Direktni prenosi i arhiva snimaka konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Početna > MC za medije > 14 dana u medijima > Izdanje broj 29 > Aktivnosti medijskih institucija

NUNS

NUNS je zabrinut zbog tužbi predsednika SNS i predsedničkog kandidata Tomislava Nikolića protiv medija i visinom odštetnog zahteva koji traži zbog navodne povrede ugleda. Nikolić tuži dnevne listove Blic i Kurir i od svakog traži po 200 miliona dinara. Razlog ovakom odštetnom zahtevu su tekstovi o sumnjama u regularnost njegove fakultetske diplome stečene pre izvesnog vremena. U slučaju Blica reč je o istraživačkim tekstovima, a u Kuriru je objavljeno saopštenje jedne od parlamentarnih stranaka.
(NUNS, 11.05.2012, Kurir, UNS, 12.05.2012)

Redovna godišnja Skupština NUNS-a će se održati u subotu 16. juna 2012. godine, sa početkom u 12.00 časova, u Medija centru (Terazije 3/I sprat, Beograd).
(NUNS, 20.05.2012)

UNS

UNS osuđuje pretnje predsednika opštine Bačka Palanka, Dragana Bozala, da će „baciti bombu na kuću i redakciju Bačkopalanačkog nedeljnika”. Predsednik opštine negirao je da je pretio direktoru i urednici Bačkopalanačkog nedeljnika, ali ne i da ih je pozvao, isprovociran naslovnom stranom na kojoj je oslovljen sa „bivši predsednik opštine”. UNS traži da se Bozalo izvini zbog uvreda i takođe poziva novinare da nosioce javnih funkcija u svojim lokalnim sredinama kritikuju imajući u vidu javni interes, ali da se distanciraju od svakog navijanja i političkog svrstavanja.
(UNS, 15.05.2012)

RRA

RRA je juče na vanrednoj sednici razmatrala emisiju „Veče sa Ivanom Ivanovićem“ u kojem je gostovao predsednički kandidat Boris Tadić i nakon detaljnije analize doneće odluku o eventualnom pokretanju postupka protiv TV Prva, imajući u vidu da je tokom kampanje zabranjeno gostovanje učesnicima izbora u zabavnim emisijama.
(Danas, 11.05.2012)

Savet RRA potvrdio je da nije zabranio emitovanje nijedne emisije, niti pojavljivanje bilo kog predsedničkog kandidata u bilo kojoj emisiji.
(Dnevnik, Politika,UNS, NUNS, 11.05.2012)

Savet RRA je na današnjoj vanrednoj sednici razmatrao zahtev Aleksandra Stankovića, urednika i novinara HRT-a, upućen RRA u kome od Agencije traži zaštitu svog ličnog dobra i autorskog dela, zloupotrebljenih u spotu SNS. Savet je odlučio da svim emiterima dostavi dopis gospodina Stankovića, a kako bi u prilikom odlučivanja o emitovanju sadržaja imali sve relevantne informacije.
(RRA, 11.05.2012)

Ivana Vujanov, u komentaru lista Dnevnik: RRA je u toku izbora, 45 minuta pre kraja izborne tišine, naložila prekidanje emitovanja signala Studija B, kanala Svet plus i još tri kablovske stanice - HRT, OBN i BN zbog, kako su naveli „kršenja pravila predizborne tišine". O kakvim se prekršajima tačno radi još uvek ne znamo, a novinarska udruženja očekuju odgovarajući izveštaj. Jer, Zakon o radiodifuziji i Zakon o javnom informisanju, kojima je regulisana i oblast emitovanja u vreme izbora, nigde ne spominju medije koji se emituju u inostranstvu. Hrvatska radio televizija nije u obavezi da poštuje zakone Srbije, između ostalih i onaj o izbornoj tišini, baš kao ni bosanska OBN i BN koja se emituje iz Republike Srpske. Da ne spominjemo da se time krši i Evropska konvencija o prekograničnoj televiziji. Ako je RRA u pravu, kako se ova odluka nije primenila u slučajevima emitovanja izveštaja na Bi-Bi-Siju i Si-En-Enu, na primer, gde takođe nije poštovana predizborna tišina u Srbiji, pa su novinari slobodno iznosili svoje komentare, pretpostavke i očekivanja od srpskih izbora? Ni na internetu nije vladala nikakva „šutnja", naprotiv. Predizbornu tišinu poznaje samo 15 zemalja na svetu, od kojih su, šest bivše jugoslovenske republike.
(Dnevnik - specijalni dodatak, 12.05.2012)

