Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

TIRAŽI NOVINA PADAJU SVUDA U SVETU OSIM U KINI, INDIJI, ALI I NAŠEM PRESSU

Izvor: Press, 30.03.2012; Strana: 9

1 komentara      Ostavite komentar


Analiza Engleski „Gardijan“ objavio podatke o dramatičnom padu prodaje štampanih medija

BEOGRAD - Engleski „Gardijan“ objavio je pregled dramatičnog pada prodatog tiraža štampanih medija u periodu od januara 2011. do januara 2012. godine u Velikoj Britaniji, koji se kreće u rasponu od 5,86% do 36,72%.
Medijski analitičari objašnjavaju da je sličan trend i u čitavom svetu, izuzev Kine i Indije, gde se sele najveće izdavačke kuće. Press, međutim, ne bez ponosa konstatuje da nas ovaj „crni talas“ nije zahvatio i da nam je u pomenutom periodu, uprkos žestokoj krizi, prodati tiraž u periodu januar 2011-januar 2012. ostao gotovo nepromenjen (-0,47%) zahvaljujući modernoj uređivačkoj politici, kvalitetnom radu najmlađe novinarske ekipe u Srbiji i atraktivnom dizajnu.
Direktor Agencije „Pragma“ Cvijetin Milivojević kaže da iako tiraži padaju, raste čitanost, s obzirom na to da se većina tekstova objavljenih u novinama nađe na internetu.
- Surova zapadna sadašnjost, bar u slučaju tiraža, nije srpska budućnost, jer mi nemamo takvu kulturu čitanja novina. Ono što je kod nas nelogično to je da se kompletan sadržaj teksta objavljuje u elektronskom izdanju. To nije dobro, jer vam ujutru niko neće kupiti novine. Pored toga, istraživanja su pokazala da veoma mali broj mladih koristi novine da bi se informisao, što je loše za budućnost štampanih medija - ističe Milivojević.
I predsednik NUNS-a Vukašin Obradović slaže se da internet izdanja utiču na pad tiraža .
- Štampa se ne može takmičiti sa internetom u brzini. Međutim, internetu se može suprotstaviti tamo gde je najslabiji, a to je istraživačkim i analitičkim novinarstvom i reportažama. Listovi koji su to u Srbiji uradili gotovo da i nisu zabeležili pad tiraža - kaže Obradović.

Autor: S. VUKAŠINOVIĆ

Komentari (1)

1. Saglasan sam da se Internetu može suprotstaviti tamo gde je najslabiji, a to je istraživačkim i analitičkim novinarstvom i reportažama. Ali, za takvo suprostavljanje nephodni su ljudski i finansijski resursi, znanje, dobra volja i - hrabrost.
Dejan R. Popovic, dipl. inz., 30.03.2012. 12:41:18

Pogledajte sve komentare (1)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.