Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

TREĆA - SREĆA?

Izvor: Danas, 25.11.2010; Strana: 7

2 komentara      Ostavite komentar

komentar

Medijska strategija, na koju je, kako je rečeno, čekano deset godina u Srbiji, predstavljena je kao spas za medijsku scenu. I nesporno je da je takav dokument potreban, s obzirom na to da se mediji nalaze u veoma lošoj situaciji i da u toj oblasti, skoro, vlada haos. Novinarska udruženja pozitivno su dočekala ovu ideju i ujedinila se što se tiče stavova i predloga po tom pitanju. A to se ne dešava često.
Ministarstvo kulture angažovalo je evropske eksperte da daju preporuke za strategiju, što su oni učinili na osnovu iskustva tri evropske zemlje. Ali, ispostavilo se da nisu sva i primenjiva u Srbiji, zbog specifične situacije kod nas. Udruženja su tražila odlaganje javne rasprave, Ministarstvo je reklo da „nema vremena za čekanje“ i sada - tišina. Okrugli stolovi o preporukama su održani. Nacrt strategije trebalo je da bude predstavljen prvo početkom oktobra, pa u drugoj polovini novembra, a da se konačan tekst nađe pred Vladom do kraja godine. Ipak, danas se ništa ne zna. Ni kada će biti radna verzija dokumenta, a kamoli finalni akt. Ispostavilo se da ipak nije sve najjasnije. Čekaju se finansijske analize, pa će se tek na osnovu njih napraviti „upotrebljiv“ dokument. A za to je potrebno vremena. Ne zna se koliko. U redu, bolje sačekati nego žuriti sa tako značajnim propisom.
U javnosti, međutim, postoji bojazan da je politika, što se neretko dešava u Srbiji, umešala svoje prste. Predizborna će godina, naime. Možda postoji strah da će se vlast promeniti, pa da i ne treba započinjati i truditi se oko toliko velikog posla. A opet, ne sme se ni odustati sad, barem ne zvanično, jer su mediji potrebni svakoj opciji da se zadrži na vlasti. Kad smo kod politike, predlaže se i formiranje regionalnih javnih servisa, što, možda slučajno, liči na Dinkićevu ideju o regionalizaciji. Ministar kulture je, doduše, iz redova iste partije. Opet, ne mora da znači.
Nadležnom ministarstvu nije potreban još jedan gaf u medijskom sektoru. Ne zaboravimo Zakon o javnom informisanju. Uprkos zamerkama stručne javnosti, zakon je usvojen. Nakon godinu dana, ništa - neustavan je, zvanično. Druga sporna situacija bila je u vezi sa zakonom koji je trebalo da spreči koncentraciju u vlasništvu medija. Bile javne rasprave, donet nacrt, podržan od udruženja i opet - ništa. Tišina.
Da li će i medijska strategija možda proći kroz neki od ova dva scenarija? Ne bi bilo dobro. Možda će upravo ovaj treći medijski dokument, čiji će nacrt, nadajmo se, biti predstavljen iz trećeg puta, biti upravo treća sreća.

Autor: NN

Komentari (2)

1. Iako mozda nije umesno, ponovicu komentar od juce, koji glasi:"Posto je medijska delatnost isto toliko kulturna delatnost koliko i ekonomska delatnost, nereseni rezultat prvog dela ove javne rasprave mogao se ocekivati u zemlji koja se jos uvek nalazi u prelaznom periodu i krizi svega i svacega. Cini mi se da nije vreme za dublje medijske studije i reforme, vec je vreme za brze, precizne i ogranicene izmene i dopune Zakona o radiodifuziji (i kablovskoj distribuciji)."Zbog predvidjenog prelaska sa analognog na digitalno emitovanje TV programa i potpunog legalizovanja organizacije i rada JP "Emisiona tehnika i veze", potrebno je sto pre otkloniti sukob Zakona o radiodifuziji i Zakona o elektronskim komunikacijama, i nacelno i prakticno obezbediti razdvajanje delatnosti proizvodnje od delatnosti emitovanja TV programa kod svih emitera.
Dejan R. Popovic, dipl. inz., 25.11.2010. 14:20:26
2. Pouke iz analize pripremljene na brzu ruku su ipak korisne, ali, zaista, cemu strategija? Ko nju hoce i zasto? Sta bi njome trebalo postici? Ko bi je i cime bi je sprovodio? Da li uopste ima pravnog/ustavnog osnova za to?Ako je problem s medijima finansijski/fiskalni/vlasnicki/radnopravni - postoje propisi o tome. Zasto ih ne primeniti? Ako je problem drzave sta ce sa lokalnim/regionalnim medijima - neka ga ona i resi na lokalnom/regionalnom nivou sa tamosnjim vlastima i javnoscu. Celovita strategija mirise na druga vremena i na druge zemlje. Neka tamo i ostane.
Posmatrac, 26.11.2010. 14:41:41

Pogledajte sve komentare (2)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.