Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

STRANAČKI SAJTOVI BEZ VEĆEG UTICAJA

Izvor: Dnevnik, 21.03.2012; Strana: 2

0 komentara      Ostavite komentar

TEMA „DNEVNIKA”: KAMPANjU NA INTERNETU NEMA KO DA KONTROLIŠE

Nova pravila za političke stranke u predizbornoj kampanji ograničila su ih na ukupno 90 minuta reklama na televizijama. Za štampu pravila nema, a oblast interneta ostala je potpuno neuređena, čak i kada je reč o internet-portalima medija, bilo štampanih ili elektronskih.
U ovoj oblasti i ubuduće će biti mnogo nedoumica, a jedna od njih je i kako kontrolisati internet-portale, uključujući i zvanične sajtove stranaka za koje, kao i za socijalne mreže, ne vredi pravilo predizborne tišine. Izvršni direktor Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Pavle Dimitrijević rekao je Tanjugu da ne postoji pravilnik koji bi regulisao sadržaje internet-portala tokom kampanje, iako većina medija, kako elektronskih, tako i štampanih, ima svoje portale na kojima daju više informacija nego u vestima, odnosno u štampanim izdanjima.
– Koliko je meni poznato, ne postoji regulativa koja se odnosi isključivo na internet-medije i portale, iako se na njima tokom 24 sata stalno ubacuju nove vesti, a posetioci portala mogu ostavljati i komentare – rekao je Dimitrijević.
On je dodao da je za komentare posetilaca sajtova, koji moraju da poštuju određena pravila, poput zabrane govora mržnje i vređanja, odgovorno pre svega uredništvo internet-portala.
– Ta oblast nije regulisana da bi se propisalo ko koliko prostora može dobiti. Tako nešto meni nije poznato da postoji, ali postoji ono što se zove etički kodeks novinara – na koji način će da obrađuje određene teme – naveo je Dimitrijević.
Međutim, iako nema pravilnika za kontrolu sadržaja na internet-portalima, BIRODI će, po Dimitrijevićevim rečima, tokom kampanje analizirati objektivnost izveštavanja nekoliko elektronskih i štampanih medija, ali i internet-sajtova.
Pod njihovom „lupom” već je pet internet-portala: B-92, „Pres„, „Kurir„, „Mondo„ i „S medija„, a pratiće se da li postoje određeni slučajevi grubog kršenja kodeksa novinara, medijskog i izbornog zakona, izborne tišine.
Druga problematika su svakako zvanični sajtovi stranaka, koji će, poput plakata, ostati otrvoreni za političku propagandu i u vreme samih izbora.
Po istraživanju koje je obavio portal „E-izbori”, u šumi internet-sajtova različitih vrsta, stranačke stranice su prilično nisko pozicionirane. Demokratska stranka je najposećenija, ali je tek na 586. poziciji. Sledi LDP na 810. mestu, SNS na 1282, URS na 2.229, dok ostale partije imaju mnogo slabiju posećenost.
Imajući to u vidu, ti portali neće imati prevelik uticaj na birače jer se kreatori nisu potrudili da posetiocima obezbede nešto više od pukih informacija o stranačkim aktivnostima, što se veoma odražava na posetu.
Antrfile:
Društvene mreže

Društvene mreže predstavljaju suprotnost partijskim sajtovima. Mogućnosti za komunikaciju s biračima su brojne, pa je i uticaj nemerljivo veći. Međutim, što je važno: ni za društvene mreže ne važe zakoni o medijima pa je i agitacija dozvoljena bez ograničenja.
Inače, najviše obožavatelja na “Fajsbuku” imaju Ujedinjeni regioni Srbije s gotovo 11.000 poštovalaca. Odmah iza njih je DS, a ostale partije su daleko ispod tih brojki. S druge strane, na „Tviteru” su najaktivnije demokrate, LDP i SNS.

Autor: P. KLAIĆ

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.