Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Medijska udruženja usaglasila zajedničke stavove
Novinarska udruženja usaglasila su zajedničke stavove sa kojim će nastupati u javnoj raspravi o medijskoj strategiji, a tiču se javnosti vlasništva i zabrane koncentracije, povlačenja države iz vlasništva u medijima i ravnopravnog tretmana medija na tržištu, navedeno je u zajedničkom saopštenju tih udruženja.
Javna rasprava o Nacrtu medijske strategije Srbije počela je juče, prvim od šest najavljenih okruglih stolova, na kojima će biti reči o Savetu za štampu, štampanim medijima i novinskim agencijama.
Kada je reč o javnosti vlasništva, Asocijacija nezavisnih elektronskih medija, Nezavisno udruženje novinara Srbije, Udruženje novinara Srbije, Nezavisno društvo novinara Vojvodine i Lokal pres smatraju da se izmenama zakonske regulative mora obezbediti transparentnost vlasništva i mogućnost da podaci budu dostupni javnosti.
Javnosti moraju biti dostupni naziv kompanije, imena vlasnika i procenat udela, a mora biti ukinuta zakonska odredba koja onemogućava većinsko vlasništvo stranaca u medijima u Srbiji, kao i praćenje promene vlasništva nad medijima.
Novinarska udruženja smatraju da svi mediji treba da budu privatni, osim ustanova javnog servisa kada su, u skladu sa zakonom, u javnom vlasništvu, čime se onemogućava politička kontrola nad medijima. Država treba da podstiče privatno vlasništvo i stvara povoljne ekonomske i zakonske uslove kako bi se mediji razvijali, navedeno je u saopštenju, i ocenjeno da je do sada, uprkos činjenici da joj Zakon o javnom informisanju ne dozvoljava da bude vlasnik medija, država zadržala akcije u velikom broju medija. Zakon o informisanju predviđa da država „može biti osnivač“ novinske agencije, a tu odredbu treba izbrisati, piše u zajedničkom stavu. Ukoliko država proceni da joj je potreban ured za štampu, dobar deo poslova koji su obavljali državni mediji treba da pređe u taj ured.
Strategija treba da predvidi potpuno povlačenje države iz vlasništva u medijima, što podrazumeva prodaju akcija i redefinisanje pozicije javnih medijskih kuća, kao i stvaranje nezavisnih tela, koja bi ograničavala nastojanja države i kompanija da kontrolišu medije. Kada je reč o ravnopravnom tretmanu medija na tržištu, ta udruženja smatraju da je neophodno jasno definisanje javnog interesa u medijskim zakonima, utvrđivanje obaveza organa vlasti da izdvajaju sredstva iz budžeta za medijske projekte i formiranje nezavisnih tela i posebnih fondova.
Antrfile:
Zakonom protiv monopolista
U saopštenju ANEM-a, NUNS-a, UNS-a, NDNV-a i Lokal presa navodi se i da su nužni zakonski mehanizmi koji bi sprečili stvaranje monopola na medijskom tržištu kroz donošenje posebnog zakona koji bi regulisao tu oblast ili jasno definisanje pravila u okviru ključnog medijskog zakona.
„Zakon treba da onemogući vlasnike da kroz kupovinu drugih medija na tržištu uspostave monopol. Zakonska regulativa ne sme da ograničava razvoj medijskih kompanija, ukoliko se medij nameće kvalitetom i na osnovu toga osvaja tržište“, navode novinarska udruženja.
Autor: NN
Izvor: Pravda, 03.09.2010; Strana: 8
MC Newsletter, 10. septembar 2010.
Pogledajte sve komentare (3) Ostavite komentar
Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.
Ovaj tekst može da sadrži stav koji nije stav Medija centra. Odgovornost za sadržinu, kao i tačnost podataka, snosi autor teksta. |