Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Maratonska sednica Saveta Republičke radiodifuzne agencije
Niko nema pravo da utiče na uređivačku politiku medija, poruka RRA n Što se tiče spota URS, utvrdiće se da li su kompanije saglasne da se koristi njihov logotip
dogaĐaj dana
Beograd - Nijedan od emitera, prateći rad državnih organa, do sada nije prekršio obavezujuće uputstvo RRA o ponašanju medija u izbornoj kampanji, zaključio je juče Savet Republičke radiodifuzne agencije nakon višesatne sednice. Povodom prigovora URS i SNS da DS i Boris Tadić zloupotrebljavaju funkciju predsednika Republike u svrhu kampanje, RRA je saopštila da svi emiteri „i tokom izborne kampanje, kao i kada izbori nisu raspisani, imaju slobodu da prate rad svih državnih organa i njihovih predstavnika“.
Tokom sednice na kojoj je razmatran prigovor URS, istu žalbu RRA uložili su i naprednjaci, tvrdeći da „sve liste u kampanji nemaju jednak tretman u informativnim emisijama“. „DS, čiji je nosilac liste ’Izbor za bolji život - Boris Tadić’ ujedno i aktuelni predsednik Srbije, zloupotrebljava funkciju predsednika Republike, kako bi u predizbornoj kampanji imala povlašćen položaj u medijima za promociju svoje izborne liste“, navodi SNS.
RRA je razmatrajući ove predstavke istakla i da „insistira da niko od učesnika u političkom i javnom životu, uključujući i Savet RRA, nema prava da utiče na uređivačku politiku medija, ali je, isto tako, donošenjem Opšte obavezujućeg uputstva Savet naglasio da su emiteri obavezni da u vreme izborne kampanje posvete posebnu pažnju ravnopravnosti svih učesnika izbora kako rad elektronskih medija ne bi oštetio izborni proces“.
Savet RRA je razmatrao i izveštaj Službe za nadzor ove agencije koja je reklamni spot URS evidentirala kao moguće sporan sadržaj, a u okviru emitovanja predizbornog političkog marketinga u programima više TV stanica.
„Kako bi Savet uzeo u razmatranje ovaj moguće sporan sadržaj neophodno da prikupi svu potrebnu dokumentaciju iz koje se može razjasniti da li postoje saglasnosti kompanija, koje se pojavljuju u promotivnom spotu URS-a, da se njihovi robni žigovi koriste“, kažu u Agenciji.
Rok za dostavu podataka o spotu URS dat je svim stanicama koje su spot emitovale, a to su RTS 1, Pink, B92 i Hepi. Naime, u jednom od predizbornih spotova liste URS korišćeni su robni žigovi kompanija Fijat, Jura, Kontinental, Gorenje, Beneton i Panasonik.
Antrfile:
Urs tumači odluku
„Pažljivo ćemo s pravnicima protumačiti vrlo zamršeno napisanu odluku Saveta RRA i nakon pažljive analize izaći ćemo u javnost sa zvaničnim komentarom“, rekli su Danasu saradnici Mlađana Dinkića nakon jučerašnje sednice RRA.
Autor: B. C.
Pogledajte sve komentare (0) Ostavite komentar
Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.