Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

PETRUŠIĆ: ŽENE U FOKUSU KAO OBJEKTI ŽELJE

Izvor: Danas, 25.12.2010; Strana: 5

0 komentara      Ostavite komentar

Beograd - Predstavljanje žena u medijima često je neprimereno i predstavlja flagrantno kršenje obaveze medija da poštuju i štite ljudsko dostojanstvo i ravnopravnost polova, istakla je Nevena Petrušić, poverenica za zaštitu ravnopravnosti polova, povodom teksta u Kuriru pod naslovom „Snežo, imaš najbolji batak“, što se odnosilo na ministarku Snežanu Samardžić Marković. Ona upozorava javnost na nedopustivost diskriminatornog predstavljanja žena u medijima i poziva medije da poštuju zakonske propise i profesionalne standarde i doprinosu generalnom napretku žena.
- Česti su nasilni, ponižavajući ili pornografski medijski sadržaji, koji imaju veoma negativan uticaj na žene i njihovo učešće u društvu. Prikazi kojima se jačaju tradicionalne ženske uloge takođe su vrlo ograničavajući. Tekstovi ovog tipa promovišu rodne stereotipe, omalovažavaju i diskriminišu polovinu stanovništva Srbije, napomenula je Petrušićeva.
U prilog tome govori i istraživanje koje je Danas radio ove godine analizirajući dnevne listove, prema kojem se muškarci kao „akteri“ i sagovornici u tekstovima u dnevnim listovima u Srbiji pojavljuju čak četiri puta više od žena, dok su na fotografijama vidljiviji više od tri puta nego žene, koje su zastupljene na manje od petine ukupnog broja fotografija.

Antrfile:
Tabloidna i „ozbiljna“ varijanta

U tabloidima žene se otprilike u trećini slučajeva pojavljuju u ulogama pevačica i iz sveta estrade, dok su u ozbiljnijoj štampi one uglavnom iz sveta politike. Slične podatke pokazuje i istraživanje koje je 2006. sproveo Mediacentar iz Sarajeva, prema kojem su žene u štampanim medijima u Srbiji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini zastupljene pet puta manje od muškaraca.


Autor: B. C.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.