Svakog drugog petka
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...
Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Direktni prenosi i arhiva snimaka konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Početna > MC za medije > 14 dana u medijima > Izdanje broj 14 > Ekonomija medija
Poslovanje medija

Izdvajanje državnih institucija u Srbiji za oglašavanje u medijima na godišnjem nivou, na uzorku od 50 najznačajnijih institucija, nije manje od 15 miliona evra. Kada se tome dodaju i sredstva koja se zvanično izdvajaju za rad medija, dolazi se do iznosa od čak 40 miliona evra za medije iz državnih izvora, što znači da medijima od državnih institucija dolazi četvrtina ukupnih prihoda od oglašavanja, navodi se u izveštaju o pritiscima i kontroli medija u Srbiji Saveta za borbu protiv korupcije. Savet ocenjuje da „vlast tako dobija značajan prostor za ostvarivanje finansijskog uticaja na medije, čime se, ujedno, ostvaruje i uticaj na uređivačku politiku“. „Nasuprot osnovnom obliku oglašavanja koji predviđa Zakon o oglašavanju, mediji su od državnih organa prihodovali i na osnovu specijalizovanih usluga informisanja, usluga informisanja po ugovoru, pretplata na usluge i servise, subvencija u kulturi, izdvajanja sredstava iz fondova namenjenih civilnom sektoru za realizaciju projekata, pa čak i za usluge istraživanja“, napominje se u izveštaju.
(Danas, 03.10.2011)

Radio-stanica Radio 033 saopštila je da je smanjila na najmanju meru informacije o radu lokalnih organa vlasti. Na ovaj korak prinuđena je zbog odbijanja lokalne uprave da se medijima u gradu na Limu raspodeli 2,4 miliona dinara, koliko je predviđeno u budžetu za ovu godinu. Polovina sume, kako se nezvanično saznaje, već je potrošena za plaćanje oglasa i obaveštenja.
(Večernje novosti, 03.10.2011)

Privatizacija i državni mediji

Većinski vlasnik regionalne TV Pirot, Milorad Pejić, posle četiri godine od kupovine zatražio je od Agencije za privatizaciju sporazumni raskid ugovora, jer je televizija u teškoj finansijskoj situaciji, zbog čega preti otpuštanje radnika. Račun televizije je u blokadi, ostala su dugovanja za struju i druge dažbine, a radnici nisu primili dve, odnosno tri plate.
(Večernje novosti, Pravda, Pregled, Blic, Press, 03.10.2011)

Skupština akcionara regionalnog Radio Sombora imenovala je novi UO, a v.d. direktora postao je novinar Stipan Benić. Radio je prodat na aukciji 2. novembra 2007, ali je ugovor raskinut zbog neispunjavanja preuzetih obaveza. Devetoro zaposlenih realizuje deo informativnog programa, iako im je za devet meseci lane isplaćena akontacija zarada od po 5.000 dinara mesečno, dok za ovu godinu nisu dobili ni dinara. Zaposleni u Radio Somboru očekuju da se u narednom periodu konačno iskristališe status ovog medija. Nije poznato da li će biti javni servis građana Sombora, ili sledi prodaja, odnosno stečaj.
(Večernje novosti - Vojvodina, 03.10.11, Dnevnik, 04.10.2011)

Najavljena promena vlasničke strukture nemačke medijske grupe VAC bila je za Srbiju interesantna i pre nego što se u dogovore sadašnjih vlasnika svojom ponudom o preuzimanju umešala takođe nemačka medijska grupa Aksel Špringer. Oba izdavača imaju vlasničke udele i u medijima u Srbiji, pišer list Danas. Špringer je osnovao zajedničko preduzeće sa švajcarskim Ringijerom, vlasnikom beogradskih listova Blic, Alo, NIN. VAC, koji već ima udele u beogradskoj Politici i novosadskom Dnevniku, zvanično nije odustao od namere da kupi beogradske Večernje novosti. Ukoliko bi se to desilo, a Špringer preuzeo VAC, Špringerova dominacija srpskim medijskim tržištem bila bi gotovo totalna. Ukratko: bilo bi mnogo posla za komisiju za zaštitu konkurencije u Srbiji. Ali i u Nemačkoj.
(Danas, 04.10.2011)
Untitled Document „14 dana u medijima“ uređuju Marin i Goran Cetinić koje možete kontaktirati putem mail adrese goran.cetinic@gmail.com.

„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva

Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.