Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Koliko zapravo savremeni mediji prate trendove u pokušaju da opstanu govori i podatak da je agencija Associated Press postavila početkom godine posebnog menadžera za društvene medije i prikupljanje informacija iz sfere onoga što nazivamo frontalnim, građanskim novinarstvom.
Specifičnost agencije je da većinu produkovanih sadržaja objavljuje preko posrednika, te da tako nema direktan kontakt sa konzumentima vesti, ali ova agencija svakako računa i na krajnje konzumente kao izvorište vesti gde dolazimo do fenomena kolaborativnog novinarstva. Tako je još od bombaškog napada u Oklahoma sitiju i kasnije napada 11. septembra na „kule blizankinje“, počela sa korišćenjem informacija i snimaka prikupljenih na terenu od samih aktera.
Širenjem i procvatom Internet društvenih mreža, postalo je mnogo lakše deliti informativne sadržaje, a samim novinarima kojih u agenciji ima oko 3.000 širom sveta mnogo je lakše da dođu u interakciju sa akterima i krajnjim konzumentima. Prema rečima same menadžerke Lauren McCullough, već sada društveni web mediji imaju centralnu ulogu u njihovom prikupljanju informacija. AP-ovi novinari su aktivni na stranicama društvenih mreža i prate trendove.
Takođe, AP ne samo da koristi medije da prikuplja vesti, već sopstvene izvore vesti prilagođava društvenim medijima, omogućavajući lakše involviranje krajnjih konzumenata, te kaskadno širenje informacija, a kao primer prilagođenog izvora navodi se lokacija wintergames.ap.org koja je bila njihov izvor vesti tokom održavanja Zimske olimpijade u Vankuveru s početka godine. Ova web lokacija bila je prilagođena društvenoj interakciji i nudila je widget aplikacije koje se mogu koristiti za povezivanje sa drugim društvenim medijima.
Sve u svemu, novinarska profesija mora da evoluira i prilagodi se novonastalim odnosima, pokušavajući da i dalje odgovori na esnafske imperative da budu tačni, brzi i precizni. Takođe, kako prenosi Guardian.co.uk direktor tamošnjeg javnog informativnog servisa, svima nama poznatog kao BBC - ohrabruje i opominje svoje zaposlene, da kao novinari moraju ispratiti sve tehnološke promene ili je bolje da promene profesiju.
Izdata je i preporuka BBC novinarima da koriste social media lokacije kao primarni izvor informacija, te da takođe redakcijski kolegijumi uzmu aktivno učešće u smislu kolaborativne produkcije vesti.
Još zanimljivije, rukovodstvo BBC-ja smatra da te iste social media lokacije ne treba samo pasivno koristiti već ih potpuno integrisati u poslovno-informativni milje te i aktivno koristiti u svrhu promocije sopstvenih informativnih sadržaja.
Na žalost, globalni mediji plove na talasu Interneta i društvenih medija, dok će ovaj trenutni talas promena domaće medije zapljusnuti tek kada društveni mediji evoluiraju u nešto sasvim drugo.
Goran Aničić
MC Newsletter 30. jul 2010.
Pogledajte sve komentare (3) Ostavite komentar
Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.
Ovaj tekst može da sadrži stav koji nije stav Medija centra. Odgovornost za sadržinu, kao i tačnost podataka, snosi autor teksta. |
Ljudi misle da je sve za zabavu, misle da mogu da pisu, komentarisu i objavljuju sta i gde hoce - prosto - misle da je sve to samo zbig njih tu i da ne postoje nikakva pravila koja treba postovati a oi pravnium konsekvencama da ne pricam. Takvih je srecom manji broj - tj u manjini su, ali zbog takvih su svi ostali u problemu. To je nesto sto ce itekako da utice u daljoj buducnosti na sve sto se radi ovde jer imamo velikih problema i uopste u medijima u RS a kamoli na ovim novim.