Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

VIŠE DONORA UZ POMOĆ MEDIJA

Izvor: Politika, 07.09.2010; Strana: A8

0 komentara      Ostavite komentar

Novinari imaju veliku ulogu – da razbijaju mitove, predrasude i tabue koji prate oblast transplantacija. – Ove godine udvostručen broj davalaca organa

U našoj zemlji mnogo toga je promenjeno nabolje kad je reč o transplantaciji organa, ali se Srbija i dalje nalazi na začelju po broju obavljenih intervencija i zaveštanih organa građana. Stručnjaci smatraju da osim bolje organizacije transplantacionih timova, veće motivacije i edukacije lekara, veliku ulogu imaju i mediji koji na pravi način mogu da prenesu tačne i proverene informacije o presađivanju organa i potpisivanju donorskih kartica. Najbolje rezultate u svetu u ovoj oblasti i dalje ima Španija, a stručnjaci ove zemlje u više navrata su objasnili da su uspehe postigli zahvaljujući dobro isplaniranoj organizaciji rada, motivaciji medicinara, podršci nadležnih organa – i medija.
Po rečima Ivane Lukić, pi-ar koordinatora u Ministarstvu zdravlja, u Srbiji je ove godine dvostruko povećan broj donora u odnosu na prethodni period, pre svega zahvaljujući dobroj informisanosti i razumevanju građana o oblasti transplantacije i zaveštanju organa.
– Možemo reći da su svi mediji, a posebno Radio-televizija Srbije, list „Politika” i novinska agencija Beta, kao i agencija „Komunis”, kroz izveštavanje u kampanji „Produži život” zaista dali podršku nacionalnom programu za transplantaciju, što je i rezultiralo povećanim brojem transplatacija – dodala je Lukićeva.
Pukovnik profesor dr Zoran Kovačević, načelnik Klinike za nefrologiju Vojnomedicinske akademije, objasnio je da je uloga medija mnogo važna i da putem novinskog izveštavanja građani mogu da čuju, vide ili pročitaju novine u ovoj oblasti, da na taj način sve ono što rade stručnjaci može da dopre u domove građana.
– Važno je da građani dobiju prave informacije. Ljudi treba da znaju da je 20 puta veća šansa da im će im zatrebati organi, nego što će im biti uzeti. Putem medija se razbijaju zablude o zaveštanju organa i transplantacijama, a ujedno se pospešuje humanost – naglasio je dr Kovačević.
I Lidija Janković, novinarka agencije „Beta”, smatra da uvek, kada se o transplantaciji govori u medijima, to donose i rezultate. Ona ističe da i u Hrvatskoj, koja je poslednjih godina dospela u sam evropski vrh po broju obavljenih presađivanja i doniranja organa, gotovo da nema dana kada mediji koji imaju nacionalnu pokrivenost ne objave priču, tekst, vest o transplantaciji.
Kako objašnjava Ana Stamenković, novinarka RTS-a, jedina oblast u medicini koja ne može da opstane bez podrške medija jeste upravo transplantaciona medicina.
– To ne kažu samo novinari koji su izveštavali o tome, već i lekari, transplantacioni hirurzi. U svim zemljama, u kojima mediji koji imaju nacionalnu pokrivenost i veliku gledanost, odnosno čitanost, redovno izveštavaju o tome, odgovarajući na mnoga pitanja i nedoumice koje prate transplantaciju, zaveštanje i darivanje organa, postižu se i dobri rezultati. Kada smo objavljivali telefone ustanova u kojima mogu da se dobiju donorske kartice, između ostalih i telefon Vojnomedicinske akademije, njima se ponedeljkom, utorkom i sredom, javljalo i do 100 građana. Za godinu dana kampanje RTS-a, donorsku karticu je potpisalo više građana nego u prethodnih pet, šest godina – istakla je Stamenkovićeva.
O presađivanju organa se danas mnogo više govori, u promocije transplantacije uključile su se i mnoge poznate ličnosti, a u oktobru prošle godine počela je realizacija Nacionalne kampanja „Produži život”.
– U našim prilozima građani su mogli da čuju potresne priče onih koji godinama čekaju na zdrav organ, ali ne gube nadu. Ljudi su mogli da vide i kako su, zahvaljujući humanosti i solidarnosti porodica koje su u najteži trenucima, kada njihovim najmilijima nije bilo spasa, odlučile da daruju organe za lečenje drugih ljudi, spaseni i produženi životi. I to je zadatak novinara: da razbiju mitove, predrasude i tabue, koji prate ovu oblast – istakla je Stamenkovićeva.

Autor: DANIJELA DAVIDOV-KESAR

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.