Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

Zekić: REM će pratiti izbornu kampanju prema preporukama

Izvor: N1, 26.09.2019.

0 komentara      Ostavite komentar
Autor: FoNet

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) će pratiti predizbornu kampanju u skladu sa preporukama međunarodnih organizacija i u okviru svojih zakonskih mogućnosti, izjavila je FoNetu članica Saveta REM Olivera Zekić.

"Mi nismo učesnici izbornog procesa i svi to znaju, ali se prave blesavi", kazala je Zekić i dodala da REM za praćenje predizborne kampanje nema dodatnih ljudskih i finansijskih sredstava.

Prema njenim rečima, privatnim komercijalnim televizijama biće upućena peporuka da daju isti prostor svim učesnicima izbora, ali ona nije obavezujuća.

"Preporuka ne može biti obvezujuća, jer mi nismo urednici programa, niti postoji zakonska sankcija ukoliko ih se neko ne pridržava", objasnila je Zekić.

Ona je navela i da će se u dogovoru sa međunarodnim organizacijama, OEBS i ODIHR, raditi na izmenama Pravilnika o praćenju izbora na javnim servisima, jer su, kako je kazala, postojeći zastareli.

Dodala je da će usvajanju novih pravilnika predstojati javna rasprava, koja će trajati do 30 dana.

Zekić je podsetila da je rad REM regulisan Zakonom o javnom informisanju, Zakonom o elektronskim medijima i delimično Zakonom o elektronskim komunikacijama.

"Jedino se Zakonu o izboru narodnih poslanika pominje da treba da regulišemo kako se ponašaju javni servisi u kampanji", navela je Zekić i dodala da je poenta u tome da se izbegne diskriminacija političkih stranaka i da se svima obezbedi ravnopravno prisustvo u medijima.

Ukazala je, međutim, da postojeće regulative REM-u vezuju ruke.

"Prema Zakonu o upravnom postupku, ukoliko se diskriminacija neke političke stranke dogodi na kraju kampanje, procedura nalaže da osam dana čekamo emitera da se o tome izjasni", navela je Zekić i precizirala da u tom slučaju nema vremena da se izvrši mera kojom bi diskriminacija bila ispravljena.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.