Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
RSS
Budite obavešteni o najnovijim događajima u Medija centru

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

U sklopu Medija centra nalaze se 3 sale i Press klub. Sale su kapaciteta...

Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...

Rezultati istraživanja javnog mnjenja Srbije posle dobijanja statusa kandidata za učlanjenje u EU

Četvrtak, 15/3/2012, 11:00, II sprat, Velika sala

izveštaji:

Pročitajte tekstPogledajte fotografijePogledajte video snimak
Rezultati istraživanja javnog mnjenja Srbije posle dobijanja statusa kandidata za učlanjenje u EU

U proteklih 10 dana agencija za istraživanje tržišta i javnog mnjenja Partner Consulting, u saradnji sa marketing agencijom PlumMark, specijalizovanom za organizovanje terenskog rada i različite metode prikupljanja podataka, i pod pokroviteljstvom Udruženja istraživača Srbije (UUTI), realizovala je veoma značajno istraživanje

  • stavova punoletnih građana Srbije povodom dobijanja statusa kandidata za ulazak u EU
    većina građana pozitivno ocenjuje status, ali dalji tok događaja se doživljava različito; vreme dobijanja statusa koincidira sa trenutkom raspisivanja izbora, a stavovi o povezanosti ova dva događanja su različiti...
  • stavovi povodom uticaja dobijanja statusa na izborno opredeljivanje dobijanje statusa kandidata je „prodrmalo“ političko javno mnjenje; medjutim, uticaj na rejting stranaka na duži i kraći rok nije isti...; simpatizeri različitih stranakarazličito reaguju...

Konferencija za novinare
Agencije Partner Consulting


Govori:

  • Miroslav Šutić, direktor Agencije Partner Consulting

O Agenciji Partner Consulting
Agencija Partner već 20 godina prati, istražuje i analizira pulsiranje javnog mnjenja Srbije. Najnovije istraživanje izvedeno je tehnikom telefonskog intervjua na uzorku od 1.400 ispitanika, dobijenom višeetapnim slučajnim izborom, koji je obezbedio punu reprezentativnost, posebno po kriterijumu pola, starosti i obrazovanja. Tokom pripreme i realizovanja istraživanja poštovan je u celini medjunarodni Kodeks socijalnih i tržišnih istraživanja, koje propisuje Medjunarodna trgovinska komora i Svetska asocijacija istraživačkih profesionalaca, ESOMAR.

Izveštaj

PARTNER: SNS 35,5 DS 29 ODSTO
(FoNet) - Za Srpsku naprednu stranku (SNS) i njene koalicione partnere glasalo bi 35,5 odsto birača, za Demokratsku stranku (DS) izjašnjava se 29 odsto birača, a dobijanje kandidature za članstvo u Evropsku uniju (EU) nije uticalo na raspoloženje biračkog tela, pokazalo je danas predstavljeno istraživanje agencije Partner konsalting. Istraživanje je sprovedeni pre sklapanja novih koalicionih sporazuma, tako da bi DS u koaliciji sa Ligom socijaldemokrata Vojvodine i Socijaldemokratskom partijom Srbije mogla računati na 31,7 odsto glasova, a koalicija Socijalističke partije Srbije, Jedinstene Srbije i Partije ujedinjenih penzionera Srbije na 12,6 odsto.

Direktor agencije Partner konsalting Miroslav Šutić je rekao da su SNS i DS zabeležile rast rejtinga u odnosu na prošlomesečno istraživanje, kao i da Demokratska stranka Srbije i Liberalno demokratska partija (LDP) nemaju problem sa cenzusom. Šutić je ocenio da je biračko telo inertno i da teško menja stavove, kao i da je u Srbiji moć predizbornih kampanja precenjena.

Istraživanje ove agencije pokazuje da bi za Ujedinjene regione Srbije (URS) u ovom trenutku glasalo 1,9 odsto birača, a Šutić je naglasio da URS ima nejasan identitet i veći deo birača ne razume ponudu tog pokreta.
"Ako URS to pitanje reši, možda će to biti pet, šest odsto", rekao je on.

Šutić je istakao da većina građana Srbije dobijanje statusa kandidata ocenjuje kao jako dobro, a najzadovoljniji su simpatizeri LDP.

S druge strane, ukazao je Šutić, većina građana smatra da nije verovatno da Srbija do kraja ove godine počne pristupne pregovore. Trećina ispitanika smatra da će do učlanjenja u EU proći manje od pet godina, petina da će proći manje od deset godina, a 10 odsto da za to treba više od decenije. Većina ispitanika, 52 odsto, misli da trenutak dobijanja kandidature pokazuje želju međunarodne zajednice da utiče na zbore u Srbiji. Istraživanje pokazuje da 64,2 odsto birača neće promeniti glasačko opredeljenje zbog dobijanja kandidature, a to će uticati samo na pet odsto biračkog tela.

Istraživanje je sprovedeno od 7. do 11. marta kao komercijalni projekat agencije Partner konsalting tehnikom telefonskog intervjua na uzorku od 1.400 ispitanika.

 

Video

Snimci događaja na MC Web televiziji ostaju dostupni za gledanje do 6 meseci

Galerija

Rezultati istraživanja javnog mnjenja Srbije posle dobijanja statusa kandidata za učlanjenje u EU
Miroslav Šutić
Rezultati istraživanja javnog mnjenja Srbije posle dobijanja statusa kandidata za učlanjenje u EU
Rezultati istraživanja javnog mnjenja Srbije posle dobijanja statusa kandidata za učlanjenje u EU
Rezultati istraživanja javnog mnjenja Srbije posle dobijanja statusa kandidata za učlanjenje u EU
Rezultati istraživanja javnog mnjenja Srbije posle dobijanja statusa kandidata za učlanjenje u EU
Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Ključne reči

Pri pretrazi možete koristiti domaće karaktere: č, ć, š, ž, đ


Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.
sve rečitačnu frazubilo koju reč
 Opšta
 Mediji
 Politika
 Ekonomija
 Društvo
 Kultura
 Region
 IT Tehnologije
 Sport
Selektuj sve  Deselektuj sve
Od 
Do 
 Video zapis   Tekstualni izveštaj