Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

Vlasništvo i dalje netransaprentno

Izvor: Danas, 22.06.2017; Strana: 7

0 komentara      Ostavite komentar
Istraživanje BIRN-a o vlasnicima medija

Beograd - Politički uticaj na medije i visoka koncentracija vlasništva narušavaju pluralizam i otežavaju funkcionisanje medijskog tržišta u Srbiji, ključni je rezultat tromesečnog istraživanja koji su sproveli Balkanska istraživačka mreža (BIRN) i Reporteri bez granica.
Četiri najuticajnije televizijske kuće - RTS, Pink media grup, Antenna media grup i Hepi zajedno imaju 62 odsto udela u gledanosti, a slična situacija je i u štampanim medijima, gde četiri medijske kuće - Ringer aksel špringer, Adria media, Insajder tim i kompanija Novosti imaju zajednički udeo u čitalačkoj publici nešto više od 63 odsto.
Prema mišljenju istraživača, veći problem predstavlja netransparentno vlasništvo, jer sedam od četrdeset osam uzrokovanih medija ima netransparentnu vlasničku strukturu.
Pomoćnik ministra kulture i informisanja Miloš Janković navodi da su zakonski okviri koji regulišu medijsku sferu dobro skrojeni, ali je u nekom delu njihova primena problematična.
- Ministarstvo nema inspekcijsku službu koja bi se time bavila, a jeste nadležno. Ono može da izrekne opomenu izdavaču medija, ako je prepoznato ili je utvrđeno da postoji nedozvoljeno objedinjavanje vlasništva i dužan je da po toj optužbi postupi, objašnjava Janković.
Prema rečima projekt menadžerke Nafise Hasanove, veliki problem je i raskorak između nacionalnih i lokalnih medija.
- Nacionalni mediji dobijaju najveći deo javnog prostora i novac, dok lokalni mediji ostaju neregulisani, nedovoljno finansirani i skloni nezakonitim praksama i netransparentnom vlasništvu, rekla je Hasanova.
Milan Todorović iz Regulatornog tela za elektronske medije smatra da su postojeći medijski zakoni poboljšali transparentnost vlasništva u elektronskim medijima.
- Sproveden je i postupak privatizacije, a kada govorimo o elektronskim medijima, pretežno su privatizovani elektronski mediji na lokalnom nivou, rekao je Miloš Todorović i dodao da se REM oslanja na podatke koje mu daju emiteri kao i na podatke Agencije za privredne registre.
Iako su ovim projektom obuhvaćena većina medijskih kuća u Srbiji, izostavljene su novinske agencije. Poznato je da Tanjug već godinu i po dana radi bez zakonskog okvira i opstaje zahvaljujući državnim sredstvima, čime stavlja u neravnopravan položaj druge novinske agencije.

Antrfile:

Predstavljanje novog sajta

Na ovom panelu predstavljen je i sajt koji će na srpskom jeziku biti dostupan za dve nedelje na kome će jasno biti naznačeno ko su vlasnici medija u Srbiji u cilju veće transparentnosti vlasništva medija u Srbiji.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.