Mediji o medijima, Događaji, Informacije, MC Newsletter...

Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...
U sklopu Medija centra nalaze se 3 sale i Press klub. Sale su kapaciteta...
Početna > MC za medije > 14 dana u medijima > Izdanje broj 7 > Novo u medijima

Studio B je osmislio bogat i zanimljiv program koji će Beograđane zabavljati tokom letnjih meseci. Urednički tim televizije Studio B odlučio je da letnju šemu posveti Beogradu.
(Politika, 23.06.2011, Danas, 24.06.2011)

U Srbiji je registrovano ukupno 66.434 sajta, pokazuje istraživanje lista Blic. Na veb oglašavanje godišnje se troši šest miliona evra, što je 3% ukupne godišnje sume za oglašavanje od oko 180 miliona evra. Poražavajuć je podatak da od preko 220.000 preduzeća u Srbiji, samo 17.000 (7%) ima veb prezentaciju. Najjače kompanije na internet tržištu su Ringier Aksel Springer, sa nekoliko informativnih i komercijalnih vebsajtova, čiji je glavni brend www.blic.rs najposećeniji srpski sajt. Veliki igrač je i Minos Kirjaku, koji je kupovinom RTV B92 postao vlasnik i internet-sajtova među kojima je glavni brend info sajt www.b92.net. Treća kompanija po značaju je „Dejli mejl“ grupa koja je ušla u Srbiju kupovinom firme „Infostud“. U tekstu je objavljen i spisak vlasnika portala u Srbiji
(Blic, 25.06.2011)

U junu 2011. godine sajt radija Boom 93 postavio je novi rekord, sa nešto manje od 20 hiljada poseta jedinstvenih korisnika, a broj pregledanih strana premašio je 155 hiljada. Sajt svakog meseca beleži konstantan rast, a dnevno zabelezi preko 650 jedinstvenih poseta. Najviše se gleda naslovna strana, a potom stranice lokalnih vesti, vesti iz Srbije i muzičke vesti.
(Radio Boom 93, 05. 07. 2011)

Građansko novinarstvo

List Dnevnik u tekstu „Građansko novinarstvo protiv batinaša“ tvrdi da Vršački policajci - batinaši verovatno nikad ne bi bili kažnjeni, a ministar policije Ivica Dačić se ne bi javno izvinjavao, da se video zapis o njihovom nedelu nije našao na Jutjubu i uzburkao javno mnenje. Građansko novinarstvo je i ovde počelo više nego dosad da utiče na javno mnenje i ponašanje političara. U pitanju je potpuno novi medijski koncept koji je počeo naglo da se razvija u poslednjoj dekadi 20. veka. Bila je to, s jedna stane reakcija na pad poverenja građana u mas medije, a sa druge plod revolucionarnih tehnoloških inovacija u oblasti komunikacija. Ideja pokretača građanskog novinarstva je bila da stvore „novinarstvo naroda za narod“, drugačije od profesionalnog koje je, po njima, pod uticajem establišmenta Tako je ponovo na javnu scenu vraćen društveni značaj medija.
(Dnevnik, 03.07.2011)

Digitalizacija

U susret prelasku na digitalno emitovanje programa u Srbiji, a povodom trogodišnjice od početka strateškog bavljenja RTSa programskim projektima za novo doba televizije, od 1. jula Medijski javni servis Srbije na svom portalu, nudi specijalizovanu podstranu posvećenu digitalizaciji i novim tehnologijama. Podsajt Digitalna televizija donosi najnovije informacije iz sveta digitalizacije, prati dešavanja u Srbiji i regionu, nudi pojašnjenja tehničkih pitanja, kao i odgovore na najčešće dileme koje se odnose na prelazak sa analognog na digitalno emitovanje programa.
(Danas, 29.06.2011, Danas, Politika, 01.07.2011)

Građani Srbije neće morati da nabavljaju nove televizore zbog procesa digitalizacije, već će za praćenje digitalnog signala morati da kupe digitalni prijemnik, odnosno Set Top Boks (STB), ili televizor sa integrisanom digitalnim demodulatorom. Vodeći kablovski distributeri već imaju u ponudi ove uređaje, a cena priključka je od 1.000 do 6.000 dinara, u zavisnosti od paketa, dok će usluga koštati od 200 do 600 dinara mesečno.
(Danas, 01.07.2011)

Saglasno Strategiji koju je usvojila Vlada Srbije, doneta je odluka da se sa analognog na digitalno emitovanje pređe 4. aprila sledeće godine. Međutim, Irini Reljin iz Ministarstva kulture, informisanja i informacionog društva je najavila mogućnost da se ovaj rok pomeri na početak 2013.
(Danas, 01.07.2011)

Izdanje broj 7
24. jun - 6. jul 2011.

Skraćenice

Untitled Document „14 dana u medijima“ uređuju Marin i Goran Cetinić koje možete kontaktirati putem mail adrese goran.cetinic@gmail.com.

„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva

Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.