Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...
Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...
Tokom predizborne kampanje javnim servisima je zabranjeno da zarađuju iznajmljujući učesnicima izborne trke plaćene termine, a komercijalnim emiterima ostavljeno je da sami odluče da li su kandidati i njihove izborne liste zaslužili besplatno deo njihovog medijskog prostora. Ukoliko se na to odluče, ni vlasnici ni urednici privatnih televizija ne smeju svoj programski meni da sastavljaju na osnovu svog stranačkog ukusa.
„Bilo da je reč o komercijalnim ili javnim emiterima glasila su u obavezi da obezbede jednaku zastupljenost svih izbornih lista. Opšte obavezujuće uputstvo koje smo usvojili je vrlo jasno u tom smislu i važi za sve”, kazao je za „Politiku” Goran Peković, član saveta .
Naš sagovornik je objasnio i da ovo regulatorno telo kontroliše ponašanje emitera i podsetio da su prvi statistički podaci pokazali da mediji uravnoteženo izveštavaju o svim učesnicima izbornog procesa. Međutim, pojedine agencije koje se bave analizom medija došli su do drugačijih rezultata.
„Ne treba meriti na osnovu jedne emisije ili jednog dana. Obezbeđivati jednaku zastupljenost na dnevnom nivou nije moguće ni zbog toga što sve stranke nisu aktivne istovremeno. Važna je statistika na kraju meseca, odnosno da svi učesnici imaju jednaku zastupljenost kada se završi kapanja ”, objasnio je Peković i dodao da će na određena kršenja Savet RRA rigorozno reagovati.
Jedan od razloga prisustva skromnog broja stranka u propagandnom programu televizija s nacionalnom dozvolom nalazi se u visokim cenama.
– Zbog toga smo razmatrali pritužbe koje su stizale sa raznih strana, a koje se odnose na cenu zakupa reklamnih termina. S obzirom na to da nemamo ovlašćenja da se mešamo u određivanje cenovnika i nećemo moći zbog toga da izričemo mere, apelovali smo na emitere da vode računa kako ne bi na taj način uskratili jednom delu učesnika izbora da zakupe reklamne termine i tako povredili ovaj osetljiv politički trenutak – rekao je Peković.
Antrfile:
Kampanja dostupna i slabovidima
Javni servisi su u obavezi da predizborni program, izuzev oglasnih poruka, prilagode osobama sa oštećenim sluhom tako što će koristiti titlove ili srpski znakovni jezik, predviđeno je opšte obavezujućim uputstvom koje je doneo Savet RRA. Komercijalni emiteri koji koriste nacionalnu frekvenciju dužni su da najmanje jedan sadržaj informativne emisije koja je posvećena izborima, ukoliko nemaju finansijskih i tehničkih uslova za više, učine dostupnim slabovidim glasačima.
Autor: V. DUGALIĆ
Pogledajte sve komentare (0) Ostavite komentar
Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.