Novo u medijima
Novinari kojima je potreban brz i pouzdan izvor informacija mogu koristiti pretraživač interneta namenjen stručnjacima.
Global Experts predstavlja besplatan resurs koji povezuje novinare sa bazom podataka sastavljenom od proverenih i dobro informisanih izvora. Njegove usluge koriste poznata imena kao što su Al Jazeera, BBC i CNN. Nakon
formiranja od strane
Alijanse civilizacija UN tokom 2008, sajt je nedavno ponudio nekoliko novih usluga.
(IJNet, 30.04.2012)Balkanska istraživačka mreža - BIRN Srbija objavila je uređenu bazu podataka kandidata za poslanike u Narodnoj skupštini Republike Srbije. Podaci o listama su preuzeti od Republičke izborne komisije i po prvi put složeni u bazu koja može da se pretražuje po najrazličitijim kriterijumima.
Baza kandidata za narodne poslanike (MC, 08.05.2012)Dok poslednjih godina novinske stupce i televizijske priloge svakodnevno pune vesti o recesiji, i kada bez posla ostaje više hiljada radnika, porodica „Večernjih novosti“ se - širi i podmlađuje. „U svoje krilo, naša kompanija juče je primila 12 novih, mladih ljud”, ističe se u saopštenju Novosti.
(Večernje novosti, UNS, 08.05.2012)Uspešne medijske kuće, koje u portfoliju imaju dosta izdanja, svoju konkurentsku poziciju na tržištu, osim dobrim naslovima, dodatno obezbeđuju i naprednim IT proizvodima. Naime, put od osmišljavanja novog broja magazina do njegovog izlaska na trafike čine mnogobrojni odvojeni i složeni poslovni procesi koje je neophodno integrisati i sinhronizovati jedinstvenim informacionim sistemom. Kompanija „Color Press Group" iz Novog Sada, najveći izdavač magazina u jugoistočnoj Evropi, je poverila kompaniji „M&I Systems, Co. Group", koja je uspešno završila implementaciju MIS ERP (Enterprise Resource Planning) sistema, BI (Business Inteligence) sistema i web portala za marketing. MIS ERP-om je obezbeđena i zagarantovana automatizacija, integrisanost i efikasnost poslovnih procesa, omogućeno smanjenje troškova, praćenje stanja i kretanja u grupaciji, zatim dobijanje informacija o profitabilnosti i očuvanje konkurentske prednosti. „Color Press Group" čine: „Color media International", „Color Print", „Color Euro Media", „Svet Media", „Hello Media", „Scandal Media", „Color Media Net", „Color Media Specijal", „Color Media Enigmatika", „L&Z Media".
(E-kapija, 07.05.2012)Nakon uspeha Blicove aplikacije za mobilne telefone sa "androidovim" operativnim sistemom, Blic je lansirao i aplikaciju za uredjaje sa IOS operativnim sistemom, pre svega za „ajfon", ali uz mogućnost instaliranja na „ajped" i „ajped tač". Pomoću ove aplikacije moguće je da na „Blicovom" sajtu gledate galerije fotografija, video klipove, linkove ka drugim vestima.
(ASMEDI NEWSLETTER, Maj 2012)„Color Press Grupa“ pokrenula je još jedan nedeljnik - tabloid Star koji se izdaje po licenci britanske kompanije „Northen & Shel l".
(ASMEDI NEWSLETTER, Maj 2012)„Putevi pravde“ je nova radijska emisija Balkanske istraživačke mreže (BIRN), u sklopu dvogodišnije inicijative „Balkanska tranziciona pravda”, koju finansira EU i Švajcarsko ministarstvo spoljnih poslova. „Putevi pravde“ je mesečna desetominutna radijska emisija o tranzicionoj pravdi u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Makedoniji, na Kosovu i u Srbiji, koja je dostupna za reemitovanje na bosanskom, hrvatskom, srpskom, crnogorskom, albanskom i makedonskom jeziku svakog prvog ponedjeljka u mesecu. Prvo izdanje emisije „Putevi pravde“, pojavilo se 30. aprila 2012. (soundcloud.com/birn/putevi-pravde-1/download). Prva emisija bavi se aktuelnim međuetničkim tenzijama u Makedoniji, u njoj gostuju i istaknuti predstavnici antifašističkih organizacija iz bivše Jugoslavije, koji govore o mogućoj rehabilitaciji Draže Mihailovića, istražuje i zašto BiH i Srbija još nisu potpisali protokol o saradnji tužilaštava. Emisija „Putevi pravde“ je proizvod BIRN-a koji se svakog meseca šalje svim zainteresovanim radio-stanicama u regionu Balkana i inostranstvu, a dostupan je za besplatno preuzimanje i dalje reemitovanje.
(BIRN, MC, 09.05.2012)Digitalizacija
Na međunarodni Dan slobode medija simbolično je lansiran projekat Medija centra u Beogradu, pod naslovom „Digitalni glas Srbije“ koji prati i analizira javno mnjenje na Internetu povodom izbora u Srbiji. Tim za nove medije, angažovan od strane Medija centra posebno za ovu priliku, prikuplja javno dostupne informacije i izjave korisnika na društvenim mrežama, blogovima, forumima i onlajn medijskim portalima. Izveštaji se objavljuju svakodnevno, na
MC sajtu i distribuiraju putem
mejling liste, a tokom izbornog dana i
Izborne noći u Medija centru, na svakih sat vremena počev od 06:00.
(MC, 03.05.2012)