Mediji o medijima, Događaji, Informacije, MC Newsletter...

Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...
U sklopu Medija centra nalaze se 3 sale i Press klub. Sale su kapaciteta...
Početna > MC za medije > 14 dana u medijima > Izdanje broj 7 > Profesionalizam u medijima

Najnovije istraživanje pod nazivom „Profesija na raskršću - novinarstvo na pragu informacionog društva“, Centra za medije i medijska istraživanja Fakulteta političkih nauka u Beogradu, utvrdilo je da pored Interneta, medije pre svega ugrožava nekvalitetno novinarstvo, dominacija senzacionalizma i tabloidnog pristupa, a rame uz rame s tim je i velika boljka srpskih i svetskih medija, politički pritisak na novine i medijsku autonomiju. Istraživanje je obavljeno na uzorku od 260 novinara i urednika, a anketiran je i 51 vlasnik i direktor medija. Najzastupljeniji oblik pritiska na medije je uticaj na kadrovsku politiku medijske kuće, korumpiranje novinara ili urednika da pišu „naručene tekstove“, uskraćivanje kupovine reklamnog prostora i uskraćivanje informacija na koje mediji imaju pravo.
(Press magazin, 26.06.2011)

Srđan Milivojević, član Demokratske stranke u autorskom komentaru lista Blic piše: Poslednji Mohikanci na braniku istraživačkog novinarstva, u liku Brankice Stanković, Danice Vučinić, Miše Brkića i još pokojeg čoveka opstali su zahvaljujući ličnoj hrabrosti da odole pretnjama i spremnosti da ih raspinju na stub srama zbog odanosti istini. Sve se svelo na ekskluzivitet, tiraž, na potrebu da se tržište nahrani novim skandalima, aferama, izmišljotinima. A onda je odabrana ekipa novinara „Blica“ sprovela veliku istraživačku akciju koja je rezurtirala nizom tekstova pod nazivom „Ko poseduje Srbiju“. Više od ponuđenih informacija značio je povratak vere u istraživačko novinarstvo i spoznaja da tabloidi još nisu dobili trku.
(Blic, 28.06.2011)

Nagrade i takmičenja

Dodeljene su regionalne nagrade konkursa „Biznis partner 2011“. Među dobitnicima ovog značajnog priznanja je i kompanija „Novosti“, u kategoriji „Medija biznis partner“, te Prva Srpska televizija i TV emisija „Buđelar“.
(Večernje Novosti, Blic, 24.06.2011)

Kompanija Simens je pozvala novinare iz cele Srbije da se priključe takmičenju za godišnju novinarsku nagradu na temu „Kroz inovacije do zelene budućnosti“, koja traje od 1. marta do 1. septembra 2011. godine, a odnosi se na industriju, energiju i medicinu. Ove godine prvi put su pozvani i novinari elektronskih medija da učestvuju u konkursu.
(Pregled, 27.06.2011)

Dnevne novine „Pravda“ nominovane su za priznanje potrošača Srbije „Moj izbor 2011“ u kategoriji štampanih medija. Ovo je prva godina kada će građani birati omiljene novine, TV i radio stanice.
(Pravda, NUNS, 30.06.2011)

Potvrda da je zaštita životne sredine sve više u fokusu medija stigla je s rezultatima konkursa „Moje zeleno delo“ koji je povodom Dana planete raspisao Pokrajinski sekretarijat za zaštitu životne sredine. Nagradu za „zeleno delo“ dobio je list Dnevnik , kao i Radio Novi Sad (RNS), subotička Ju-eko televizija, nedeljnik na mađarskom jeziku CsalIdi Kör i Udruženje „Zeleni krug“ iz Bačkog Petrovca za časopis „Eko list“. Nagrađeno je i Udruženje eko novinara „Eko vest“ za elektronski magazin o ekologiji, Novosadska novinarska škola za „Zelene vesti“ kao i Kreativna radionica Novi Sad za list za decu „Maštalica“.
(Dnevnik, 23.06.2011)

Edukacija

Medijsko izveštavanje o porodičnom nasilju i nasilju nad ženama glavna je tema dvodnevnog treninga za novinarke i novinare održanog u Novoj Varoši. Na seminaru predstavljen je projekat „Borba protiv seksualnog i rodno zasnovanog nasilja“ i Priručnik za medijsko izveštavanje o nasilju u porodici i nasilju nad ženama. (Danas - Sandžak, 01.07.2011)

