Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
izveštaji:
Mediji i izbori
Kako mediji u svetu izveštavaju o izborima?
Monitoring medija u Srbiji - rezultati izveštaja o predizbornoj kampanji (mart - april 2012)
Pritisci na medije u kampanji
Medijska perspektiva - u čemu se kampanja 2012. razlikuje od izbora 2008.
Savetovanje o praćenju izbora od strane medija koje organizuju
IREX-ov Program za pomoć medijima u Srbiji
i Organizacija za evropsku bezbednost i saradnju,
zajedno sa Biroom za društvena istraživanja
i slovačkom organizacijom za medijski monitoring, Memo 98
Govore:
Agenda događaja (pdf)
Simultani prevod
(FoNet) - Mediji u Srbiji su podložni pritiscima i situacija u njima je mnogo lošija tokom ove izborne kampanje nego 2008. godine, ocenili su učesnici današnjeg savetovanja "Mediji i izbori".
O stanju u medijima govori to što na njih nije potrebno izvršiti brutalan pritisak, jer su bojažljivi, a urednici neće da donose odluke, ocenila je predsednik Udruženja novinara Srbije Ljiljana Smajlović. Kao primer uniformnosti medija, Ljiljana Smajlović je navela formulaciju o "skraćivanju mandata" predsednika Srbije Borisa Tadića, umesto "podnošenja ostavke". Mediji su postali saučesnici u obmanjivanju javnosti i ne obavljaju ulogu kontrole vlasti, ocenila je Ljiljana Smajlović.
Potpredsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Dragan Janjić izjavio je da je na medije mnogo lakše izvršiti pritisak nego tokom kampanje 2008. godine jer mediji imaju manje novca, zbog ekonomske krize. Upoređujući kampanje 2008. i ove godine, Janjić je rekao da je pre četiri godine glavni obračun bio između vladajućih partija - Demokratske stranke i Demokratske stranke Srbije, dok je danas glavna borba između koalicija okupljenih oko vladajuće Demokratske stranke i opozicione Srpske napredne stranke. Janjić je izjavio da su izbori idealna prilika za pritisak na medije, ocenivši da vlast ima mnogo veći kapacitet za pritisak. Na lokalnom nivou vlast ima dominantan uticaj na lokalne medije, rekao je Janjić.