Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Direktni prenosi i arhiva snimaka konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Početna > MC za medije > 14 dana u medijima > Izdanje broj 35 > Ekonomija medija

Poslovanje medija

Već tri godine se na teritoriji Beograda, a i šire, na frekvenciji 87,5 emituje Narodni radio. Istoimena stanica postoji i u Hrvatskoj, u Zagrebu, a emituje isključivo hrvatsku domaću muziku, i to od 1997. godine. Po nezvaničnim saznanjima lista Kurir, većinski vlasnik Narodnog radija u Hrvatskoj je Marko Perković Tompson, pevač i bivši pripadnik „zengi“, inače poznat po promovisanju ustaštva. Istoimeni radio u Beogradu emituje se nelegalno, odnosno, reč je o piratskoj stanici. U RRA je rečeno da oni nisu nadležni. U Ratel službi za odnose s javnošću Kurir je dobio informaciju da ova agencija vrši samo kontrolnu funkciju. Neko pošalje zahtev, a zatim Ministarstvo za kulturu i informisanje odlučuje da li će ići u inspekciju.
(Kurir, 09.08.2012, Danas, 10.08.2012)

U novosadskoj Televiziji Mozaik zaposleni će nastaviti štrajk upozorenja započet protekle nedelje zbog nepovoljnih materijalnih i drugih uslova rada. Predsednik Sindikata Nezavisnost u TV Mozaik, Atila Moric, rekao je da se u poslednjoj godini zaposlenima svakog meseca umanjuje iznos plata utvrđenih ugovorima o radu i da su ti odbici sada dostigli iznos dvomesečne plate. Direktor Fondacije Mozaik, Tibor Horvat, je izjavio: "Plate smo uvek redovno isplaćivali, a nažalost dajemo onoliko koliko možemo. Zaposleni dobijaju 80 odsto plate, ali smo u vreme ekonomske krize i zapali u veoma tešku situaciju".
(RTV, Mađar so, Beta, NUNS, NDNV, Informer, 13.08.2012, Tanjug, Pregled, 14.08.2012)

Elektronska trgovina je sve popularnija u svetu, ali Srbija je i dalje daleko ispod tih trendova. Građani Srbije nemaju poverenje u kupovinu preko interneta, nemaju informacije o proceduri i nije im dostupna ozbiljna ponuda robe koju bi na taj način kupili, procena je Grupacije za elektronsku trgovinu u Privrednoj komori Srbije. Iako je u čitavom regionu jugoistočne Evrope elektronska trgovina u povoju, Hrvatska je u tom pogledu 50 puta bolja od Srbije. Procena je da čak 82 odsto korisnika interneta u Srbiji nikada nije kupovalo na taj način. Razlozi su uglavom strah od prevare, gubitka novca i zloupotrebe privatnih nformacija, a stručnjaci iz te oblasti slažu se da je potrebna i bolja edukacija građana. U Srbiji se, prema podacima banke Inteza, preko interneta najviše prodaju aviokarte.
(Beta, ASMEDI, 14.08.2012)

Najavljenim ukidanjem Zakona o deviznom poslovanju veće su šanse za dolazak kompanije PayPal za plaćanje preko interneta. Međutim, to ne znači da će kompanija odmah i odlučiti da proširi svoje poslovanje u Srbiji, procenjuju upućeni. Dolazak PayPal-a bi pospešilo elektronsku trgovinu jer bi građani mogli da pazare robu preko brojnih svetskih onlajn prodavnica, a domaće firme svoje usluge mnogo lakše prodavale u inostranstvu.
(24 sata, ASMEDI, 14.08.2012)

Obične reklame već odavno nisu dovoljne, prikriveno oglašavanje i plasiranje proizvoda unutar serija i filmova nije velika novina - ali virtuelno plasiranje proizvoda sigurno jeste, piše portal Poslovni puls. Iako možda nikada prije niste čuli za pojam „product placement“, gotovo je sigurno da ste ga barem jednom iskusili. Recimo u filmu gde glavni junak vadi Apple-ov laptop i spašava svemir od najezde vanzemaljaca ili u domaćoj sapunici gde porodica vodi raspravu uz kutiju Jaffa napolitanki. No, marketinški genijalci su odlučili da fizički product placement više nije dovoljno cool niti prilagodljiv pa uskoro možemo očekivati najezdu virtualnog PP-a. Naime, britanski Channel 4 u svoj kviz „Deal or No Deal“ namerava da ubaci reklame tako što će na čaše voditelja, putem kompjuterske tehnologije, ubaciti logotipove oglašivača. TV producenti se nadaju da će dalji razvoj ove virtuelne marketinške tehnologije omogućiti raznovrsnije oglašavanje u različitim zemljama.
(Poslovnipuls.com, ASMEDI, NUNS, 14.08.2012)

