Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Radio i TV voditelj Dragan Ilić kaže da sve češće čuje, naročito na početku jesenje TV sezone, jednu od omiljenih medijskih floskula – ”životne teme”. On ističe da ona ima tri značenja, a da je prvo i najčešće “vezano za selebriti okruženje, a danas se u ovom rezervatu ravnopravno nalaze Estrada i Politika”.
“Drugo značenje ‘životne teme’ vezano je za privatni život političara. U emisiji ‘Svitanje’ na Televiziji Pink, kolega je pre nekoliko jutara nadahnuto govorio o novinskom tekstu ‘Šef voli kad ga zaljutim’, gde su ‘Večernje novosti’ otkrile identitet Vučićevog kuvara, poreklom iz Leskovca. Voditelj je sa velikim osmehom objasnio kako su nam svima drage te ‘životne teme’ o navikama naših lidera, o tome kakvi su oni kao obični ljudi. Savršena medijska priča, poput pevanja Ivice Dačića, partnerke Ane Brnabić, sandala koje nosi Palma ili Zoraninog šlema. Samo, da li je to deo naših života? Treće i možda najvažnije tumačenje ovog fenomena vazano je za stanje slobode madija u Srbiji. ‘Životne teme’ su fantastičan eufemizam za neku vrstu autocenzure, jer će one zameniti one dosadne priče i analize, koje zaboga više nikoga ne interesuju. Koga još zanimaju relevantne ekonomske ocene, dijalog o važnim političkim temama, parlamentarni život, vladavina prava i stepen autonomije demokratskih institucija. Ukoliko specifičnu težinu vašeg medijskog sadržaja smanjite na nivo leptira i kolibrija, nećete imati problem sa bilo kojom vlašću, a primenićete istu populističku logiku koju koriste političari. ‘Životne teme’ su praktično bežanje od ‘politike’.”
Pogledajte sve komentare (0) Ostavite komentar
Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.