Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

MOGU LI TVITER I FEJSBUK BITI IZVORI INFORMACIJA?

Izvor: Danas, 04.04.2012; Strana: 4

0 komentara      Ostavite komentar

Dvodnevni seminar „Novinarstvo i novi mediji: nove granice“
u hotelu „M“ okupio brojne novinare iz zemlje i regiona

Beograd - Mogu li Tviter i Fejsbuk biti izvori informacija? Da li je Gugl novi urednik onlajn medija? Ko pruža informacije danas, novinari ili građani? Koliki je uticaj društvenih mreža na predizborne kampanje i medije - neke su od tema međunarodnog dvodnevnog skupa „4M Beograd - Novinarstvo i novi mediji: nove granice“ koji je počeo juče u hotelu „M“, u organizaciji Canal France International (CFI), Ambasade Francuske, Nezavisnog udruženja novinara Srbije i kancelarija OEBS-a i IREDž-a.
Nikolas Sanson, koordinator CFI za Evropu i Aziju, kaže za Danas da novi internet mediji, prvenstveno Tviter i Fejsbuk, imaju sve veću ulogu u javnoj sferi i širenju informacija.
- Pokušavamo da pomognemo novinarima da sarađuju sa novim medijima, jer bez interneta ne mogu da opstanu. Publika koja gleda TV i čitaoci novina takođe su korisnici interneta. Novinari moraju da nauče kako da koriste te medije i da izvuku najbolje od njih, što je jedan od ciljeva ovog skupa - ukazao je Sanson, dodajući da bez korišćenja novih medija, tradicionalni mediji mogu izgubiti veliki deo publike. Prema njegovim rečima, ključna reč je - interaktivnost.
- Često se dešava da neku informaciju prvo saznate na internetu, pa tek onda na televiziji. Ipak, novinari treba da budu obazrivi i da provere svaku činjenicu koju pronađu na internetu, jer nije svaka istinita - ističe Sanson, napominjući da je jedna od tema dvodnevnog skupa i način provere informacija.
Tokom dvodnevne konferencije biće održano 13 različitih panela i okruglih stolova, a interesovanje predstavnika medijskih kuća iz zemlje i okruženja je veliko. U NUNS-u naglašavaju da je ovo prvi u nizu događaja koje će ovo udruženje organizovati na temu interneta i društvenih mreža u novinarstvu.
Maja Vasić Nikolić iz NUNS-a kaže za Danas da je cilj konferencije da novinari i urednici iz regiona u saradnji sa francuskim kolegama nauče koliko je važna saradnja novih i tradicionalnih medija, kao i da se upoznaju sa načinima na koje mogu da ih koriste.
- Novi mediji ne moraju biti protivnici tradicionalnih. Jedna od tema je, na primer, da li Tviter može da bude izvor informacija? Ako 100 ljudi na toj mreži potvrdi da se nešto desilo, treba li to da bude povod za istraživačko novinarstvo? Jedna od tema je i „Da li je Gugl urednik onlajn medija?“, jer on odlučuje šta je najvažniji događaj po broju „klikova“ na određenu vest - kaže Vasić Nikolić.
CFI je započeo projekat 4M organizacijom prve konferencije u Monpeljeu 2011, kako bi podržao svoje partnere u evoluciji njihove novinarske prakse pred izazovima razvoja novih medija. Druga konferencija organizovana u Tunisu u januaru 2012. bila je izuzetno uspešna. Posle Beograda, novi susret 4M predviđen je 21. i 22. Juna u Monpeljeu.
Autor: K. Ž.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.