Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

VIŠE PUTA PO PET MINUTA

Izvor: Dnevnik, 16.03.2012; Strana: 2

0 komentara      Ostavite komentar

MOGU LI PRAVILA RRA SMANjITI STRANAČKI PRITISAK

Medijsko nebo tokom ove predizborne kampanje trebalo bi malo da se „razvedri“ nakon što je Republička radiodifuzna agencija pre neki dan propisala nova pravila koja će važiti u etru Srbije. Ukoliko sve bude kao „na papiru“, građani će ipak imati prilike i da do 6. maja, kada se izbori održavaju, odgledaju neki film na TV-u ili odslušaju radijsku emisiju bez prevelikog političkog „prekidanja“. Jedno je sasvim sigurno – nećete prilikom „šetnje“ po kanalima nailaziti na jedan te isti snimak neke stranačke konvencije koji traje dva-tri sata. To je na ovim izborima „izbačeno“ iz TV-šeme, a stranke će jedino moći da imaju jedan snimak do 30 minuta u toku kampanje.
Po pravilima RRA-e, izborna lista – što je kod nas u najvećem broju slučajeva partija – i njen kandidat, moći će da na televiziji ili radiju zakupe najviše po pet minuta dnevno, a emiteri će u jednom danu moći da emituju maksimalno 90 minuta plaćenog predizbornog programa. Istovremeno, komercijalni emiteri u Srbiji nisu dužni da emituju plaćene termine političkih stranaka tokom izborne kampanje. Ukoliko se na to odluče, moraće da poštuju opšte obavezujuće uputstvo Republičke radiodifuzne agencije. Političko oglašavanje je po zakonu dozvoljeno i ulazi u ukupno vreme oglašavanja, koje je za komercijalne emitere najviše 12 minuta u satu, a za javni servis šest minuta. Međutim, mora biti izdvojeno u poseban blok i naznačeno kao političko oglašavanje.
Emiteri koji ne budu poštovali pravila RRA-e suočiće se s kaznama, kao što su opomena, javno upozorenje, privremeno oduzimanje dozvole do 30 dana ili čak trajno oduzimanje dozvole za emitovanje programa. Uputstvo RRA-e važi za sve emitere, uključujući i kablovske, a odnosi se na sve izborne kampanje – za lokalne, pokrajinske, parlamentarne, predsedničke izbore i za savete nacionalnih manjina.
Deo koji se odnosi na javne servise nije se mnogo promenio. Oni moraju da besplatno obezbede izbornim listama emitovanje predizbornog programa tako što se žrebom izvlači redosled emitovanja njihovih plaćenih termina.
Svaka izborna lista u okviru plaćenih termina će moći da dobije maksimalno pet minuta u toku jednog dana na jednoj komercijalnoj televiziji. Tokom kampanje lista dobija i emitovanje jednog priloga u trajanju do 30 minuta. Uz obrazloženje da želi da zaštite gledaoce, RRA je ograničila da ovi prilozi moraju biti grupisani i ne smeju ukupno prelaziti 90 minuta dnevno. Lokalne liste mogu se promovisati isključivo na lokalnim i regionalnim stanicama, dok one za pokrajinske, parlamentarne i predsedničke izbore mogu ići na svim medijima.
Termini vezani za predizborni program moraju biti unapred određeni programskom šemom, ne mogu se menjati tokom kampanje i o njihovom emitovanju gledaoci moraju biti unapred obavešteni. Ti programski blokovi ne mogu se emitovati od šest do devet sati ujutru i od 19 do 23 časa, dok se popodnevno i večernje ograničenje za radio-program propisuje od 15 do 19 časova.
I nova pravila Republičke radiodifuzne agencije podelila su vlast i opoziciju. Dok potpredsednica DS-a Jelena Trivan smatra da je tih pet minuta „više nego dovoljno“, nasuprot njoj potpredsednik SNS-a Aleksandar Vučić upozorava na to da su pravila RRA-e „usmerena protiv SNS i njegove izborne liste“.
Neslaganje opozicije s ovakvim izbornim pravilima uglavnom je obrazloženo činjenicom da državni funkcioneri ne moraju mnogo da koriste komercijalni deo već im je uglavnom na raspolaganju čitava informativa.

Antrfile:

Nenadić: Tanka granica

Izvršni direktor organizacije „Transparentnost Srbija“ Nemanja Nenadić kaže za „Dnevnik“ da je po Zakonu o Agenciji za borbu protiv korupcije na samim funkcionerima obaveza da razdvoje državnu i stranačku funkciju, „onako kako se i koliko može“.
– Oni sami ne smeju da na skupovima i u prilikama kada nastupaju u svojstvu državnih ili lokalnih i drugih funkcionera promovišu svoju stranku – podvlači Nenadić. – E sad, kako će to biti cenjeno u svakoj konkretnoj prilici, to je stvar o kojoj između ostalog trebalo da se stara i Agencija za borbu protiv korupcije i da daje uputstva. Granica je, naravno, tanka i sigurno da ima dosta situacija u kojima se može procenjivati ovako ili onako. Nažalost, ne postoje neka druga pravila koja bi, recimo, zabranjivala da se, kada dođe kampanja, rade neke stvari, poput otvaranja gradilišta ili nečeg sličnog. Ali u nedostatku tih detaljnijih pravila, ostaje ono što imamo u Zakonu o Agenciji za borbu protiv korupcije.
Nenadić naglašava da pravila u kampanji dosta zavise i od medija:
– Funkcioneri se pojavljuju na nekim događajima. Od samih medija zavisi da li će to preneti, kako će prikazati, da li će predstaviti nekog čoveka kao predsednika ili funkcionera svoje stranke, ili kao državnog funkcionera... Osim što postoje ova pravila koje je dala RRA, pitanje je koliko će mediji posvetiti pažnje događajima, da li će ih ceniti po stvarnom značaju ili će ih pratiti kada se na njima pojave visoki funkcioneri, čak i kada sam događaj ne zavređuje toliku pažnju – ukazuje Nenadić.

Autor: S. STANKOVIĆ

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.