Tri emitera iz Pčinjskog okruga nalaze se među 54 koji neovlašćeno koriste radio-frekvencijski spektar, saopštio je Ratel. Na spisku „divljih“ emitera nalaze se lokalna Radio duga, stanica koja program emituje u Trgovištu na frekvenciji od 92,3 megaherca. Druga je TV Duga, takođe, iz Trgovišta, koja televizijski program emituje na 27. kanalu, a treći nelegalni emiter pod nazivom Vranje koji radijski program emituje bez dozvole na frekvenciji od 107,1 megaherc.
(Blic, NUNS, UNS, 15.08.2012)

Istraživačka kompanija RECMA, specijalizovana za analizu poslovanja medijskih agencija, u trinaestom izveštaju o globalnom prometu medijskih agencija, potvrdila je da su medijske agencije i u 2011. godini ostvarile uzdržan rast od 9,2 posto. Kako smatraju analitičari, najvažnija pokretačka snaga njihovog rasta je razvoj digitalnih aktivnosti u okviru osnovnog poslovanja agencija.
(Marketing magazin, UNS, 15.08.2012)

Privatizacija i državni mediji

Sindikat novinara Srbije pozvao je Savet za borbu protiv korupcije da ispita zakonitost stečaja Televizije Čačak i kompletne privatizacije koja mu je prethodila. Regionalnoj televiziji Čačak, koja je pre deset dana otišla u stečaj posle 13 godina rada, ugašen je signal zbog neisplaćenih naknada. TV Čačak je imala 26 stalno zaposlenih i četiri honorarna saradnika kojima su u toku prethodna dva dana uručeni otkazi.
(Beta, Danas, UNS, 04.08.2012)

Medijske kuće RTV Pančevo, RTV Kragujevac, RTV Novi Pazar i TV Niš potpisnice su Kragujevačke inicijative, ideje o formiranju javnih regionalnih servisa u Srbiji. Inicijativa je predstavljena u Pančevu jer je Nacrt zakona o javnim radio i TV servisima već u Skupštini Srbije, a urednici i direktori ovih kuća ocenjuju da Srbiji preti gašenje lokalnih i regionalnih glasila i komercijalizacija preostalog medijskog prostora ako medijska strategija ne bude sprovedena.
(Blic, UNS, NUNS, 09.08.2012)

Članovi Kragujevačke inicijative pokrenuli su pitanje sudbine Nacrta zakona o regionalnim TV servisima, kako bi se predupredila dalja neuspešna privatizacija elektronskih medija. Posle neuspele privatizacije Pančevca, najprofitabilnijeg lokalnog lista u Srbiji i njegovog vraćanja pod skute Agencije za privatizaciju, kao da niko nije siguran kuda bi dalje i kako. Na inicijativu Skupštine grada storniran je početak privatizacije RTV Pančevo, a prethodna gradska vlast se diskretno, ali jasno izjasnila da bi rado prihvatila finansiranje gradskog radija i televizije ako zakonski to bude moguće. To je i potvrdila nedavnim završetkom novog doma za lokalne elektronske medije. No, iako proletos načinjeni Nacrt zakona po regionalnim RTV servisima i bude u sadašnjem obliku razmatran, pred radio i TV kućama Vojvodine velika je nevolja. Predlogom zakona, naime, predviđeno je da Srbija pored Radio televizije Srbije, ima još pet regionalnih javnih servisa, ali svi su južno od Beograda. U Vojvodini bi ostala samo RTV u Novom Sadu, iako je Kragujevačka inicijativa predlagala još tri regionalna javna servisa u Pokrajini.
(Politika, UNS, 11.08.2012)

Komisiji za zaštitu konkurencije još se nije javio novi suvlasnik Politike novine i magazini (PNM), Ist medija grup iz Moskve, sa prijavom koncentracije. U Agenciji za privredne registre 16. jula se kao suvlasnik PNM-a upisala Ist media grup umesto nemačke firme Vac, odnosno njene austrijske kćerke firme Ost holding.
(Danas, NUNS, 09.08.2012)

Ostalo

Deo Kuršumlije već drugi dan po nekoliko sati nema struju zbog priprema za emisiju „Žikina šarenica“, koja je zakazana za subotu kod Crkve Svetog Nikole u Kuršumliji, jer je za održavanje emisije potrebna snaga od najmanje 50 kilovata.
(Kurir, 09.08.2012)

Untitled Document „14 dana u medijima“ uređuju Marin i Goran Cetinić koje možete kontaktirati putem mail adrese goran.cetinic@gmail.com.

„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva

Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.