Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
11. jun 2010.
U poslednjih nekoliko dana desila su se dva skupa u Beogradu u vezi budućnošću medija – „Informacione tehnologije i budućnost medija u Srbiji“i Panel o budućnosti onlajn medija i ulozi novinara. Zbog poslovnih obaveza nisam bio u situaciji da participiram na bilo koji način tokom ovih skupova, ali hteo bih da dam svoj doprinos (subjektivno mišljenje) na temu pitanja svih pitanja na ovim skupovima – kako naplatiti posećenost sajtova online medija (bilo da se radi o sajtovima klasičnih medija, ili „čistih“ online medija)?
Klasični mediji, novinarstvo, online mediji
Na blogu www.draganvaragic.com/weblog/ ima preko 20 tekstova na temu krize medijai krize novinarstva (ovo jesu zavisni problemi, ali se radi o različitoj problematici), gde bih mogao da naglasim za ponovno čitanje tekst na temu krize štampanih medija, kao i tekst o novinarstvu 2.0.
Sa jedne strane, predstavnici medija (menadžment) muku muči sa problemom kako da na neki način naplati to što besplatno puštaju sadržaje iz klasičnih medija na svoje Web sajtove (konkurencija online medija je ogromna za razliku od broja klasičnih medija), dok sa druge strane novinari u ovim krajevima imaju status veoma jeftine radne snage, pa se postavlja pitanje kako biti kvalitetan novinar kada od toga teško može da se zaradi više.
Gde ima para odmah!?
Kako u ovim krajevima bolujemo o sindroma malog tržišta – ne može biti veliki broj online medija sa velikom posećenošću koja sama po sebi donosi bar pet prosečnih plata bruto (npr. 2.500 EUR/mes), za manje online medije (uključujući i blogove) jedino logično rešenje je uska specijalizacija! Ako potencijalni oglašivač može jednostavno i samostalno da zaključi da određeni online medijum posećuje ciljna grupa osoba koje njega/nju interesuju – eto brzog rešenja!
U kontekstu zarade putem online medija, savremeno novinarstvo uključuje u osnovi pored kreiranja sadržaja i njegovu distribuciju (prilagođenje sadržaja tipovima online distribucije) i dodatni angažman novinara u promociji sadržaja. Ova krakteristika savremenog novinarstva ne dovodi direktno do povećanja prodaje, ali značajno u širem smislu utiče na prodaju kroz poboljšanje kvaliteta sadržaja, povećanje posećenosti, unapređenje brendinga, ili generalno posmatrano stvaranje preduslova (”atmosfere”) za unapređenje prodaje usluga online medija (bilo koja od prethodno navedenih komponenti zarade online medija).
P.S. Primer kako manji online mediji mogu da konkurišu „ozbiljnim“klasičnim medijima jeste i samo linkovanje prikaza dva pomenuta skupa na temu budućnosti medija – oba linkovana teksta su sa blogova, i ovi prikazi su daleko kvalitetniji nego bilo koji drugi prikaz sa nekog od klasičnih medija o istim događajima.
Dragan Varagić
Preuzeto sa bloga http://www.draganvaragic.com/
Ova sekcija sajta realizovana je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Izneti stavovi pripadaju isključivo autoru i ne predstavljaju zvaničan stav USAID-a i IREX-a. |