Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Profesionalni standardi
Kako su nastali i razvijali se Nacional, Kurir, Balkan, Internacional, Srpski nacional, Alo!, Centar, Pres, Gazeta, Sutra, Ekskluziv, Skandal i zašto su, od ozbiljne dnevne štampe na tržištu opstali jedino još Politika i Danas? Ovo su samo neka od pitanja na koje odgovore daje poslednja osma, epizoda dokumentarnog serijala „Mediji u Srbiji: hronika propadanja”. Autor je Slaviša Lekić.
(Politika, 20.07.2012)
U 8. epizodi serijala, emitovanoj na RTV Vojvodine 20.7.2012. godine, predsednica UNS-a je, na osnovu netačnih navoda, optužena za uređivanje Politike „kakvo se ne pamti još od vremena zloglasnog Hadži Dragana Antića" RTV se izvinila Ljiljani Smajlović zbog neistina u serijalu Slaviše Lekića.
(RTV, UNS, 30.07.2012)
Komisija za žalbe Saveta za štampu, na sednici održanoj 26. jula 2012, jednoglasno je donela odluku da je tekstom „Psihijatrijski bolesnik izvršio samoubistvo”, objavljenim 23. juna 2012, dnevni list Blic prekršio Kodeks novinara Srbije i to odredbe odeljka VI, tačka 1. i 2, koje propisuje obavezu novinara „da poštuju privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima pišu”, odnosno da „novinari i urednici naročito treba da izbegavaju spekulacije i prenošenje stavova u izveštavanju o nesrećama i tragedijama u kojima ima stradalih ili su teško pogođeni materijalni i drugi interesi građana“. Obavezuje se dnevni list Blic da objavi ovu odluku komisije.
(Blic, NUNS, 01.08.2012)
Ocene, nagrade, kursevi i takmičenja
Izložba The World Press Photo, na kojoj su prikazani radovi pobednika godišnjeg takmičenja u novinskoj fotografiji, otvorena je sinoć u Domu omladine. Jedinstvenu putujuću postavku organizuje fondacija World Press Photo, nezavisna i neprofitna organizacija sa sedištem u Amsterdamu, gde je i osnovana 1955.
(Danas, 21.07.2012)
Medijski auditorij
Novine u Srbiji, zbog razvoja interneta i mobilnih telefona, sve se manje kupuju u štampanom izdanju. Naime, poslednjih nekoliko godina, kao i u svetu, beleži se pad prodatog tiraža štampanih medija, dok se, s druge strane, sve više povećava broj posetilaca na Internet sajtovima. Prema podacima Zavoda za statistiku, prošle godine je čak 64 odsto korisnika interneta u Srbiji čitalo onlajn novine i časopise.
(Danas, 19.07.2012)
Prema oditu prodatih magazina u Srbiji za maj 2012. godine - od prvih 15 mesta na listi najprodavanijih medija - Color Press Grupi pripada čak 13 mesta. Prvo mesto i dalje suvereno drži magazin Pošalji recept, koji je sa 267.000 prodatih primeraka u maju 2012. godine ne samo najtiražniji magazin u Srbiji nego i najtiražniji print proizvod (u konkurenciji i dnevnih novina i magazina) u celom regionu. Drugo mesto je zauzeo magazin Torte i kolači, koji je postao mesečnik (190.000), a na četvrto mesto se plasirao Skandal sa 79.000 prodatih primeraka, dok je peti Dobra hrana sa 71.000 primeraka. Od sedmog do 15. mesta u maju su se plasirali: Svet, Lepota i zdravlje, Bravo, TV Novele, Hello!, Top zdravlje, Žena i zdravlje, Cveće u domu i JOY.
(ASMEDI, juli 2012)
Poslednjih godina tiraži dnevnih i nedeljnih novina opadaju, mnogi se gase, a publika se sve više okreće Internetu. U Srbiji sistem plaćanje malih iznosa za pristup sadržajima većeg broja medijskih kuća, bar za sada, ne postoji. Deo medija pruža veću količinu besplatnih sadržaja, dok se opširnija izdanja mogu čitati u štampanoj formi. Vukašin Obradović, predsednik NUNS-a, kaže da je pristalica „dozirane zaštite sadržaja na internetu“, Mediji od interneta mogu da se štite tako što bi prestali da se utrkuju u brzini informacija, jer je ta bitka odavno izgubljena. Ono što vidim kao rešenje jeste drugačiji pristup novinarstvu, analitički i istraživački, tako što bi se mediji bavili objašnjenjem onoga što se već našlo na internetu, ukazuje Obradović. Mirko Mlakar, zamenik glavnog i odgovornog urednika nedeljnika NIN, koji ima elektronsku pretplatu na internet izdanje, kaže za Danas da bi svaki medijski sadržaj trebalo da bude naplaćen, jer ima vrednost. On dodaje da je Internet samo platforma koja služi za distribuciju medijskog sadržaja.
(Danas, 27.07.2012)
Medijski transferi
Novinarske zvezde RTS, Olivera Jovićević i Olivera Kovačević, poznate po političkim emisijama „Upitnik“ i „Da, možda, ne“, oprobaće se i u za njih potpuno novoj formi programa. One će od 13. avgusta do 1. septembra naizmenično voditi Jutarnji program nacionalne televizije.
(Press, UNS, 20.07.2012)
Godišnjice/jubileji
Jedine besplatne dnevne novine u Srbiji 24 sata obeležile su nizom prigodnih akcija izlazak iz štampe 1500 broja. Prvi broj izašao je 9. septembra 2007. godine. List je danas najčitanija dnevna novina u Beogradu i Novom Sadu. Prema najnovijim rezultatima merenja čitanosti 24 sata je u nedelji od 9. do 15. jula imao u proseku 381.000 čitalaca dnevno.
(ASMEDI, juli 2012)
Danas je iz štampe izašao 16000. broj Privrednog pregleda - jubilej kojim se može pohvaliti malo redakcija u Srbiji i na Balkanu. Zahvaljujući profesionalnom izveštavanju i raznovrsnom sadržaju, Pregled je stekao kredibilitet u javnosti i značajan broj čitalaca različitog obrazovanja, starosti i društvenog statusa. Za ovih 89 godina generacije i generacije novinara ispisivale su ekonomsku istoriju Srbije, bivše Jugoslavije i Balkana na preko 400 hiljada stranica. Prvi broj Privrednog pregleda izašao je 4. marta 1923. godine.
(Pregled, UNS, 26.07.2012)
In Memoriam
U Beogradu je u 98. godini preminula Veroslava Jančić, najstarija srpska novinarka i članica UNS-a. Od 1957. godine radila je u Novoj Makedoniji u Skoplju, a od 1963. do penzije 1976. godine, bila je novinar i urednik u Borbi. Pisala je reportaže i uređivala feljtone. Bila je i prevodilac, govorila je francuski, italijanski, nemački, engleski i ruski jezik. Po odlasku u penziju pisala je za Politiku i NIN. Poslednji tekst napisala je u 93. godini.
(UNS, 24.07.2012, Beta, Blic, Danas, 25.07.2012)
Noćas je u 75. godini preminuo Dragan Čolović, bivši urednik spoljnopolitičke rubrike Radio Beograda i dugogodišnji član UNS-a. Ceo radni vek proveo je u Radio Beogradu.
(UNS, RTS, Kurir, Glassrbije, naslovi, hercegovinainfo, e-novine, vesti, 20.07.2012.)
„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva
Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a. |