Direktni prenosi i arhiva snimaka konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....
Početna > MC za medije > 14 dana u medijima > Izdanje broj 24 > Ekonomija medija

Poslovanje medija

„Štampa sistem” članica poslovnog sistema “Centroproizvoda”, otkupila je potraživanja od pojedinih stečajnih poverilaca društva “Futura plus” d.o.o. iz Beograda, postavši time najveći poverilac ove firme. „Štampa sistem” će, kroz realizaciju postojećeg Plana reorganizacije „Future plus“, postati i jedan od vlasnika. „Naš najveći uspeh biće očuvanje radnih mesta za više od 4.300 zaposlenih. Obe kompanije posluju sa velikim finansijskim gubicima. „Futura plus“ je bila pod stečajem, dok je „Štampa sistem“ bila pred samim stečajem suočena sa blokadom i brojnim finansijskim problemima.
(ASMEDI NEWSLETTER, mart, 2012, ABC Newsletter, 06.03.2012)

Jedan od aduta Srpske napredne stranke na predstojećim izborima biće i zahtev za ukidanje televizijske pretplate. Šef ekonomskog tima naprednjaka, Jorgovanka Tabaković, izrazila je uverenje da bi na taj način bio potpomognut presahli kućni budžet građana. Ona je iznela stav da javni servis mora da finansira država.
(Alo!, 09.03.2012)

Prema podacima odeljenja za ekonomska i socijalna pitanja Saveza samostalnih sindikata, u Srbiji je u januaru i februaru organizovano 35 akcija, 28 štrajkova i sedam protesta, uz učešće oko 9.956 oštećenih radnika. Najduži štrajk, 80 radnika televizije „Avala“, trajao je 65 dana. Dobrila Soleša
(Pregled, 12.03.2012)

Privatizacija i državni mediji

Radio Leskovac, čiji je osnivač lokalna samouprava, zabeležio je u 2011. godini gubitak od gotovo milion dinara. Ukupan rashod JP Radio Leskovac u 2012. godini iznosio je oko 21,2 miliona dinara. Grad Leskovac obezbeđuje čak oko 86 odsto potrebnih sredstava, a sama radio stanica uspeva prodajom reklamnog prostora i putem donacija da prikupi manje od 14,3 odsto potrebnih sredstava. JP Radio Leskovac za grejanje JKP Toplana dužno je oko 3,2 miliona, Direkciji grada oko 917.000 i SOKOJ-u 638.862 dinara. Zarade novinarima i ostalim zaposlenima u JP Radio Leskovac plate kasne šest meseci, od juna 2011. godine.
(Južne vesti, 06.03.2012)

Opštinsko veće Apatina je prihvatilo predlog „Planeta“ d.o.o. Radio Apatin za ostvarivanje poslovne saradnje u oblasti informisanja građana, na području opštine i sponzorisanje informativnog programa. U zahtevu „Planete“ d.o.o. je obrazloženo da je Radio Apatin emitovanje počeo 19. januara prošle godine i da je do danas ostvaren dobar nivo afirmacije i slušanosti radio stanice, ali taj uspeh ni približno nije jednak poslovnom i finansijkom rezultatu, a obzirom na tešku i lošu materijalnu i finansijsku situaciju u društvu, pa je ocenjeno da poslovanje radio stanice nije moguće bez pomoći lokalne samouprave. Prema finansijskom planu 60 odsto potrebnih sredstava Radio Apatin će obezbediti komercijalnim sadržajima a preostalih 40 odsto - 156.000 mesečno, odnosno 1.872.000 na godišnjem nivou, finansiraće se iz opštinskog budžeta.
(Dnevnik, UNS, 09.03.201)

Opština Kikinda izdašno će ove godine pomoći svim privatnim lokalnim medijima, ali i nekima koji su iz drugih gradova. U tu svrhu iz budžeta će biti izdvojeno ukupno 17 miliona dinara. Opštinsko veće, naime, prihvatilo je predlog stručne komisije za raspodelu sredstava za sufinansiranje programa i projekata iz oblasti javnog informisanja. Prethodno je bio raspisan konkurs. Pare za sufinansiranje programa i projekata iz kikindske kase od lokalnih medija jedino nije dobio ICK, odnosno Radio Kikinda. Obrazloženje nadležne komisije je da je to javna firma, koja se finansira iz redovnih budžetskih sredstava.
(Večernje Novosti - Vojvodina, UNS, 13.03.2012)

Untitled Document „14 dana u medijima“ uređuju Marin i Goran Cetinić koje možete kontaktirati putem mail adrese goran.cetinic@gmail.com.

„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva

Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.