Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....
Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Medijska strategija stiže na leto

Srbija će sredinom jula dobiti svoju medijsku strategiju, koja se upravo radi u Ministarstvu kulture, izjavila je juče pomoćnica ministra za medije Nataša Vučković Lesendrić. Projekat „Medijska studija” pokazaće u kojoj meri je današnja medijska scena u Srbiji usklađena sa evropskim kriterijumima, pojasnila je Vučković Lesendrić, nastupajući na dvodnevnoj konferenciji u Medija centru pod nazivom „Višegradska četvorka: učenje iz iskustva”.

Mađarski ambasador Imre Varga, čija je zemlja (uz Poljsku, Češku i Slovačku) članica Višegradske četvorke je, otvarajući konferenciju poručio da je cilj skupa prenošenje iskustva u oblasti medijske regulative i usklađivanja sa evropskim standardima. Potpredsednica Nezavisnog udruženja novinara Srbije Jelka Jovanović istakla je da Srbija ima lošu tradiciju medijskog zakonodavstva u skorijoj istoriji, „počev od Šešeljevog zakona, pa do prošlogodišnjih, veoma loših izmena Zakona o javnom informisanju”.

Koordinator sektora samostalnih novinara pri NUNS-u Dejan Kožul izneo je detalje nedavnog istraživanja javnog mnjenja i kao suštinske, naveo probleme pirataskih televizijskih i radio stanica, rad na crno, novinare koji po godinu dana nisu primili platu... Rezultati istraživanja, koje je uglavnom obuhvatilo mlađe novinare, pokazuju da je ova kategorija medijskih radnika „uglavnom roba za jednokratnu upotrebu, a ne radna snaga”, jer ih vlasnici medija često koriste za obavljanje prljavih zadataka. U ugovorima o stalnom zaposlenju kod 34 odsto ispitanika ne stoji iznos zarade, a u slučajevima gde je iznos naveden često se zarada zaposlenima ne isplaćuje u punom obimu ili deo zarade dobijaju „na ruke”.

Predsednica Sindikata novinara Srbije Dragana Čabarkapa kaže da mnogi „novinari primaju minimalac, ako ga uopšte i primaju”. „Doprinosi se ne uplaćuju. Novinari ne mogu da overe zdravstvene knjižice, a poslodavci koji ne uplaćuju doprinose ne snose odgovarajuće sankcije. Ne postoji zakon o mobingu, koji bi za novinare bio veoma značajan”, napomenula je Čabarkapa i predložila da eksperti novinarskih udruženja napišu novi zakon o informisanju.

Autor: B. Bilbija
Izvor: Politika, 07.05.2010; Strana: A7

MC Newsletter 21. maj 2010.

 
Ovaj tekst može da sadrži stav koji nije stav Medija centra. Odgovornost za sadržinu, kao i tačnost podataka, snosi autor teksta.