebaju iza svakog virtuelnog ćoška"
Kao što smo javljali, a formalno to možda nismo smeli, u izbornoj tišini niko nije ćutao. Nisu se dale ućutati stranke, zvanično niti nezvanično, dok je običan narod pričao. Izborna tišina je možda sada zato i zvanično na twitter-u. Videćemo kako tvituje i možda naslutimo iz čijeg je izbornog štaba potekla.
Nezavisni online mediji rade svoj posao i to cene i šeruju nezavisni digitalni stanovnici interneta. Sarkazam i satira, kao što je navedeno na početku, i dalje su najbolji lek za one koji su suviše racionalni ili pak emotivni i kada je reč o izborima. Sa druge, ozbiljnije strane, dijaspora se opet žali preko twitter-a i izgleda da je opet niko ne čuje.
Facebook se u prvom krugu nije toliko isticao, kao da su njegovi korisnici zaboravili znatno veći broj karaktera koji im stoji na raspolaganju za verbalizaciju svojih izbornih razmišljanja. Mi smo našli neke koji ipak nisu dok smo našli i one druge, koji Facebook i dalje koriste za šalu ili jednostavno nisu dovoljno hrabri da podele svoje stavove sa najbližom rodbinom.
YouTube i dalje koristimo za neformalnije video produkcije sa poentom dok su neki politički profesionalci svoju poentu prezentovali u veoma zanimljive prezentacije od kojih izdvajamo ovu o internetu i strankama na aktuelnim izborima. Autor istraživanja je Tomislav Damnjanović i fokus je stavljen na online korisnike i online medije.
Digitalni glas Srbije se realizuje zahvaljujući podršci građana SAD preko Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), u okviru programa podrške medijima, koji se sprovodi u saradnji sa IREX-om. Izneti stavovi pripadaju isključivo govornicima i ne predstavljaju nužno zvaničan stav USAID-a ili Vlade SAD