Mediji o medijima, Događaji, Informacije

Svakog drugog petka
Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....

Pogledajte i preuzmite fotografije visoke rezolucije iz kolekcije Medija centra...

Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Novi mediji
Članci i informacije o Internetu, multimediji, digitalnom zapisu...
Direktni prenosi konferencija
Prenosi i arhiva snimaka konferencija na MC Web TV...
Aktuelni konkursi za novinare, urednike, fotoreportere, medijske kuće...

Press kliping tekstova koje mediji objavljuju jedni o drugima

Prijavite se na MC mejling liste

Mere Vlade ne pominju medije, po oceni stručnjaka, ključnu temu izbornog procesa

Izvor: N1, 30.09.2019.

0 komentara      Ostavite komentar

Autor: Ksenija Pavkov

Vlada Srbije izašla je sa novim zaključcima za unapređenje izbornog procesa. Međutim, koliko su ti zaključci zaista korisni, ukoliko se situacija u medijima ne promeni. Medijski stručnjaci ocenjuju da se naslovne strane i dalje prave po kabinetima, a analitičari da su mediji uslov broj jedan za demokratske i fer izbore.

Kada se o izborima povede bilo privatni razgovor bilo javna debata, mediji su praktično nezaobilazna tema. Možda je baš zato i upadljiv njen izostanak u prvom setu zaključaka Vlade Srbije za poboljšnje izbornih uslova.

Postoji konsenzus da su mediji najvažniji, kaže Dušan Spasojević sa Fakulteta političkih nauka u Beogradu, i dodaje: „I da ćemo mi lako izgurati još jedne izbore bez sređivanja biračkog spiska, ali da je suštinski važno da mi otvorimo medije za sve strane.“

Potpuna medijska zatvorenost jedan je od najčvršćih stubova moći Aleksandra Vučića, smatra novinar Slobodan Stupar.

„Možda neko ne zna, ali svako veče se prave naslovne strane iz kabineta. Dakle ništa se ne prepušta slučaju. Hiljadu puta ponovljena laž – a to je ta gebelsovština koju Vučić već sedam godina uspešno implementira – daje rezultat“, upozorava Stupar.

Rezultat bi, veruje Stupar, sigurno bio drugačiji kada ne bi bilo medijskog monopola, kog opet ne bi bilo kada bi se poštovao set važećih medijskih zakona.

Novinarka Gordana Suša stoga citira Član 47 Zakona o elektronskim medijima: „Pružalac medijske usluge mora da obezbedi slobodno, istinito, objektivno, potpuno i blagovremeno informisanje, doprinosi podizanju opšte kulturnog i obrazovnog nivoa građana, poštuje zabranu političkog oglašavanja van predizborne kampanje, a u toku predizborne kampanje.“

I pita: „Šta će nama zaključak Vlade da se ovo sprovodi?“

Zaključak i nije ništa drugo do garant onoga što se već garantuje zakonom, zbog čega je, zaključuje Suša, u pitanju poptuna farsa i besmislica.

Pogledajte sve komentare (0)     Ostavite komentar

Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Medija centra. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Postavi link ka ovoj stranici na Facebook-u

Mediji o medijima

Ključne reči
   sve reči   tačnu frazu   bilo koju reč
Ključne reči

Za pretragu po datumu možete koristiti kalendar u levoj margini.