Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

ZAŠTITA GLEDALACA OD POLITIČKE INVAZIJE

Izvor: Danas - dodatak, 14.03.2012; Str. 4

0 komentara      Ostavite komentar

TEMA DANA: (ZLO)UPOTREBA MEDIJA U IZBORNOJ KAMPANJI

Goran Peković, član Saveta Republičke
radiodifuzne agencije, u razgovoru za Danas

Pojedinci koji se nalaze na izbornim listama ne mogu se pojavljivati u zabavnim emisijama, šou programima, filmovima, dokumentarnim i sličnim emisijama

Beograd - Komercijalni emiteri u Srbiji nisu dužni da emituju plaćene termine političkih stranaka tokom izborne kampanje, ali ukoliko se odluče na to moraće da poštuju opšte obavezujuće uputstvo Republičke radiodifuzne agencije. Emiteri koji ga ne budu poštovali suočiće se s kaznama, kao što su opomena, javno upozorenje, privremeno oduzimanje dozvole do 30 dana ili čak trajno oduzimanje dozvole za emitovanje programa.
lan Saveta RRA Goran Peković objašnjava za Danas da je ovo uputstvo namenjeno svim emiterima, pa i kablovskim, a odnosi se na izborne kampanje za lokalne, pokrajinske, parlamentarne, predsedničke i izbore za savete nacionalnih manjina.
Šta je sve predviđeno uputstvom koje ste usvojili?
- Svaka izborna lista u okviru plaćenih termina će moći da dobije maksimalno pet minuta u toku jednog dana na jednoj komercijalnoj televiziji. Tokom kampanje lista dobija i emitovanje jednog priloga u trajanju do 30 minuta. Da bismo zaštitili gledaoce, ograničili smo da ovi prilozi moraju biti grupisani i ne smeju ukupno prelaziti 90 minuta dnevno, ali mogu biti grupisani od najmanje pet do najviše 30 minuta. Pritom, ovi termini moraju biti unapred određeni programskom šemom, ne mogu se menjati tokom kampanje i o njihovom emitovanju gledaoci moraju biti unapred obavešteni. Važno je i da se ovi programski blokovi ne mogu emitovati od šest do devet sati ujutru i u „prajm tajmu“ od 19 do 23 časa. Što se tiče radija, plaćeni termini ne mogu se emitovati, takođe, od šest do devet ujutru i u periodu od 15 do 19 časova.
Kada je reč o političkom oglašavanju, po zakonu ono je dozvoljeno i ulazi u ukupno vreme oglašavanja koje je za komercijalne emitere najviše 12 minuta u satu, a za javni servis šest minuta. Opet, to mora biti izdvojeno u poseban blok i naznačeno kao političko oglašavanje.
Šta ukoliko bude toliko izbornih lista da, kada bi se svakoj dalo po pet minuta, to premaši limit od 90 minuta dnevno?
- Na prošlim izborima bilo je 13 izbornih lista. Lokalne liste mogu se isključivo promovisati na lokalnim i regionalnim stanicama, dok one za pokrajinske, parlamentarne i predsedničke izbore mogu ići na svim medijima. Realno, ako budemo imali 15 izbornih lista, po pet minuta to je 75 minuta.
A pozicija javnih servisa?
- Deo koji se odnosi na javne servise nije se puno promenio. Oni moraju da besplatno obezbede izbornim listama emitovanje predizbornog programa, tako što se žrebom izvlači redosled emitovanja njihovih plaćenih termina.
Po čemu se ovo uputstvo razlikuje od onog iz 2008?
- Ranije nije bilo ograničeno trajanje plaćenih termina partijama. Tako je bila omogućena trka koja je favorizovala one političke stranke koje imaju više novca i koje su mogle da pokupuju sve termine. Ranije su direktno prenošene i cele konvencije stranaka, što sada neće biti omogućeno i jedino će moći da imaju jedan snimak do 30 minuta u toku kampanje.
U informativnim emisijama, državni funkcioneri tradicionalno zloupotrebljavaju pozicije u cilju političkog marketinga. Možete li na to da utičete?
- Država mora da funkcioniše, pa i funkcioneri moraju da nastave da obavljaju svoje poslove. Međutim, to što se pred kraj njihovih mandata odjednom svi poslovi završavaju, otvaraju putevi, fabrike i slično, može se ili ne smatrati slučajnošću. U uputstvu smo predložili da državni organi mogu u programima da oglašavaju učešće na izborima ako se poziva građanstvo na glasanje, ali se ne može koristiti ime, glas ili neko drugo lično svojstvo funkcionera. Takođe, svi oni koji se nalaze na izbornim listama se ne mogu pojavljivati u zabavnim emisijama, šou programima, filmovima, dokumentarnim i sličnim emisijama.

Antrfile:

razgovor

Mediji u kampanji 2008.

Izveštaj RRA o medijima u kampanji za lokalne, pokrajinske i parlamentarne izbore 2008. pokazuje da je najčešći prekršaj bio emitovanje neoznačenog predizbornog sadržaja. Kako se navodi, do tog prekršaja dolazi jer emiteri nastupe u tok šou emisijama ili zabavnom programu ne vide kao predizborni program. Takođe se dešavalo da predizborni blok ne bude propisno obeležen. Preporuku Saveta RRA da plaćeni predizborni termini u toku dana ne prelaze 90 minuta, odnosno 30 minuta u „prajm tajmu“, nije poštovana.

Dežurstva 24/7


Predstavlja li izborna kampanja za RRA neku vrstu vanrednog stanja?
- Tokom cele kampanje RRA će imati i dežurstva koja će trajati 24 časa. Savet RRA biće u kontinuiranom zasedanju i moći će istog trenutka da reaguje i donosi kaznene mere. TV stanice će, takođe, biti dužne da na kraju svake sedmice dostavljaju RRA svoj celokupni program.

Autor: BOJAN CVEJIĆ

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.