Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

Obradović: Nova Medijska strategija da omogući ravnopravnost

Izvor: Beta, 24.11.2017.

0 komentara      Ostavite komentar

Nova Medijska strategija mora da omogući ravnopravnost svih aktera na medijskoj sceni, kada je reč o finansiranju i odnosu države prema medijima, izjavio je u Nišu novinar i bivši predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović.

On je, na sastanku predstavnika NUNS, Balkanske istraživačke mreže (BIRN) i Fondacije Slavko Ćuruvija sa predstavnicima lokalnih medija i institucija o idejama za novu Medijsku strategiju, rekao da je potrebno da nova strategija omogući i ravnopravan položaj svih kada je reč o konkurenciji na tržištu, koja, prema njegovoj oceni, sada "praktično ne postoji".

Obradović je kazao da je za početak najbitnije da se preduzmu koraci da u izradi Medijske strategije učestvuju predstavnici novinarskih i medijskih udruženja i dodao da je nedostatak prethodne analize bila osnovna greška prethodne strategije.

On je kazao da je na dosadašnjim sastancima usvojen zaključak da strategija mora da uvaži promene koje su se u međuvremenu desile u medijskoj sferi, a koje se odnose pre svega na digitalizaciju i pojavu novih medija.

"Jedan od zaključaka dosadašnjih sastanaka na temu izrade Medijske strategije je da postojeća zakonska regulativa i nije tako loša i da je poblem u primeni. Nova strategija time pre svega treba da se bavi", rekao je Obradović.

Koordinator programa u BIRN-u Tanja Maksić rekla je da ta organizacija "kandiduje" pet oblasti za razgovor sa organizacijama civilnog društva kada je reč o izradi nove Medijske strategije.

"Smatramo da je najbitnije da Regulaciono telo za elektronske medije (REM) bude nezavisno telo, a ne organ države. U Savetu REM-a treba da budu profesionalci, a da se politička i državna tela isključe iz predlaganja kandidata za Savet", kazala je Maksić.

Ona je dodala da BIRN smatra da nova Medijska strategija treba da omogući stabilan način finansiranja javnih medijskih servisa i da reši status preostalih medija u javnom vlasništvu - Tanjuga, Večernjih novosti i Politike.

Prema njenim rečima, strategijom treba predvideti formiranje Registra državnih davanja medija i urediti javna davanja medijima kao garant slobodnog razvoja tržišta.

Ona je dodala da nova strategija treba da omogući medijski pluralizam, a to je moguće samo uvođenjem pravila o medijskoj koncentraciji radi spračavanja ukrupnjavanja vlasništva.

Konsultativne sastanke na temu izrade nove Medijske strategije BIRN, NUNS i Fondacija Slavko Ćuruvija organizuju uz podršku Evropske unije u okviru projekta "Javni novac za javni interes".

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.