U Lisabonu je objavljen zbornik radova na engleskom jeziku „Upravljanje medijskom ekonomijom, medijskim sadržajima i tehnologijama u vreme digitalne konvergencije“. Zbornik sadrži i pet radova autora iz Srbije.
(Politika, 26.06.2011)

Pod pokroviteljstvom i u organizaciji lista Press održana je radionica za urednike i novinare pisanih medija koju je vodio Peter Linden, jedan od najuglednijih predavača novinarstva u Evropi. Između ostalog, on je izneo činjenicu koja više zabrinjava od pada tiraža pisanih medija. Poslednjih 15 godina drastično opada i vreme koje čitalac posvećuje novinama, pa tako od nekadašnjih 36 minuta, danas se troši 24 minuta.
(Press, 03.07.2011)

Posete

Sredinom juna šestoro medijskih menadžera iz Srbiji boravilo je u SAD na studijskom programu „Professional Development Program for Serbian Media Managers“. To su Branka Đukić, direktorka „Tanjuga“, Aleksandar Timofejev, glavni urednik i direktor „Studija B“, Robert Čoban, predsednik „Color Press Grupe“, Mladen Velojić, direktor Media Centra Niš, Marija Karan, direktorka prodaje „Prve TV“ i Vitomir Ognjanović, direktor „Južnih vesti“ iz Niša. Grupu je predvodio Bojan Triković, zadužen za odnose sa medijima u Ambasadi SAD u Beogradu.
(ASMEDI Newsletter, juli, 2011, no.155)

Javni servis

Informisanje građana Srbije u organizaciji javnog servisa RTS odvija se iz dva televizijska centra – iz Beograda i Novog Sada. Posledica takvog rešenja ogleda se u činjenici da su područja istočne, južne i zapadne Srbije malo ili gotovo nikako zastupljeni u informativnim emisijama RTS, navodi list Pravda
(Pravda, 29.06.2011)

Medijski transferi

Prema saznanjima Kurira, TV Pink bi mogla da, nakon Slavka Beleslina, ostane i bez novinarke Sanje Marinković, koja bi poput kolege iz informativne redakcije karijeru trebalo da nastavi na B92.
(Kurir, 24.06.2011)

Doskorašnji voditelj Nacionalnog dnevnika TV Pink i emisije Piramida, Slavko Beleslin, gotovo sigurno prelazi na B92, saznaje Kurir. Beleslin je potvrdio odlazak sa Pinka, ali transfer na televiziju B92 nije hteo da potvrdi niti da demantuje. Špekuliše se da je ovo nastavak medijskog rata trenutno najkomercijalnijih TV kuća u Srbiji, navodi Kurir.
(Kurir, Press, 23.06.2011)

Jugoslav Ćosić više ne radi na B92 i poznatom voditelju neće biti produžen ugovor u ovoj medijskoj kući, saznaje list Kurir
(Kurir, 29.06.201)

Povodom špekulacija o odlasku Jugoslava Ćosića sa B92, ova medijska kuća saopštava: „Neistinite su tvrdnje lista Kurir objavljene u broju od 29.6.2011. da Jugoslav Ćosić odlazi sa televizije B92, dok istraživanje na koje se u svom tekstu poziva Kurir nikada nije ni sprovedeno.“
(Kurir, 30.06.2011)

Godišnjice/jubileji

Radio-televizija Kruševac, prva srpska lokalna TV van sistema RTSa i prva van Beograda, obeležila je 20 godina postojanja. Kruševačka TV kuća, ima dozvolu za regionalno emitovanje, zapošljava 94 radnika, od kojih trećinu čine novinari. U godini jubileja najavljena je modernizacija i potpunu digitalizacija.
(Politika, Blic - Srbija, 25.06.2011)

In Memoriam

Dugogodišnji novinar „Politike“, profesor srpskog jezika i književnik, Zoran Simić (1950–2011) umro je u Požarevcu 02.07.2011. U matičnoj kući radio je 30 godina, u redakciji i kao dopisnik iz Jagodine i Požarevca.
(Politika, NUNS, UNS, 04.07.2011)

Izdanje broj 7
24. jun - 6. jul 2011.

Skraćenice

Untitled Document „14 dana u medijima“ uređuju Marin i Goran Cetinić koje možete kontaktirati putem mail adrese goran.cetinic@gmail.com.

„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva

Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.