Svakog drugog petka
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...
Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Početna > MC za medije > 14 dana u medijima > Izdanje broj 15 > Ekonomija medija
Poslovanje medija

U Leskovcu prestaje da izlazi jedini mesečni list Panorama. Razlozi gašenja su veoma visoki troškovi štampe i skroman tiraž, koji je sa početnih 3.000, pao na 1.000 primeraka, uz veoma visoku remitendu, saopštava redakcija ovog lista.
(Pregled, NUNS, 14.10.2011)

Nacionalni građanski, pored Dnevnika, jedini dnevni list na srpskom jeziku u Novom Sadu, ugašen je zbog finansijskih gubitaka.Glavni i odgovorni urednik, Milorad Bojović, kaže da „se gasi jedini pravi opozicioni list koji je pokretao teme koje su druge novine izbegavale, i upravo zbog toga nije imao dovoljno oglašivača što je dovelo do gašenja lista“.
(UNS, 14.10.2011, Večernje Novosti - Vojvodina, 15.10.2011, ASMEDI Newsletter Oktobar 2011)

Zaposleni na televiziji Avala pet meseci nisu primili platu, zbog čega su u sredu iz protesta odbili da rade vesti u 14 sati. Glavna urednica televizije, Bojana Lekić, tvrdi da zaposleni imaju primanja. „To nije tačno, radnici primaju plate. Vesti nisu emitovane zbog tehničkih problema i jedne ljudske greške, koju sam ja kao odgovorno lice opravdala“.
(Press, 22.10.2010)

Prema procenama časopisa Tabu, u Srbiji je prošle godine prema zvaničnim podacima u oglašavanje preko osnovnih medija i kroz izradu propagandnog materijala i istraživanja tržišta uloženo skoro pola milijarde evra. Međutim, procene marketinških stručnjaka su da se u oglašavanje godišnje uloži mnogo više novca, čak oko milijardu evra. Najveći prihod ostvarila su specijalizovana preduzeća za planiranje i zakup oglasnog prostora, oko 140 miliona evra. Na drugom mestu su komercijalne radio i TV stanice (bez javnih servisa RTS i RTV), oko 102 miliona evra, a na trećem agencije za tržišne komunikacije (oko 95 miliona evra).
(PressOnline, 19.10.2011)

Dnevni list Blic započeo je kampanju promovisanja dnevnog sadržaja na lokacijama širom Beograda. Ova kampanja predstavlja inovativan pristup korišćenja LED ekrana u cilju dnevne promocije proizvoda. Kao podrška kampanji, kompanija Ringier Axel Springer je isti princip iskoristila i za promociju sadržaja na nacionalnim televizijama.
(ASMEDI Newsletter oktobar 2011)


Slučaj Dnevnik

Zaposleni u štampariji Holdinga Dnevnik, u odeljenju rotacije i hemigrafije, saopštili su da su „prinuđeni da radikalizuju“ proteste, optuživši pokrajinske vlasti, koje su osnivači Holdinga, da nisu ispunili data obećanja.
(Danas, Dnevnik, NUNS, ANEM, 17.10.2011)

Tri sindikalne organizacije Dnevnik Holdinga održale su protestnu šetnju zbog nezadovoljstva situacijom u ovoj medijskoj kući. Protestna šetnja do Vlade Vojvodine nije urodila plodom, jer ih niko od nadležnih nije primio na razgovor. U Dnevnik Holdingu i štampariji zaposleno je 270 radnika.
(Danas, Dnevnik, ANEM, NUNS, Pravda, Pregled, 21.10.2011)

Zaposleni u Dnevnik holdingu ponovo su organizovali protestnu šetnju do zgrade Vlade Vojvodine, uz zahtev da im budu isplaćene zaostale zarade, kao i da se ovo preduzeće, kako ističu, dovede u red.
(Pravda, 25.10.2011)

Pokrajinski sekretar za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova, Miroslav Vasin, je u Vladi AP Vojvodine razgovarao s rukovodstvom i predstavnicima sindikata Dnevnik Holdinga, koji je u štrajku. Dogovoreno je da se u sredu, 26. oktobra, održi proširena sednica Upravnog odbora Dnevnik holdinga, kojoj će prisustvovati kako menadžment Dnevnik holdniga, tako i predstavnici dva sindikata ovog preduzeća, kada će se konkretizovati rešenja za nastale i nagomilane probleme.
(UNS, Dnevnik, 25.10.2011)

Privatizacija i državni mediji

Srbija se sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju obavezala da će 1. januara 2012. obustaviti direktno budžetsko finansiranje medija. Dragana Milićević Milutinović, pomoćnica ministra kulture zadužena za medije, kaže za Blic”da će sve što je predviđeno usvojenom medijskom strategijom i akcionim planom biti poštovano.
(Blic, NUNS, 14.10.2011)

Komisija za zaštitu konkurencije odbacila je zahtev austrijske firme OST Holding Suedosteuropa GmbH (deo VACa) za sprovođenje koncentracije, saopšteno je na sajtu Komisije. Zahtev za sticanjem 62,4 odsto akcija kompanije Novosti kroz preuzimanje celokupnog udela tri inostrana privredna društva koja su akcionari OST holdinga (Trimax Investments, Ardos Holding i Karamat Holding), odbačen je, zato što nisu dostavljeni potrebni dokazi o pravnom osnovu.
(Pregled, 18.10.2011)

Privrednik Milan Beko nije dao ponudu za otkup preostalih 37,5 odsto kapitala Novosti, koje su u vlasništvu države Srbije i malih akcionara, a rok oza predaju ponude meseca je istekao krajem septembra. On ujedno nije ni prodao svoj udeo od 62,4 odsto, na šta ga je zakon obavezivao, ako ne može da otkupi svih 100 odsto. Zato će Novostima i dalje upravljati država, kao najveći pojedinačni vlasnik sa 36,6 odsto kapitala. Beko je kažnjen u junu ove godine, kada se saznalo da je on većinski vlasnik, oduzimanjem prava na upravljanja kapitalom te novinske kuće iznad 25 odsto, iako poseduje 62,4 odsto akcija.
(Pravda, ANEM, NUNS, 20.10.2011)

Ostalo

Upravni odbor Asocijacije medija, na nedavno održanoj sednici, usvojio je idejna rešenja promotivne kampanje kojom će štampani mediji predstaviti širokoj i poslovnoj javnosti prednosti oglašavanja na stranicama dnevnih novina i magazina. Seriju kreativnih rešenja, kao i mogući oblik kampanje, predstavili su glavnim urednicima i direktorima medijskih kuća, okupljenih oko Asocijacije, stručnjaci Agencije McCann Erickson. Inače, realizaciju istraživanja koje je prethodilo kampanji finansijski su podržali Ministarstvo kulture, informisanja i informacionog društva i Misija OEBS u Srbiji.
(ASMEDI Newsletter oktobar 2011)

Untitled Document „14 dana u medijima“ uređuju Marin i Goran Cetinić koje možete kontaktirati putem mail adrese goran.cetinic@gmail.com.

„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva

Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.