Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

NOVINARI: SAMO RTS MOŽE BITI DRŽAVNI

Izvor: Dnevnik, 03.09.2010; Strana: 6

0 komentara      Ostavite komentar

Svi mediji treba da budu privatni, izuzev ustanova javnog servisa, jer se time stvara prvi uslov kojim se onemogućava politička kontrola nad medijima, smatraju Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) i Lokal pres, u zajedničkim stavovima, usaglašenim pre početka javne rasprave o medijskoj strategiji.
Država treba da podstiče i neguje privatno vlasništvo nad medijima i stvara povoljne zakonske i ekonomske uslove kako bi mediji opstali i razvijali se. Država je, uprkos činjenici da joj Zakon o javnom informisanju ne dozvoljava da bude vlasnik medija, zadržala akcije u velikom broju medija. Zakon o informisanju predviđa da država "može biti osnivač" novinske agencije, a tu odredbu treba izbrisati, ističu medijska udruženja. Po njima, nužno je, izmenama zakonske regulative, obezbediti transparentnost vlasniš tva nad medijima, podaci o tome moraju biti dostupni javnosti, a to podrazumeva: nazive kompanija, procente njihovog udela i imena njenih vlasnika, bez obzira na to da li im je sedište u zemlji ili inostranstvu.
Ministar kulture Nebojša Bradić ocenio je da će medijska strategija o kojoj je danas započeta diskusija, biti prekretnica u razvoju javne scene Srbije. Bradić je na otvaranju prve od ukupno šest diskusija posvećenih izradi nacrta medijske strategije Srbije, rekao da će se njenim usvajanjem steći bolji uslovi za rad medija.
Prva medijska strategija Srbije obezbediće adekvatne uslove za uspešnost borbe za sve civilizovaniji informativni prostor, poboljšane uslove u kojima deluju medijski poslenici, ali i kvalitetno, objektivno i istinito informisanje javnosti", rekao je Bradić, dodavši da će donošenje medijske strategije predstavljati prekretnicu u razvoju javne scene pre svega po kvalitativnosti pomaka koji će biti ostvaren, kao i po transparentnosti tog postupka.

Autor: NN

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.