Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

NEUTRALNIJI STAV PREMA EU NEGO 2010.

Izvor: Danas - Vikend, 17.03.2012; Strana: 8

0 komentara      Ostavite komentar

Izveštavanje medija u Srbiji o evrointegracijama tokom prošle godine

U odnosu na 2010. izveštavanje domaćih medija o evrointegracijama Srbije prošle godine je bilo bolje balansirano i zabeleženo je više tema o Evropskoj uniji, ali su one bile svedene na protokol više nego na interes građana, pokazuje istraživanje BBC Media Action. Naime, izveštavanje medija o pridruživanju Srbije EU najviše se svodi na političke aspekte tog procesa i poruke zvaničnika, a manje na teme koje životno interesuju građane.
Istraživane koje je uradio BBC Media Action, na osnovu analize sadržaja 38 medijskih kuća iz septembra prošle godine, pokazuje da je od kraja 2011. medijska slika o EU neutralnija. U ovom periodu broj kvalifikovanih priča o EU porastao je za 44 odsto, a u izveštajima na ovu temu uglavnom se pojavljuju zvaničnici, dok se „glas naroda“ na televiziji čuje u svega osam odsto priloga.
Kako je na predstavljanju istraživanja rekao šef Delegacije EU u Srbiji, Vensan Dežer, njih „ne interesuje propaganda o EU, da zvaničnici u crnim odelima govore, već da se javnost informiše o praktičnim stvarima, da građani shvate šta će se promeniti u njihovom životu“. On je tada naveo i da bi u Srbiji trebalo pokrenuti debatu „za i protiv“ EU i dodao da je javnosti malo poznato da je EU skoro deset puta veći donator Srbije nego ostale zemlje.
Prošlogodišnji rezultati o izveštavanju medija o EU, s druge strane, pokazali su da 46 odsto televizijskog, 49 odsto štampanog i 58 odsto radijskog izveštavanja pozitivno gleda na EU, a da su skoro svi preostali neutralni. Razlika u odnosu na prošlu godinu jeste što je sada bilo mnogo više neutralnijih priloga. Rezultati istraživanja pokazuju da mediji uglavnom pokrivaju evrointegracije kao političke i ekonomske priče, i to često zasnovane na protokolarnim događajima. Teme iz oblasti poljoprivrede, životne sredine, zaštite potrošača, zdravstva i obrazovanja ne čine znatniji deo sveukupnog izveštavanja.
Autor: B. C.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.