Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

NOVOSTI

Izvor: Večernje Novosti, 06.01.2011; Str.10

1 komentara      Ostavite komentar

ŠTA JE POKAZALA ANKETA „IPSOS STRATEDžIK MARKETINGA“ O DNEVNIM NOVINAMA U SRBIJI?

- TRADICIJA
- OZBILjNost
- OBJEKTIVNost
- ODGOVORnost
- RAZNOVRSNost
- narodske

Vernost čitalaca, u proseku, 15,8 godina. Valjano
objašnjavanje svih važnih događaja. Više čitaju muškarci. Većina čitalaca sa fakultetom i srednjom školom

„VEČERNjE novosti“ imaju najverniju čitalačku publiku! Od ponedeljka do petka, vikendom i praznikom, naš list čitaju cele porodice. Tako stariji na mlađe generacije prenose naviku da dan počinju listajući „Novosti“. Generacije su stasavale uz nas, ne menjajući omiljeni list, ni kada je ponuda dnevne štampe postajala sve raznovrsnija.
Novinari „Novosti“ objektivno izveštavaju sa značajnih događaja, pišu o ljudskim sudbinama, državnim odlukama...
„Novosti“ čuvaju tradiciju, prave vrednosti, ozbiljne su i pouzdane. U isto vreme se i menjaju, prate korak sa vremenom i postaju modernije.
Ovako su čitaoci dnevnih novina u Srbiji ocenili naš list u istraživanju koje je sproveo „Ipsos stratedžik marketing“. U anketi koja je pokazala čitanost, navike u odabiru dnevne štampe, razloge zbog kojih se odlučuju da svakodnevno čitaju tekstove jednog lista, učestvovalo je hiljadu ljudi. Svi su stariji od 15 godina i žive u svim krajevima Srbije.
Čitaoci „Novosti“ najlojalniji su među svom publikom koju dnevna štampa u Srbiji ima.
- Od šest analiziranih novina („Blic“, „Pres“, „Kurir“, „Alo“, „Politika“ i „Novosti“), najveću lojalnost pokazuju upravo čitaoci kojima su „Večernje novosti“ glavne dnevne novine - zaključak je autora ovog istraživanja.
- Više od dve trećine
naših čitalaca neće odustati od svog omiljenog lista ni ako ga ne nađu na najbližoj trafici. Otići će na sledeću i tražiti „Novosti“. Neće im tražiti alternativu.
- Čak za 59 odsto čitalaca kojima su „Novosti“ omiljene dnevne novine, one su istovremeno i deo porodične tradicije.
Dugačka je lista razloga zbog kojih svakog jutra, na trafici, kupe baš „Novosti“.
- Presudni su, kažu, između ostalog, objektivnost, obrađivanje širokog spektra tema i raznovrsnost.
- Argument više je i tradicija duga 57 godina.
- Pohvale čitaoci imaju i za naš format i dizajn.
- I zbog svega toga, verni su nam, u proseku, 15,8 godina. Svaki treći čitalac „Novosti“ uz naš list započinje svaki dan duže od dve decenije. Petina iz armije čitalaca „Novosti“, uz nas je između deset i 20 godina.
Kako sa nama odrastaju i stare, tako smo u kategoriji čitalaca starijih od 60 godina apsolutno omiljeni list.
A polovina čitalaca svih ostalih novina, kada treba da odaberu druge omiljene novine - rekla je da su to upravo „Večernje novosti“.
Kada je trebalo da izdvoje osobine koje cene kod „Novosti“, ne samo čitaoci kojima smo „broj jedan“ izbor na trafici, nego i ostali ispitanici, govorili su o „Novostima“ probranim rečima, na skali beležili dobre osobine.
Kažu da smo: ozbiljni i odgovorni, da obrazujemo.
Sa jedne strane, pouzdani i ozbiljni kada je reč o strogim državnim temama, a sa druge, topli, prijateljski i narodski, kada izveštavamo o ljudskim sudbinama i događajima.
Nema kod „Novosti“ depresije i dosade.
- Ispitanici su nas „etiketirali“ kao optimističan i duhovit list. Građani Srbije za „Novosti“ nikako ne bi rekli da su nevaspitane i sklone ogovaranju.
Ređajući dnevne novine na skali, daleko smo bili od svih vrsta žute štampe. Nas su obeležili nekim drugim, netabloidnim osobinama.
- Rekli su da im nudimo valjana objašnjenja događaja.
- Kvalitet koji posedujemo smatraju konstantnim, kao i to da za „Novosti“ pišu poznati novinari.
- Prepoznali su i da „Novosti“ potržavaju različite društvene akcije.
Osim što je brend „Novosti“ pri samom vrhu po prepoznatljivost, ocenjene su, zajedno sa „Politikom“, i kao najmanje zamenjiv brend. Analitičari ovog istraživanja kažu da to, zapravo, znači da su najmanje slične ostatku tržišta. Na trafici, zajvaljujući prepoznatljivosti brenda, čitaoci ne mešaju „Novosti“ ni sa jednim drugim listom.
- Naši redovni čitaoci, u proseku, čitaju 4,6 primeraka „Novosti“ nedeljno. Ne samo oni, nego veliki broj ispitanika rekao je za tekstove u „Novostima“ da su idealne dužine, jasni i da objašnjavaju događaje.
- Prepoznali su da stvari prikazujemo iz drugačijeg ugla, objektivno izveštavamo o događajima, i održavamo konstantan kvalitet.

Antrfile:
OBRAZOVANI

U ARMIJI čitalaca, koji su za proteklih 57 godina, koliko "Novosti" postoje, dnevno, u proseku, kupovali više od 200.000 primeraka naših novina, nešto je više muškaraca nego žena. Najviše ih je iz gradskih sredina, a prednjači Beograd.
Ukupno 59 odsto ima završenu srednju školu, a 21,6 višu školu ili fakultet.

Autor: V. N.

Komentari (1)

1. Konstatacija, kojom pocinje ovaj izvestaj, da "Vecernje novosti" imaju najverniju publiku u mnogome objasnjava ovdasnju masovnu zadrtost, sklonost predrasudama, praznoslovlju, zamenjivanju istine lagarijama. Posle onog "cuvenog" "siroceta na grobu mrtve majke" - slike Urosa Predica koja je pretstavljena kao fotos sa nekog nedavnog "bratskog ratista" (siroce je, razume se, srpskog roda, a zrtva muslimana, Hrvata, koga li vec!), i jos koje cega, pocev od stalnog pothranjivanja laznog patriotizma i ksenofobije, sada se, na prvom mestu, istice dosledna vernost ovom listu!! Tu pocinje ,i moze da se i zavrsi "slikanje" nase medijske situacije. Privrzenpost "Novostima" privrzenost je svojevrsnom revolverastvu!
Vladimir Stefanovic, 07.01.2011. 19:35:22

Pogledajte sve komentare (1)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.