Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....
Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...

Radio uzvraća udarac

Biro za radijsko oglašavanje u Srbiji trebalo bi da pomogne oglašivačima da na efektan i kreativan način iskoriste radio kao medij za svoje reklamne kampanje

Budućnost radija je slušanje njegovog programa posredstvom Interneta. Za sada 35 odsto populacije od 10 do 70 godina odgovara da ima tehničkih mogućnosti da sluša radio posredstvom Interneta, a 12 odsto njih ga i sluša na taj način. Među slušaocima radija u Srbiji, 34 odsto je onih koji kod kuće slušaju istu radio-stanicu, 29 odsto populacije ima radio u automobilu, a u tom delu populacije njih 36 odsto i sluša radio u kolima, dok je 52 odsto onih koji imaju mogućnost da radio slušaju i na poslu.

Ovo su rezultati najnovijeg istraživanja o slušanosti radija u Srbiji, iz maja 2010. godine, koje je obavila agencija Ipsos Strategic Marketing, u okviru Programa za podršku medijima u Srbiji koje sprovodi američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) preko svog partnera IREX Serbia. Rezultati su predstavljeni na jučerašnjoj konferenciji za novinare na kojoj je bilo reči i o stvaranju Biroa za radijsko oglašavanje u Srbiji, koji bi trebalo da oglašivačima i marketinškim agencijama pomogne da na efektan i kreativan način iskoriste radio kao medij za svoje reklamne kampanje.

Kad je reč o pomenutom istraživanju, zanimljivo je još da je slušanost radija ujednačena u starosnim kategorijama, 22 odsto ispitanih nema omiljenu radio-stanicu, 82 odsto slušalaca se opredeljuje za muziku kao sadržaj, dok 35 odsto sluša vesti na radiju. Muškarci i mlađa populacija češće slušaju radio u kolima, kao i posredstvom Interneta, nego ostali. U kolima je takođe najveća tendencija menjanja radio-stanica.

O osnivanju Biroa za radijsko oglašavanje (Radio Advertizing Bureau ili skraćeno RAB), koji kao vrsta promocije radijske industrije datira još iz SAD i koji je nastao dolaskom televizije kada se učinilo da bi radio mogao nestati, govorila je Lenja Faraguna-Pap, direktorka slovenačkog RAB-a.

Naglasivši da joj se ovi podaci o slušanosti radija ne dopadaju, ali da su još gori oni u Sloveniji, Lenja Faraguna-Pap, koja važi za eksperta za kreativni i finansijski uspešan radio, objasnila je da je cilj RAB-a da poveća prihod za sve radio-stanice u Srbiji. Ako imamo jedno telo u kome smo svi zajedno, onda smo jači, kaže ona, ističući da RAB radi i za radio-stanice i za oglašivače i da je cilj da se oglašivači usele u radio i iskoriste njegove potencijale.

Radio je prijatelj, radio ima jako veliki potencijal, radio „is beautiful” – poručila je Lenja Faraguna-Pap.

Autor: G. P.
Izvor: Politika, 08.10.2010; Strana: A17

MC Newsletter
8. oktobar 2010.

Pogledajte sve komentare (0)      Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

 
Ovaj tekst može da sadrži stav koji nije stav Medija centra. Odgovornost za sadržinu, kao i tačnost podataka, snosi autor teksta.