Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Internet prezentacije opština još uvek su statični bilteni, koji ne omogućavaju dvosmernu komunikaciju sa građanima, što dovodi do toga da je prostor za učešće građana u procesima odlučivanja sužen, pokazuje istraživanje koje su sproveli BIRN Srbija i NALED u toku februara i marta 2011. godine.
Istraživanje koje je imalo za cilj da oceni efikasnost elektronske komunikacije između lokalne samouprave i građana, pokazuje da je većina lokalnih samouprava u Srbiji prepoznala vrednosti novih informacionih tehnologija. Od 149 opština, koliko je bilo obuhvaćeno istraživanjem (bez Kosova i Metohije i grada Beograda), njih 140 ima svoje zvanične Internet prezentacije.
Iskorišćenost Internet servisa u praksi ipak nije zadovoljavajuća, pokazuju rezultati. Ni jedna opština nema forume, diskusione grupe ili slične aplikacije koje bi omogućile direktnu komunikaciju građana sa čelniocima javne uprave, a ne postoje ni multi-medijalni sadržaji.
U toku istraživanja posebna pažnja je posvećena postojanju e-uprave, a kako pokazuju rezultati istraživanja, od 149 opština, svega polovina ima uveden ovaj servis (u jednoj od opština ovaj servis je bio u izradi).svega polovina opština ima uveden ovaj servis.
Postojanje ovakvog servisa omogućilo bi lakše i brže dobijanje dokumenata za građane, a ujedno bi uveliko olakšalo rad lokalne uprave.
Rezultati istraživanja takođe pokazuju da zaposleni u polovini opština ne odgovaraju na upite poslate e-mailom ili online kontakt formularima, a da oni koji odgovore to čine u roku od jednog do tri dana, dostavljanjem kompletne informacije i potpunog odgovora.
Rezultati istraživanja javnosti su prvi put predstavljeni na konferenciji „Elektronska komunikacija i upotreba elektronskih dokumenata u javnoj upravi” koja je održana 16. maja u Aero klubu Beograd.
U diskusiji su uz NALED i BIRN Srbija učestvovali predstavnici javne uprave i privrede: