Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Profesionalni standardi
Međunarodna konferencija SEMPL koja se bavi najnovijim trendovima u oblasti upotrebe medija, održaće se 14. put po redu u Portorožu, u Sloveniji, od 29-30. novembra 2012. Ovaj edukativni skup na jednom mestu omogućiće uvid u najbolje prakse medijskih strategija te predstaviti najnovije medijske i komunikacijske trendove u Jadranskom regionu i svetu.
(E-kapija,19.09.2012)
Tradicionalni oktobarski regionalni Press media samit biće i ove godine održan u Beogradu, 31. oktobra u hotelu Metropol Palace. Tema je regionalno informisanje. Opširnije informacije o skupu na internet adresi: www.abcsrbija.com.
(ASMEDI Newsletter, septembar 2012)
Ovogodišnja medijska konferencija i Legal Leaks Training, u organizaciji Mreže za izveštavanje o istočnoj Evropi (n-ost), biće održani od 27. do 30. septembra u Beogradu pod naslovom Između bivše Jugoslavije i Evropske unije - Nova interpretacija slomljenog regiona. Na konferenciji će učestvovati oko stotinak novinara sa prostora Zapadnog Balkana, Nemačke i drugih evropskih zemalja. Ove konferencije dosad su bile organizovane u Pragu, Sofiji, Bukureštu, Rostovu, Pečuju i Minsku.
(Danas - Vikend, 22.09.2012)
Evropska federacija novinara (EFJ) i ove godine poziva poziva novinare i druge medijske radnike širom Evrope i svetа da se 5. novembra uključe u kampanju „Podrži novinarstvo” (Stаnd Up For Journalism) u znаk solidаrnosti sа novinarskom profesijom. Posebno treba podsetiti nа ubijene novinаre i podići glas za slobodno novinarstvo.
(NUNS 27.09.2012)
Reklame koje probijaju bubne opne, serija kojima je gledanost rekordna samo zato što se repriziraju decenijama, manjak obrazovnog programa i filmski program bez premijera - samo su neke od stvari na domaćim televizijama koje nerviraju prosečne srpske gledaoce, inače rekordere u Evropi po vremenu provedenom ispred ekrana, pišu Novosti. Za kontrolu onoga čime nas svakodnevno bombarduju sa TV ekrana zadužena je RRA u kojoj kažu da su se emiteri ipak uozbiljili i da sada prave mnogo manje prekršaja.
(Večernje novosti, 17.09.2012)
Gotovo sve TV stanice s nacionalnom frekvencijom puštaju reklame koje su i do 30 odsto glasnije od ostatka programa, zbog čega im je Ratel naložila da otklone te nepravilnosti. Merenjem su obuhvaćeni oba programa RTS, TV Avala, TV Prva, TV B92, TV Pink, TV Happy, TV Studio B i TV Metropolis. Merenja su u kontrolnomernom centru Ratela u Dobanovcima urađena na zahtev RRA, kojoj su se mnogi građani žalili na preglasne reklame.
(Blic, Danas, 20.09.2012)
„Gospodine ljudoždere, kakvog je ukusa ljudsko meso?“, pita voditelj. „Delikates!“, odgovara gost i objašnjava da je na ratištu jeo leševe, ali i „friške ljude“. Ovaj bizaran i uznemirujuć sadržaj emitovan je u četvrtak uveče, u 23 sata, na TV Hepi. Na pitanje da li osećaju odgovornost zbog sadržaja koji su emitovali i očekuju li kaznu od RRA, nadležni u TV Hepi poslali su nam opširno pismo u kojem negiraju da je gost emisije pričao da je jeo ljudsko meso, već je navodno „pravio šale na račun kanibalizma“.
(Blic, 22.09.2012)
Tužiću Televiziju Hepi zbog zloupotrebe mog psihički bolesnog oca - kaže D. J., ćerka čoveka koji je u emisiji „Luda kuća“, emitovanoj u četvrtak u 23 sata, naveden da govori kako je jeo ljudsko meso.
(Blic, NUNS, 25.09.2012)
Savet za štampu je za godinu dana postojanja rešio 30 žalbi, od kojih je u šest zaključilo da su mediji prekršili novinarski kodeks. „Oko 20 odsto slučajeva u kojima su mediji prekršili novinarski kodeks je stvarno veliki procenat i pokazuje da se mi, novinari, ne pridržavamo našeg osnovnog kodeksa. To je veoma loše, pre svega, za nas, a onda i za društvo", kazao je predsednik Saveta, Dragan Bujošević. On je naglasio i da nije zadovoljan brojem slučajeva koji je Savet obradio, ukazujući da je to zato što ovo telo nema nadležnost nad svim medijima.
(B92, UNS, NUNS, 25.09.2012)
Novosadska novinarska škola i Biro za društvena istraživanja (BIRODI) predstavili su rezultate monitoringa kampanje za ovogodišnje izbore. Rezultati pokazuju mali broj tema kojima su se bavili političari i jednoličnost u prenošenju od strane medija, a posebno je zanimljiv podatak da je u nekim medijima nekritički prenošeno i do 90 odsto sadržaja. Istraživanje je takođe pokazalo da većina medija nije izbalansirano izveštavala o svim političkim akterima.
(RTV, UNS, NUNS, 25.09.2012)
Ocene, nagrade, kursevi i takmičenja
Večernje novosti su početkom septembra raspisale javni konkurs za nagradu „Jovan Hadži Kostić”. Konkurs će biti otvoren do 7. oktobra ove godine.
(ASMEDI Newsletter, septembar 2012)
U galeriji RTS-a otvara se izložba fotografija dugogodišnjeg urednika NIN-a, Branka Belića, „Lica“. Istovremeno će biti promovisana i Belićeva fotomonografija istog naslova, u izdanju „Službenog glasnika“.
(Blic, 17.09.2012)
Medijski auditorij
Prema izveštaju istraživanju i analizi oditorske kuće za pisane medije, ABC, Večernje novosti su i po štampanom i po prodatom tiražu prve novine u Srbiji, među ozbiljnim dnevnicima koji redovno odituju tiraže. Ukupan prosečni dnevni tiraž Večernjih novosti u junu i julu mesecu iznosio je 116.901 primerak.
(ASMEDI Newsletter, septembar 2012)
Prema podacima odita tiraža za jul 2012. poredak u vrhu kod dnevnih novina i magazina ostao je gotovo nepromenjen. Kada je o magazinima reč, poredak među najčitanijima je sličan kao i u junu mesecu: od 20 magazina sa najvećom prodajom čak 15 izdaje Color Press Grupa, a najveći rast prodaje u odnosu na jun zabeležili su magazini CPG – Scandal! (sa 87.456 na 100.545) i Lepota i zdravlje (sa 33.663 na 37.660).
(ASMEDI Newsletter, septembar 2012)
Nakon uspešno sprovedene inicijalne revizije, ABC članovima su dostupni podaci o prodaji dnevnog lista Informer, počev od 10. maja 2012. godine - nadalje. Podaci će od sada biti objavljivani na redovnim mesečnim izveštajima.
(ASMEDI Newsletter, septembar 2012)
Medijski transferi
„Modelsica“ Anastasija Buđić postala je voditeljka na televiziji Hepi. „Plejbojeva zečica“ će u novoj emisiji „Glamur“ snimati priloge o najinteresantnijim ljudima sa naše javne scene.
(Press, 19.09.2012)
„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva
Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a. |