Savet RRA je utvrdio da je kablovski emiter TV „K::CN Svet Plus 3“ u petak, tokom večernjih sati, u više navrata grubo prekršio predizbornu tišinu emitujući sadržaje koji se mogu svrstati u političku propagandu i koji su u direktnoj vezi sa kampanjom, odnosno, negativnom kampanjom predsedničkih kandidata pred predstojeći izborni krug.
(RRA, 19.05.2012, Večernje Novosti, 20.05.2012, NUNS, 21.05.2012)

Savet RRA saopštio je danas da čestitka Evropske unije upućena jednom od predsedničkom kandidata pre zatvaranja birališta na izborni dan 20. maja, u medijima sa nacionalnom frekvencijom, nije emitovana u vreme izborne tišine. EU je, kako je kasnije saopšteno, greškom tri sata pre zatvaranja birališta na svom sajtu objavila čestitku Tomislavu Nikoliću povodom pobede u drugom krugu predsedničkih izbora. Savet RRA razmatrao je na sednici pitanje koje je putem medija uputila Republička izborna komisija povodom te čestitke i, uvidom u program svih nacionalnih televizijskih i radio stanica, utvrdilo da „poruka nije emitovana u vreme izborne tišine".
(RRA, RTV, UNS, NUNS, 23.05.2012)

Ministarstvo kulture, informisanja i informacionog društva

Kako Ministarstvo kulture još uvek nije odgovorilo na prošlonedeljno pitanje novinarskih udruženja „Gde je novac za medijske projekte?“, UNS, NUNS, ANEM i Poslovno udruženje Lokal Pres ponovo zahtevaju da ministarstvo odgovori na pitanje gde je novac koji su medijima na konkursu Ministarstva kulture odobrile nadležne komisije.
(UNS, NUNS, NDNV, 10.05.2012, Beta, Danas, 11.05.2012)

SEEMO

Nedelju dana pre drugog kruga predsedničkih izbora u Srbiji, zakazanih za 20. maj 2012, jedan od predsedničkih kandidata, Tomislav Nikolić, izjavio je da je potrebno da on postane predsednik kako bi rekao novinarima o čemu da izveštavaju. Predsednik Medijske organizacije Jugoistočne Evrope (SEEMO), Oliver Vujović, rekao je: „Nadam se da će onaj ko pobedi na predsedničkim izborima u Srbiji garantovati slobodu štampe“.
(SEEMO, 16.05.2012)

Asocijacija medija

Novi član Asocijacije medija od polovine maja je poznata izdavačka kuća Attica Media Serbia, osnovana 2004. godine. Deo je grčke medijske kompanije Attica Publications S. A., čiji je većinski vlasnik najveća italijanska izdavačka kuća Mondadori. Attica Media SRB izdaje pet magazina koji se nalaze među najpopularnijim u Srbiji – Grazia, Playboy, Maxim, CasaViva i Sale & Pepe. Magazini se prodaju na oko 12.000 prodajnih mesta u Srbiji, a takođe se distribuiraju na tržišta Crne Gore, Makedonije i Republike Srpske. Sa pristupanjem Attica Media Serbija u članstvu Asocijacije medija članice Asocijacije na tržište Srbije distribuiraju i prodaju praktično 90 odsto svih magazina.
(ASMEDI NEWSLETTER, maj 2012)

Untitled Document „14 dana u medijima“ uređuju Marin i Goran Cetinić koje možete kontaktirati putem mail adrese goran.cetinic@gmail.com.

„14 dana u medijima“ predstavlja sažeti prikaz pisanja medija o situaciji u medijima. Nastao je sa ciljem da registruje informacije o medijima objavljene u prethodnih 14 dana u Srbiji, sažete tako da prenesu suštinu medijskih tekstova i grupisane u tematske celine. Urednici prenose vesti ne menjajući suštinu pisanja medija o medijima. Za čitaoce zainteresovane za kompletan objavljen tekst, navodi se izvor i datum objavljivanja. Više o rubrikama biltena
Arhiva

Ovaj bilten vesti realizovan je zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj biltenaje isključiva odgovornost autora i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.