Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

MINISTARSTVO TRGOVINE I USLUGA IGNORISALO PREDLOGE STRUČNJAKA

Izvor: Danas, 16.12.2010; Strana: 6

1 komentara      Ostavite komentar

Članovi radne grupe nezadovoljni nacrtom zakona o oglašavanju

Beograd - Nacrt novog zakona o oglašavanju nije u skladu sa zakonima Evropske unije, a prilikom izrade ovog dokumenta nisu uvažene primedbe i predlozi svih članova radne grupe zadužene za izradu ovog predloga, ocenjeno je juče na okruglom stolu u organizaciji Asocijacije nezavisnih elektronskih medija (ANEM).
Kako je istaknuto, Ministarstvo trgovine i usluga predstavilo je ovaj nacrt 6. decembra, kada je započela i javna rasprava, uprkos činjenici da radna grupa nije završila svoj posao. Izrada novog zakona o oglašavanju počela je u decembru prošle godine, a ubrzo nakon toga radnoj grupi dat je rok od dve nedelje za završetak posla.
- Nakon toga, više nije bilo zajedničkih okupljanja, dok nas je Ministarstvo trgovine i usluga iznenadilo predstavivši nacrt zakona 6. decembra, iako nismo završili posao. Smatramo da ovaj nacrt treba vratiti na doradu, ali i sačekati medijsku strategiju - rekla je Jasna Milanović, koordinatorka ANEM-a.
Advokat ANEM-a Slobodan Kremenjak istakao je da nacrt novog zakona o oglašavanju nije u skladu sa evropskim propisima, odnosno sa Direktivom o audio-vizuelnim uslugama. Kao primer on je naveo da audio-vizuelne komunikacije „ne znače isto u nacrtu zakona i u evropskoj direktivi“, pa se tako pod ovim komunikacijama kod nas obuhvata radio, a ne „video on demand“, dok direktiva „kaže“ suprotno.
- S obzirom na to da je reč o finansiranju medija, rad na ovom zakonu trebalo je da bude koordinisan sa izradom medijske strategije, koja se takođe bavi ovom oblašću - napomenuo je Kremenjak.
Advokat ANEM-a naveo je i da nacrt novog zakona ograničava trajanje reklama na radiju, omogućava različita tumačenja virtuelnog sponzorstva i upotrebe kajrona, a dozvoljava i javnom servisu ono što važeći zakon nije.
Goran Peković, član Saveta Republičke radiodifuzne agencije (RRA) i jedan od članova radne grupe za izradu novog zakona, rekao je da „ne postoji nijedan član radne grupe koji bi stao iza ovog dokumenta“. On smatra da je Ministarstvo trgovine postupilo nekorektno.

Antrfile:
Javna rasprava do 24. decembra

Predstavnica Ministarstva trgovine i usluga Vera Despotović istakla je da novi zakon o oglašavanju još nije usvojen, niti verifikovan od Vlade, već je reč samo o dokumentu koji je materijal za javnu raspravu, a koja će trajati do 24. decembra. „Ministarstvo žali što se nisu svi članovi radne grupe odazivali pozivima i aktivno učestvovali u izradi zakona. Na predaju radne verzije čekalo se i nakon predviđenog roka, a sada je prilika da svi oni koji nisu iskoristili mogućnost da učestvuju u pisanju nacrta da dostave svoje sugestije“, napomenula je Despotovićeva.

Primedbe na račun RTS

Branislav Novčić, predstavnik Asocijacije medija, naveo je da javni servis „ne može da ima i pretplatu i novac za komercijalne sadržaje, kao i novac iz budžeta i za prenose skupštinskih zasedanja“. Prema njegovim rečima, to postaju i evropski standardi, jer mnoge zemlje razmišljaju da na ovaj način regulišu finansiranje javnih servisa.


Autor: B. C.

Komentari (1)

1. Letimicnim uvidom u ovaj "obiman" nacrt zakon moze se pronaci sve i svasta. Npr. nije unificirana upotreba reci "usluga" i "servis" (audiovizuelna medijska usluga, ali audio mediski servis i javni servis).Posebno je, za mene, interesantna odredba clana 9. koja glasi: "Zabranjeno je u oglasavanju koristiti tehniku koja je usmerena na podsvest primaoca oglasne poruke." Ko i kako, odnosno kojom metodom kontrolise i utvrdjuje postojanje takve kaznjive poruke, nije blize propisano niti opisano ovim nacrtom.
Dejan R. Popovic, dipl. inz., 16.12.2010. 17:03:44

Pogledajte sve komentare (1)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.